Rolexcafé – løst og fast om Rolex

@endofmessage Microjusteringene i claspen skal vel dekke dette. Tre trinn som til sammen ser ut til å være ca et halvledd
 
Redigert av en moderator:
@TomB du har selvfølgelig helt rett, var ikke klar over at det var skjult under halvleddet. Tusen takk for hjelpa :—)

Hadde ett knepp å ta inn og jammen ble ikke lenka perfekt med den lille justeringa. Må ellers si at etter to uker med denne på armen begynner jeg å lure på om ikke @Chronodiver er inne på noe når han forfekter ur-monogami :—)
 
Redigert av en moderator:
Mini Rolex/Tudor GTG

41443360-E98C-4896-8C17-35545558361D-290-000000247198D5FA_zps61bc2256.jpg


Og en outsider:

8C06FB4C-92F7-4F80-B0E2-13C83F3C4B19-305-00000037F10AC403_zpsf6a53a48.jpg
 
Anker

Noen som kan svare på hva ankeret som kom med submarineren tidligere symobilserer? Altså hvorfor et anker og ikke noe annet maritimt? Første tanke som slår meg er at ankeret skal til bunns, og ankeret beskrivet Sub-ens dybdeevne. Noen som vet noe annet?

Her er en link med ankerets historie: History of the Rolex Anchor - Submariner steel
 
Hva kan man lese ut av gangreserve?

Min 1985 GMT stoppet på nøyaktig 50 timer etter å ha lagt med krone ned hele tiden.

Er det slik at jo lengre gangreserve, jo lengre til service eller har nøyaktighet +/- pr. døgn mer å si vedr. service?
 
Hva kan man lese ut av gangreserve?

Min 1985 GMT stoppet på nøyaktig 50 timer etter å ha lagt med krone ned hele tiden.

Er det slik at jo lengre gangreserve, jo lengre til service eller har nøyaktighet +/- pr. døgn mer å si vedr. service?


Jeg har fått høre at behov for service har noe med motstand i gange å gjøre. Amplitude, eller noe der omkring.
 
Har prisene på Tudor Oysterdate alltid vært like høye som de er nå? Har vel kanskje noe med Tudors relansering de siste årene å gjøre, men en Oysterdate fra 70-tallet koster jo like mye/mer enn en Datejust fra samme tidsperiode. Det er jo hinsides spør du meg.

Edit: Tudor Prince Date Jumbo Vintage Automatik blue Dial Sammler til salgs for kr*16*228 fra en Trusted Seller på Chrono24

Husk at det er ikke "asking price" som definerer hva en klokke går for. Kikker mye på Tudor på ebay for tiden(er på jakt etter en ny 79090) og de går for langt mindre summer en denne :) Muligens denne er spesiell også, men generelt sett så ligger de ikke på nivå me DJ :)
 
Husk at det er ikke "asking price" som definerer hva en klokke går for. Kikker mye på Tudor på ebay for tiden(er på jakt etter en ny 79090) og de går for langt mindre summer en denne :) Muligens denne er spesiell også, men generelt sett så ligger de ikke på nivå me DJ :)

Nei, så klart ikke, men jeg trodde disse lå på < 10k.

Planen var vel egentlig en tilsvarende Datejust fra fødselsår, men så kom jeg på at Tudor lagde tilsvarende modeller som var 2mm større som kanskje var billigere og enklere å få tak i. Ligger ikke så veldig mange av 38mm på chrono for øyeblikket og de ligger rundt 16-17k med lenke. Har ikke sjekket ebay.
 
Nei, så klart ikke, men jeg trodde disse lå på < 10k.

Planen var vel egentlig en tilsvarende Datejust fra fødselsår, men så kom jeg på at Tudor lagde tilsvarende modeller som var 2mm større som kanskje var billigere og enklere å få tak i. Ligger ikke så veldig mange av 38mm på chrono for øyeblikket og de ligger rundt 16-17k med lenke. Har ikke sjekket ebay.

Muligens derfor disse er høyere i pris da folk vill ha større ur? Price by demand :)
 
Er egentlig på utkikk etter en 114270 explorer 1, men har i det siste lekt med tanken på å kjøpe oyster perpetual 116000 i steden for, siden exploreren er vanskelig og få tak i, og OPen skiller seg litt mer fra de urene jeg allerede har, sub og exp 2 polar. De har vel ca samme kasse?

Exploreren er kanksje mer anvendelig, siden den har sort skive (skulle virkelig ønske OP med glatt bezel kom med en sort skive som ikke hadde rosa markører), men OP er lettere å få tak i, har den nye lenka og låsen.

Hva ville dere valgt?

140740d1226387517-rolex-116000-114270-one-better-rx391.jpg


1082525d1368404906-if-you-were-buying-rolex-tomorrow-what-model-would-rolex-explorer-114270.jpg
 
Er egentlig på utkikk etter en 114270 explorer 1, men har i det siste lekt med tanken på å kjøpe oyster perpetual 116000 i steden for, siden exploreren er vanskelig og få tak i, og OPen skiller seg litt mer fra de urene jeg allerede har, sub og exp 2 polar. De har vel ca samme kasse?

Exploreren er kanksje mer anvendelig, siden den har sort skive (skulle virkelig ønske OP med glatt bezel kom med en sort skive som ikke hadde rosa markører), men OP er lettere å få tak i, har den nye lenka og låsen.

Hva ville dere valgt?

OP er stilig da den har "Submariner visere". Når den er vanligere kan du få en penere modell for en bedre pris også.

Jeg ville valgt OP. Hardt valg, for de er pene begge to! Selvfølgelig blir din eventuelle salgsverdi gjenspeilet av markedet også.... Men.... OP!

:cool: