Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Fant dette bildet på klocksnack, måtte legge det ut her :cool:

F9xrFPj.jpg
 
Hvor har du fått for deg at 450 ikke er korrekt, passer de ikke? Jeg vet at @Tom Henriksen har en Rootbeer på Jubilee, kenskje han kan gi klarhet i dette:)

Fikk noen 455 i dag, men hullet til barettene er faktisk for små (?)! Ellers så de ut til å passe på kasse/lenke. Jeg førsøkte forsiktig med Bergeon (delen etter stift), som passer akkurat i hullet på 450, men ikke mulig med litt makt en gang. De 450 jeg fikk så runde ut i lupe, men kan jo ha en liten skade selv om jeg forsøkte alle fire ender.
Er det tykkelsesforskjell på Rolex barettene/end links på eldre Rolex?
 
Redigert av en moderator:
Vil AD justere en norskkjøpt Sub til COSC kostnadsfritt innenfor garantiperioden, eller må jeg regne med å betale for dette?

Todda
 
Vil AD justere en norskkjøpt Sub til COSC kostnadsfritt innenfor garantiperioden, eller må jeg regne med å betale for dette?

Todda

Jeg ville tippe Ja.
selv om cosc papirene egentlig bare sier at urverket holdt standard under målingene.
det er jo i sitt miljø.

:cool:
 
Hallo godt folk.
Sparer for øyeblikket opp til min første Rolex, tenker en brukt DJ. Siden jeg er student og ikke har arbeid på si, blir dette budsjett type. tenker pris mellom 10-12 max 15k. Har observert en DJ til 12k med papirer her inne på markedet for en tid tilbake. Hva tenker dere om Rolex typer jeg kan gå for? Kikket litt på chrono24, der finnes det Precision, men denne er tydeligvis ikke så polulær her i landet? Er en brukt DJ noe å gå for? Hva burde jeg passe på, og har dere noen andre tips?
Lurer også på ha AD og COSC betegnelsene står for :)
 
Hallo godt folk.
Sparer for øyeblikket opp til min første Rolex, tenker en brukt DJ. Siden jeg er student og ikke har arbeid på si, blir dette budsjett type. tenker pris mellom 10-12 max 15k. Har observert en DJ til 12k med papirer her inne på markedet for en tid tilbake. Hva tenker dere om Rolex typer jeg kan gå for? Kikket litt på chrono24, der finnes det Precision, men denne er tydeligvis ikke så polulær her i landet? Er en brukt DJ noe å gå for? Hva burde jeg passe på, og har dere noen andre tips?
Lurer også på ha AD og COSC betegnelsene står for :)

Hei. AD=Authorized Dealer, dvs. forhandler godkjent av produsenten. COSC=COSC - Wikipedia, the free encyclopedia.

Ang. klokkene, så vær klar over at DJ er 36 mm. Dvs. en del mindre enn dagens klokker vanligvis er. Jeg ville nok prøvd en flr jeg kjøpte, for å være sikker på at du ikke synes den er for liten.

Lykke til!
 
Hei. AD=Authorized Dealer, dvs. forhandler godkjent av produsenten. COSC=COSC - Wikipedia, the free encyclopedia.

Ang. klokkene, så vær klar over at DJ er 36 mm. Dvs. en del mindre enn dagens klokker vanligvis er. Jeg ville nok prøvd en flr jeg kjøpte, for å være sikker på at du ikke synes den er for liten.

Lykke til!

Okay, skjønner! Ja, den er liten så skal se om får tak i en jeg kan prøve først..
 
Begynner å bli mer og mer begeistret for Sub 114060 :)

Noen som vet ca. hvor mye de går for i brukt tilstand?

Rolex+114060+36+LR.jpg
 
Begynner å bli mer og mer begeistret for Sub 114060 :)

Noen som vet ca. hvor mye de går for i brukt tilstand?

Rolex+114060+36+LR.jpg

Min gikk for 40k blank, to måneder gammel.

Fått med dere at de nye GMT2 modellene med sort bezel nå kommer med blå lume?
 
Er det feil for en 22åring og kjøpe en DJ 16233 som birthyear klokke?

Gikk til ansaffelse av en DJ II i fjor, men følte at den ble for gubbete til vanlig så endte opp med å bare bruke den til pent. Dermed gikk det ikke veldig lang tid før den gikk ut igjen.(kan ha noe med polerte midtledd, og sykdom for hairlines og gjøre)

41mm skal jo være en mer ungdommelig størrelse, så kommer jeg til å ha en på 36mm lengere? På den andre siden så har den jo en mye lavere pris, og lettere å forsvare å ha den i samlingen som en ren dressklokke.