Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Er veildende priser som urverket.no oppgir riktige, eller operer AD'er med andre veiledende priser ?

Ønsker innimellom å sjekke priser på godbiter, tenker i første rekke på Rolex og IWC. Da er det greit å slenge innom der for å få et ca tall. Stemmer det sånn greit ?
 
Har vel vært diskutert før, og man kom vel frem til at prisene (mange av de ihvertfall) er jekket litt opp!.

Husk også at det ikke er noe problem å prute seg ned til en pris hos AD som nærmer seg eller matches urverkets priser. :)
 
Prute hos AD?

Har vel vært diskutert før, og man kom vel frem til at prisene (mange av de ihvertfall) er jekket litt opp!.

Husk også at det ikke er noe problem å prute seg ned til en pris hos AD som nærmer seg eller matches urverkets priser. :)



Ikke helt min erfaring - sparte ca kr 8.500,-(SUBM 116613 (Gull/stål) på mitt kjøp hos urverket.no. Tok noen runder med AD før kjøp og forsøkte å forhandle pris, men de rikket ikke en tomme...
 
Et sprøsmål til ekspertene:

Hvor lett er det å få tak i genuine bokser/papirer til en Rolex, f.eks 16570.
Antar at det er mye fake der ute, men hvor mye må man ut med for ekte vare og dukker slikt ofte opp?

Jeg fant blandt annet denne på nettet:

Genuine Authentic Rolex Watch Case Box Explorer 16570 | eBay

Kanskje litt tvilsomt opphavsland, men ser i mine uerfarne øyne ok ut.

Settet du linker til ser ut til å være genuint. Men du må tenke på at settet bør matche
modellåret til din 16570. Jeg tenker på årstall som brosjyrere er printet og stilen på boksen.
Når det er sagt tviler jeg på at settet vil øke verdien på klokken din så lenge du ikke har et chronometer
sertifikat med "matching numbers"
 
Service på Sub

Raskt spørsmål.. Hvor ofte anbefales det å ha service på en Rolex Submariner? Hvert 6-7 år?
 
Ok, så om en 2002 mod ikke har hatt service enda er ikke det krise..?

Hva ligger en full service på nå hos f. Eks Bjerke?

Tja... Holder klokken god tid ser jeg ingen grunn til service, men kanskje en trykktest hadde vært på sin plass.
Men jeg vet at noen sverger til regelmessig service uansett. Inget fasitsvar her.... Jeg betalte 3800,- sist jeg servet en 16600 på Bjerke (uten polering) Tipper det ligger rundt der.
 
Tja... Holder klokken god tid ser jeg ingen grunn til service, men kanskje en trykktest hadde vært på sin plass.
Men jeg vet at noen sverger til regelmessig service uansett. Inget fasitsvar her.... Jeg betalte 3800,- sist jeg servet en 16600 på Bjerke (uten polering) Tipper det ligger rundt der.

Takk for info! Blir nok en service etterhvert.
 
Grønt er skjønt :cool:

@Thomas @Kohe321 - Blir det LV på dere nå da?

Etter min mening en av de kuleste klokkene for casual wear, typisk oppbrettede/korte ermer, sommer, sol, sjø, fjell, you name it.

Bilder lånt fra TRF

pyde4e4y.jpg


2013-08-14090717_zps26a0de6d.jpg


e7yha6e5.jpg


attachment.php


13-07-21.JPG



CB51F98B-AC16-40E8-ACCA-5D5C7656EF69-21111-000010D6AD22D6A6.jpg


8277545496_801a62b36a.jpg


ge4e6ety.jpg


1E9B21B9-EEFA-4AEF-968F-0E56085EB950-786-0000006C9904E8E4.jpg


8317820504_423ec381a0.jpg


Og tilslutt - ti hi :D

n642vd.jpg
 
Redigert av en moderator:
@mikkemus23 Jepp, 116610LV har vært i bestilling hos Lervik siden 16. august og kommer neste onsdag, altså akkurat om én uke. Gleder meg MYE! :D

Kjekt at du poster bilder, det gjør ventetiden lettere. Har søkt og glodd på bilder daglig i en stund nå, kjenner faktisk igjen et par av de du linker til fra TRF... :p
 
Redigert av en moderator:
@mikkemus23, nei det blir ikke 116610LV på meg med det første. Kanskje til våren/sommeren neste år (om ikke stainless Daytona-c kommer neste år) :eek:
 
Redigert av en moderator:
Skudd fra hofta her: finnes det noe sånt som halv-ledd til den nye oysterlenka? Synes lenka mi er i overkant romslig/løs, men med ett ledd mindre blir den for stram. Det funker perfekt om jeg da vipper ut halvleddet som ligger skjult i låsen men da har jeg ingenting å gå på når håndleddet utvider seg, så det er ingen optimal løsning, altså skulle jeg hatt et halv-ledd, men kan ikke huske å ha hørt om eller sett noe sånt noe sted?