Rolex Submariner Appreciation tråd

Fra gårsdagens "Dagens"

image.jpeg
 
No love for (1)16610LN?
Registrerer at forumet - ut over å ha SUB som standardsvar - i den senere tid synes å dreie sin kjærlighet over på No Date versjonene (1)14060. Dette vises noe igjen i kjøp og salg der Submariner Date synes å være mindre ettertraktet. Er det kun pris i kombinasjon med ryddigere skive som er årsaken? Eller har folk lyst på Rolex, men ikke ROLEX, som cyclopsen representer? Men da er det litt pussig at Hulk er populær - til tross for cyclops.

Uansett sier det litt om SUB som modell - at den kan tilfredstille både påfugler med hulk og grå spurver med (1)14060....
 
Jeg elsker min 116610LN, og valgte nettopp denne fordi den har cyclops. Syntes 114060 blir litt for "enkel", men for puristene er den nok perfekt.
Dersom det hadde vært en blå sub i stål (ikke TT) hadde jeg nok tilfredsstilt påfuglen i meg ;).

IMG_1446_zpsvonjjvi8.jpg
 
Jeg elsker min 116610LN, og valgte nettopp denne fordi den har cyclops. Syntes 114060 blir litt for "enkel", men for puristene er den nok perfekt.

Akkurat det kan jeg forstå! Synes at cyclopsen tilfører skiven noe eget og særpreget. Den er litt i veien når en ser på skiven fra siden, men rett forfra gir det absolutt mening. Det er samtidig noe ærlig ved cyclopsen - den har en funksjon - og det er en egenskap som bør verdsettes ved et bruksur.
 
Synes at cyclopsen tilfører skiven noe eget og særpreget. Den er litt i veien når en ser på skiven fra siden, men rett forfra gir det absolutt mening. Det er samtidig noe ærlig ved cyclopsen - den har en funksjon - og det er en egenskap som bør verdsettes ved et bruksur.

Absolutt. Cyclops er en topp egenskap ved Rolex!
 
Ehh...Hulk til dress? Mon tro hva de hadde sagt i Savile Row..
Mulig jeg kan beskyldes for å være en postmodernist i denne sammenheng, og det skal jeg tåle! Alternativet er så mye værre. Men dette er vel ikke et fora for å debattere hverken ideologi eller livssyn, så beklager denne hardtslående sleivkommentaren, også skal jeg love å fremdeles forfekte bruk av Hulk til dress!
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
De gamle lenkene (se eksempelvis rivet og 9315 i denne tråden) gir en herlig "innramming" av urkassen.

Selv om dette er en Submarinertråd, må det være lov å si at det er nesten ingen Rolex som er så fin som en 1675 med riktig lenke. Se alle gamle bilder av den fra 60 og 70-tallet.

En 1675 med "sparkling insert", rintig lenke og i god stand = hvem "trenger" egentlig en Submariner. ;)
 
De gamle lenkene (se eksempelvis rivet og 9315 i denne tråden) gir en herlig "innramming" av urkassen.

Selv om dette er en Submarinertråd, må det være lov å si at det er nesten ingen Rolex som er så fin som en 1675 med riktig lenke. Se alle gamle bilder av den fra 60 og 70-tallet.

En 1675 med "sparkling insert", rintig lenke og i god stand = hvem "trenger" egentlig en Submariner. ;)
Hvis du virkelig "misbruker" din gamle vintage som jeg, blandt flere, vil det være kritiske punkter som gjør en gammel submariner til en vinner i forhold til en 1675. Krone- kronehals og pakninger er i en helt annen liga på sub, plexiglass og lenke er ikke de viktigste komponentene når du skal gi klokka juling.
Tom
 
Hvis du virkelig "misbruker" din gamle vintage som jeg, blandt flere, vil det være kritiske punkter som gjør en gammel submariner til en vinner i forhold til en 1675. Krone- kronehals og pakninger er i en helt annen liga på sub, plexiglass og lenke er ikke de viktigste komponentene når du skal gi klokka juling.
Tom
Jeg skal primært ikke gi klokka juling - men se på den og da er det estetiske av signifikant betydning. Jeg skjønner samtidig at noen vil fremheve at en giit modell er skapt for et røffere liv enn en annnen - men for min hversag, så vil en slik differensiering ikke være av signifikant betyding - egentlig. Kall meg gjerne "Shallow". ;)

Når det er sagt; jeg liker seff Submarinere - men det er noe eget med GMT og inserten til disse.