Rolex Submariner Appreciation tråd

IMG_7166.JPG

Min SubC har stor betydelse för mig personligen men även goda minner till julen. Det var min första submariner. Jag köpte den hos Lervik med 24 december 2014 i certifikatet samma år som min andra son föddes dvs en birthyear klocka så jag skrev hans namn i certifikatet. Ser fram och ge den till honom en julafton när han är redo för att bära den!
 
Synes bare de var fine @Preacher og @Thorvald. :) Jeg er fornøyd med 5-siffer-versjonene, og trolig ferdig med eldre utgaver. For risky business.

Men pene - det er de definitivt:

1447jwx.jpg


Litt annen liga, men smekker:

lakewrist1.jpg

Det skjønner jeg godt fordi dette er sykt lekre saker. Merker også selv at fascinasjonen for 5-sifre bare øker og øker. Bortsett fra Datejust, den syntes jeg tar seg best ut med 6-siffer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Deilig når 16618 M-serie avgir bekreftende "klikk" kl 00:01:42. Blir ikke stort mer nøyaktig enn det for ei mekanisk klokke som har sovet i boksen 8 år.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Genta
Det jeg derimot finner forunderlig er tilpasningsevnen man har - og at helgull Submariner nå er helt innafor og at stålmodellene virker litt - eh, bleke. Så, jeg har endt opp med å bruke 16618 langt mer enn jeg ville trodd når den reka over dørstokken.

15803239_1854636111443632_8273690772696465408_n.jpg