Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Stålet er 904-stål. Kirurgisk stål. det er samme som jeg hadde i håndleddet mitt etter at jeg tok hatten i et halling spark.

Kvalitetsvare, med andre ord.

Behold den diameteren du finner behagelig, og hygg deg med klokken!

:cool:
 
God kveld. Jeg har nå hatt min sub 16610 2009 modell i tre måneder og ser en tendens til strekk i lenken. Jeg er klar over at den kan være noe stram rundt håndleddet, men jeg får fint en finger i mellom. Er dette en "svakhet" i lenken, burde jeg ta den ut ett hakk? Det må tas med i betraktningen at lenken var stram og fin da jeg fikk den, så er litt "bekymret" :p

Her er min 2008 modell Submariner brukt daglig....

CIMG5129_zps23716881.jpg






Kødda..... Lenka er 15 år gammel,klokka er 46 år. Tror ikke du skal bekymre deg (ennå);)
 
904L stålet til Rolex er ikke det samme som kirurgisk stål dessverre.

Ikke det? 8-(
Jeg mener å ha lest et eller annet sted at det var det. Men det kan jo være mange typer som du skriver. Uansett så har jeg liggende boltene fra hånden. Da har jeg begge deler!

:cool:
 
Regner med at det er noen her som vet dette.

Når ble Datejust tilgjengelig med den blå skiven den har nå? Tenker da på den med streker som indekser (ikke tall, romerske eller otherwise).

116234bsj.jpg


Kunne tenke meg en datejust fra fødselsåret mitt, 1988, men da med denne blå skiven, eller tilsvarende, jeg snakker om.

Ser også at det stort sett bare er jubilee(?)-lenker på disse eldre datejustene, men jeg kunne tenke meg Oyster. Er det slik at Oysterlenker bare finnes på nyere DJ?

Så til slutt, dersom det ikke finnes blå skive på eldre DJ, er det mulig å bytte skive til en nyere? Vet at det er mulig fra ny til ny.
 
Mange kriterier her benbjo:) Litt mere sjelden og se DJ`r med Oysterlenke ja. Men fullt mulig.
Ofte har disse glatt bezelring også.
 
Redigert:
Min DJ er fra 1967, og har blå skive. Angående oyster-lenke, så kom ref. 1600 med oyster-lenke, og ble lansert midt på 60-tallet (og glatt bezel som MR nevnte)... Burde nok ikke være umulig å finne det du leter etter, men kan ta litt tid.
 
Høres flott ut det! Tid har jeg. Får opprettholde WTB-posten min her og titte litt på chrono24 og lignende.
 
Når jeg ser på daytonaen min, synes jeg at jeg kan se forskjell på lugsene, at de på pusher-siden er noe tynnere enn de lugsene som er på venstresiden av klokken, kan dette være tilfelle? Plukket av plasten selv, så kassa er urørt.
Noen flere som har lagt merke til det, eller har jeg fått en asymmetrisk kasse?
 
Når jeg ser på daytonaen min, synes jeg at jeg kan se forskjell på lugsene, at de på pusher-siden er noe tynnere enn de lugsene som er på venstresiden av klokken, kan dette være tilfelle? Plukket av plasten selv, så kassa er urørt.
Noen flere som har lagt merke til det, eller har jeg fått en asymmetrisk kasse?

Helt som det skal etter det jeg har lest iirc:cool:
 
Jeg kan ikke så mye om vintage, men hvis denne er ekte, så burde vel den være verd noen høvdinger?

83_1618503456.jpg


LINK

Noen som har noen formening rundt pris? Kan vel ikke koste mer en 5k å ta service på uansett? :)
 
Jeg kan ikke så mye om vintage, men hvis denne er ekte, så burde vel den være verd noen høvdinger?

83_1618503456.jpg


LINK

Noen som har noen formening rundt pris? Kan vel ikke koste mer en 5k å ta service på uansett? :)

Tror ingen får kontakt med selger. Har vært borti det der tidligere. Får ikke håpe det er folk som ønsker å kartlegge folk med spesiell interesse for verdifulle ur ...
 
Rolex har fått en oppdatert nettside. Nice :D

Har ikke vært inne der siden Basel, så kan være det er en stund siden, hehe...
 
Låner @trojen sitt bilde litt. Det er jo et nydelig ur dette for å si det mildt.
20130904_101641_zps3b1718f2.jpg

Hva var greien med disse igjen, de er ikke cosc-sertifiserte. Annet urverk eller gadd man ikke gjøre det for å si det på en sleivete måte?

alldeles nydelig ur!
 
Redigert av en moderator:
Rolex har fått en oppdatert nettside. Nice :D

Har ikke vært inne der siden Basel, så kan være det er en stund siden, hehe...

Jepp, den nye siden deres er veldig fin synes jeg. Hehe, har hatt denne her som startside i noen uker nå, og titter og sikler på bildene daglig. Bare et par uker til nå før hulken kommer inn hos Lervik! Gleder meg :D
 
Redigert: