Rolex Submariner Appreciation tråd

En dag i fremtiden...

15403493_385160791832369_4109125152023773184_n.jpg
Tviler sterkt, da må du bleke med klor som de andre med "ekte" faded bezelinsert.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og Chronodiver
Ikke så ofte du ser dette her på asylet, en 16800 og en 168000 hos samme pasient:)

168000 er for salg, mer info her http://www.tidssonen.no/forum/threads/rolex-submariner-51-900.41989/#post-571533

16800 kom i innbytte i dag. Syns den er skikkelig herlig! Nesten utslitt. Historien er kjent, en eier. Historien er faktisk ikke bare kjent, men rørende og flott! Historien er også personlig, så jeg kommer ikke, av hensyn til tidligere eier og hans familie til å publisere den her, men skrive den ned og legge ved klokken. Kjøpt 23.12.85 hos Saastad i Porsgrunn og solgt til meg 23.12.16.

For meg ser det ut til at alle deler er originale. Kan ikke være sikker da den, ila 31 år, har vært servet to ganger hos Saastad. Lenka er slakk. Kassa er pen, men har vært polert ved service. Ingen store skjevheter av polering. Ingen store ding. Skiva er falmet på en måte jeg ikke har sett, grå. Den har også et sortaktig merke/område som ikke er falmet like jevnt. Viserne har matchende farge som skiva. Bittelitt korrodering. Perle i bezelinsert, også den pent gulnet. Bezel sitter fast. Uret slakker 2-4 min per mnd, så trenger sikkert en service. Selger mener at boks og sert ligger på loftet, og skal lete intenst etter dette når julestria roer seg litt. Krysser alle fingre:) Saastad har forøvrig bekreftet at klokken opprinnelig er solgt der, han er venn av familien til tidligere eier og husker salget ennå.

Hva syns dere om klokka? Er dette en interessant 16800 gitt kjent historie og stand som beskrevet. Tar gjerne imot kommentarer ift mine observasjoner/beskrivelse er i strid med hva ditt trente øye ser!

IMG_4646.JPG
IMG_4647.JPG


Rett og slett digger disse eldre Sub-ene! Utrolig mye flottere enn 116610LN!

:D

PS: beklager elendige bilder, får ny mob 2.jan...

Edit:
1- er det disse skivene som kalles Tropical? Svar: nei, tropical er brune.
2- hvor kan man ta "enkel" service, smøre den opp og trykkteste? Som ikke tar 12 uker...
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Pippen
Flott Sub! En skive som har blitt brunlig med tiden kalles tropical, så hvis denne har blitt grålig er den ikke tropical, men fin uansett!
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Men pussig nok så er det feil referanse!

Da er det en 116610LN påsatt urskiven og bezel/insert fra en 116619LB.

Dvs. at det er en mismatch mellom WG bezel og SS i 116610LN urkassen med tanke på farge. Så; en frankenwatch.

Var jeg nær nok nå? ;)
 
Redigert:
Da er det en 116610LN påsatt urskiven og bezel/insert fra en 116619LB.

Dvs. at det er en mismatch mellom bezel og SS i 116610LN urkassen.

Riktig?

Det er helt riktig.
Nivået på tidssonen er høyt!
Hadde jeg ikke vist at dette ikke var en 116619LB så hadde jeg nok aldri oppdaget det selv.
Men for en flott klokke. Nesten like deilig som 116710 BLNR! ;)
 
25. desember og tur i skogen. Jeg håper det ikke er klimaforandringer som gjør at en kan ta slike bilder en desemberdag i Norge. I så fall blir dykkerur som dette enda mer relevante i fremtiden....

Benytt stemmeretten, resirkuler, og pant alt, alltid....

IMG_0768.JPG