Rolexcafé – løst og fast om Rolex

sans_t29.jpg

Jeg lurte på det samme til min Explorer og kom fram til at jeg kunne bruke et fra sub c.

Redigert:
Er du aktiv på menstennisforum @mikkemus23?

Skille

Var å testet Submariner hos Bjerke i dag og ser at jeg kan ryke på en 114060 til sommeren;)
Er bare så perfekt...

Redigert av en moderator:
Er du aktiv på menstennisforum @mikkemus23?

Skille

Var å testet Submariner hos Bjerke i dag og ser at jeg kan ryke på en 114060 til sommeren;)
Er bare så perfekt...

Jepp! Federerfan siden 2005 :) (og Nadullhater siden 06 ;))

Dj 1500 1970

Jeg vurderer en DJ 1500 fra 1970 og ser at det er forskjell på viserne på flere av dem jeg har sett på. Ble det produsert utgaver med forskjellige visere i 1970, eller er disse blitt "fikset" på?

Tre eksempler som påstås å være fra 1970: (ser at den ene også har "-" foran og bak date, men de andre mangler dette)

RX1500-SMOOTH-SILV-OYS-01.jpg

DSC02769.JPG

1500.jpg

EDIT: Tror den med -Date- er en 1500?

Redigert:
Hei! Det er sikkert en drøss med tilsvarende spørsmål i egne tråder, så vil ikke lage ennå en :)

Hva bør man forvente å måtte betale for en vintage Sub 5513 fra 1986?

Takker for alle svar!

Fant en tråd om den jeg kunne tenkt meg, uten at jeg har så flaks..
Picked up a 1986 5513 Submariner today! ... pics :)

Et strøkent eksemplar med "alt" betalte jeg gladelig noen lapper over 30' for.

Når det gjelder linken din er det noe "fishy". Kroppen hevder å jobbe for Rolex AD og lurer på om det er en god pris. Knall :D

Serienummer og sikkerhet

Dette gjelder ikke bare Rolex, men siden jeg eier det poster jeg her.

Hva kan egentlig serienummeret på klokken brukes til i sikkerhets øyemed? Dersom den blir stjålet, rapporteres da serienummeret inn til et dataregister som gjør at det vil oppdages ved en evt. service?

Dette gjelder ikke bare Rolex, men siden jeg eier det poster jeg her.

Hva kan egentlig serienummeret på klokken brukes til i sikkerhets øyemed? Dersom den blir stjålet, rapporteres da serienummeret inn til et dataregister som gjør at det vil oppdages ved en evt. service?

Dersom du gir serienr til politiet når den er stjålet, legger de det inn i sitt system. Da blir det søkbart for politiet i hele Norge. Om det finnes systemer for stjålne ur hos urmakere, vet jeg ikke.

Dersom du gir serienr til politiet når den er stjålet, legger de det inn i sitt system. Da blir det søkbart for politiet i hele Norge. Om det finnes systemer for stjålne ur hos urmakere, vet jeg ikke.

Man kan også sende serienummeret inn til Rolex SA hvis uret blir stjålet. Den vil da bli levert til deg hvis den kommer inn i et av deres systemer ved eventuell rep, service og lignende.

Har jeg hørt! :)

Man kan også sende serienummeret inn til Rolex SA hvis uret blir stjålet. Den vil da bli levert til deg hvis den kommer inn i et av deres systemer ved eventuell rep, service og lignende.

Har jeg hørt! :)

Det er jo i tilfellet godt å høre!

Har liksom aldri hørt noen historier om folk som får frastjålet urene sine og at de deretter blir fanget opp av AD/produsent. Det gjelder jo ran fra butikker også, jeg regner jo med at urene blir omsatt opptil flere ganger, slik at en evt. kjøper ikke nødvendigvis vet at uret er stjålet.

Dette er ett bilde av den urørte lenka på en splitter ny exp 2. Ser antall ledd riktig ut her? Synes det er rart at antall ledd ikke er likt på 12 og 6 siden.

Det er helt normalt med 1(2) ledd mer kl. 12. @Tutto

Min nye SUB er 6 kl.12 og 4 kl. 6. Ser nå at det muligens burde vært 6/5 og lenger inn på glidelock?

Takk, ble bare litt skeptisk ettersom den er ny. Men da er det ingen ting å bekymre seg over.

Hva pleier AD å ta for å justere lenke? Det er ikke snakk om ADn den ble kjøpt hos, skal innover til Oslo og blir det Bjerke.