Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Jeg har sendt en mail til en som har en til salgs i USA, denne har champagne skiven. Er ikke kjempefan av denne. Hvordan er det med skive bytte på disse? Får man en hvit skive for 2' og betaler ca 1' for å få den byttet av urmaker?
 
Hva er greia med at folk legger ut brukte black-bay klokker for 20k? Er det fortsatt mangel på disse på grunn av populariteten, eller snakker vi "billigklokken" med best gjensalgsverdi i verden?
 
Hva er greia med at folk legger ut brukte black-bay klokker for 20k? Er det fortsatt mangel på disse på grunn av populariteten, eller snakker vi "billigklokken" med best gjensalgsverdi i verden?

Enig! Syntes at de var meget høyt priset (det var 2 stk var det ikke?)

Hva er nyprisen på en BB i dag? 23k mener jeg?!
 
Enig! Syntes at de var meget høyt priset (det var 2 stk var det ikke?)

Hva er nyprisen på en BB i dag? 23k mener jeg?!

23,9 på lenke tror jeg, kan være rimeligere. Tusenlapp billigere på feik-slitt lær.
Jeg hadde uansett ikke gitt 20k for en slik med mindre plasten fortsatt var på.
 
Redigert:
Enig! Syntes at de var meget høyt priset (det var 2 stk var det ikke?)

Hva er nyprisen på en BB i dag? 23k mener jeg?!

23k med lenke, 21k med rem. Med mindre disse har økt i nypris da?

Lå jo flere inn her tidligere i høst til rundt 16k-17k. 18k for den med "Hele pakken" (rem, lenke, nato) synes jeg er greit nok. Den var jo mindre enn 1mnd gammel også.
 
Sitter i dag på en Sub 114060, kjenner jeg har en liten dragning mot 116610LV (Hulken).

Ser for meg at 114060 er hakket mer anvendelig, til klær generelt og spesielt til bruk med skjorte/dress. Noen med erfaringer på hvordan Hulken går sammen med penere klær? Er den for spesiell til å ha som eneste klokke?
 
Sitter i dag på en Sub 114060, kjenner jeg har en liten dragning mot 116610LV (Hulken).

Ser for meg at 114060 er hakket mer anvendelig, til klær generelt og spesielt til bruk med skjorte/dress. Noen med erfaringer på hvordan Hulken går sammen med penere klær? Er den for spesiell til å ha som eneste klokke?

Jeg mener det er en myte at Hulken ikke går til alt. Bruker den selv som hovedklokke i min samling og den fungerer til alt i mine øyne.

Slenger med noen bilder av min puppy:)

null_zpse0eb603e.jpg


null_zps8fbc837c.jpg


null_zps545b0c5b.jpg


3EC34379-340A-4CE7-A675-E572B72F4999.jpg


Du kan ikke gå feil:)
 
Noen som kjenner til Capetown diamond corporation? Ser de selger en haug med brukte Rolexer.

Capetown Watches - Pre-Owned

De tilbyr også livstidsgaranti så lenge servicer blir tatt hos dem :confused:

Noen som vet om dette er en seriøs aktør eller om dette er noe man bør holde seg langt unna?
 
Sitter i dag på en Sub 114060, kjenner jeg har en liten dragning mot 116610LV (Hulken).

Ser for meg at 114060 er hakket mer anvendelig, til klær generelt og spesielt til bruk med skjorte/dress. Noen med erfaringer på hvordan Hulken går sammen med penere klær? Er den for spesiell til å ha som eneste klokke?

Alltid syntes at GMT master var hakket "penere" enn submariner. Mulig det er på grunn av de forhatte polerte senterleddene.
 
Har 16753 GMT noen gang blitt levert på reim med deployant/butterfly? Eller over til spørsmålet, er det helt umulig å finne en original deployant på 20/16mm i gull, uansett år/modell? Ebay er i hvert fall utsolgt...
 
Jeg er noe rookie på Datejust. Sitter nå å forhandler om en - Rolex Datejust 1601 | Blocket -
Uret kommer uten papirer og oppgis å være fra ca 1970. Det er for tiden inne hos urmaker til trykktest og gangtest. Har dere kjennere noen innspill å gi meg til et potensielt kjøp av denne? Tilbys forøvrig både norske og svenske referanser v selger.
 
Tror vi at Skydweller kommer i TT i år og stål neste år eller blir det en "eksklusiv" model som DD?
 
Jeg er noe rookie på Datejust. Sitter nå å forhandler om en - Rolex Datejust 1601 | Blocket -
Uret kommer uten papirer og oppgis å være fra ca 1970. Det er for tiden inne hos urmaker til trykktest og gangtest. Har dere kjennere noen innspill å gi meg til et potensielt kjøp av denne? Tilbys forøvrig både norske og svenske referanser v selger.

Mtp kronekursen syntes jeg denne blir for dyr. Ihvertfall uten jubilee lenken.