Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Hvis jeg skulle hatt en 116000 måtte det ha blitt denne:

257951d1266185472-fs-rolex-datejust-116000-black-orange-dial-canada-4-days-old-dj01.jpg

Jeg sliter litt med sånn concentric dial. Jeg skjønner hvorfor folk liker dem, men det er helt klart ikke noe for meg.
 
Er egentlig på utkikk etter en 114270 explorer 1, men har i det siste lekt med tanken på å kjøpe oyster perpetual 116000 i steden for, siden exploreren er vanskelig og få tak i, og OPen skiller seg litt mer fra de urene jeg allerede har, sub og exp 2 polar. De har vel ca samme kasse?

Exploreren er kanksje mer anvendelig, siden den har sort skive (skulle virkelig ønske OP med glatt bezel kom med en sort skive som ikke hadde rosa markører), men OP er lettere å få tak i, har den nye lenka og låsen.

Hva ville dere valgt?

140740d1226387517-rolex-116000-114270-one-better-rx391.jpg


1082525d1368404906-if-you-were-buying-rolex-tomorrow-what-model-would-rolex-explorer-114270.jpg

Perpetualene er fine, men det er noe helt eget med Explorer! Jeg liker også viserne mye bedre, og bryr meg ikke om at de er like som på Suben. Jeg ville kjøpt Explorer any day. Og helt umulig er de vel ikke å få tak i? Er ikke så lenge siden det var en til salgs på k/s. :)
 
Redigert:
Er det noen som har gode tips til hva man skal bruke til å fjerne riper på ei børsta Rolex-lenke?
Vet at jeg egentlig skal leve med slike bruksmerker men har nå småriper/hairlines på ett lenkeledd mens resten ser strøkene ut og det funker dårlig med min grad av OCD…
 
En kjøkkensvamp med en sånn grov side på. Børst i samme retning som stripene er fra før.

portrait.jpg
 
Hvis det er striper i forskjellige retninger er det ofte på forskjellige steder på klokka, da tar man for seg hver del i den retningen den eksisterende strukturen går. Pusser lenken for seg, så kan man gå over kassen for seg. Hvis det er vanskelig med skrubbesvamp, funker også Scratchpen fra Bergeon! Scratch Brushes
 
En kjøkkensvamp med en sånn grov side på. Børst i samme retning som stripene er fra før.

portrait.jpg

Fant ut at dette funket bra ved en tilfeldighet her om dagen. Begynte først å pusse med fint sandpapir. Det var ikke suksess. Heldigvis fikk jeg rettet opp feilen ved at jeg tilfeldigvis prøvde en kjøkkensvamp :) Funker veldig fint!
 
Fant ut at dette funket bra ved en tilfeldighet her om dagen. Begynte først å pusse med fint sandpapir. Det var ikke suksess. Heldigvis fikk jeg rettet opp feilen ved at jeg tilfeldigvis prøvde en kjøkkensvamp :) Funker veldig fint!

Slikt bør samles i en stor Tips & Ticks base!
Alle slike gode (og rimelige) ideer!

8-D
 
Noen som har noen forslag til hva slags remmer (ikke nato) som kunne passet til og vært kult på Hulken? Type skinn/kevlar/etc.
 
@jayeff unboxet min Smurf som ny 8.april 2011 http://www.tidssonen.no/forum/klokkediskusjon-7/here-we-go-6216/
24.januar 2012 anti-unboxet Jayeff den videre til en av TS mest klokkebevandrede medlemmer: http://www.tidssonen.no/forum/utpakking-unboxing-24/en-litt-annerledes-unboxing-9667/
Den ble solgt ut av TS for et års tid siden før @andersmp tipset meg om dens eksistens, og jeg kjøpte den tilbake til TS 09.september i år: http://www.tidssonen.no/forum/utpak...date-submariner-116619lb-wis-x-0-831-a-18594/

Dvs at jeg er fjerde eier og i dag oppdaga jeg uplukket plast på lenka:) Fascineres stadig av plast-historiene til Rolex! Etter fire eiere og 2,5 år var det altså fremdeles plast igjen. Fiffig!

DSC_0110_zpse06cf9f5.jpg


@sjuli_123
 
Redigert av en moderator: