Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Jeg føler et sterk tiltrekning til Day-Date om dagen. Tør nesten ikke se på bildene...
IMG_6311_zps74600e4b.jpg

IMG_6307_zps1eaf943f.jpg



Trenger en gullklokke:mrgreen:
 
Day-Date er så klassisk, og så riktig! Bark finish er prikken over i'en :cool: Den lyse tapestry-skiven er også helt perfekt! Skulle gjerne hatt en slik selv.
 
Day Date er en klassiker, som neppe vil gå av moten.

Skulle du være så heldig å få kloen i en pen, så vil den nok ikke synke vesentlig i verdi dersom du ville angre... DJ kan være en erstatning? Eller vente-pølse? Det er Rolex sin mest solgt modell.

Mye snax!

:cool:
 
Jeg ser etter en vintage DJ i bursdagsgave til konemor, og har snakket med en privat selger på Chrono24 om dette uret:

DJ_zps9a419b12.jpg


Bildene var ikke de beste i verden, men han sier han har kjøpt den hos Alex Pig som pusher brukt Rolex i stort kvanta på Chrono24.
Er det noen umiddelbare ting som lugger her?
 
Kom noensinne en 14060-modell med SEL, eller var det kun de siste 16610?
Litt lysten på å begynne jakten på en 14060m, men om man ikke kan få SEL på disse er jeg ikke heeelt sikker.
 
Redigert:
Har ikke lest noen plass at 14060M noen gang hadde SEL. Noen har implementert SEL etterpå, men det påstås å ikke være helt rett frem.

På min Pepsi så er det ikke SEL og jeg plages ikke av det. Trodde jeg ville - men heldigvis ikke i virkeligheten. :)

Lage SEL til 14060: http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=88728

Merk at en bruker i en av de assosierte tråden sier "...For a short time I owned a 14060M and a SEL 16610. I swapped the bracelets and both fit fine..."
 
Redigert:
14060 kom aldri med SEL.
16610 fikk SEL rundt år 2000 hvis jeg husker riktig.
 
Redigert:
Den ser jo helt uvirkelig strøken ut. Kunne nesten mistenkt bildet for å være photoshop'et.
Et bezelbytte eller to må den minst ha vært utsatt for.:confused:
 
Kom over denne. Kan være nyttig å ha en gang. Ulike kombinasjoner av kasse / lenker . og endeledd. :)

attachment.php


ResizeofBracelet.jpg
 
Redigert:
Rart det der med vintage, ja. :) Høres jo så flott ut. Patina, osv. Det er mye jeg synes er pent - men når klokka går i oppløsning slik bildet over viser, så er jeg ikke med lenger på vintage / patina. Da er den moden for seriøs fix.

F. eks. "spider dial" er jo bare en fornektende betegnelse på en urskive som er ødelagt og som har gått i oppløsning.

Merk de to tankene: "...det er mye jeg synes er pent - men når klokka går i oppløsning ..."
 
Redigert:
Rart det der med vintage, ja. :) Høres jo så flott ut. Patina, osv. Det er mye jeg synes er pent - men når klokka går i oppløsning slik bildet over viser, så er jeg ikke med lenger på vintage / patina. Da er den moden for seriøs fix.

F. eks. "spider dial" er jo bare en fornektende betegnelse på en urskive som er ødelagt og som har gått i oppløsning.

Så du ser ingen glede i å ha en klokke med orginale delene den forlot fabrikken med for 50-60 år siden? Godt vi alle er forskjellige....
 
Så du ser ingen glede i å ha en klokke med orginale delene den forlot fabrikken med for 50-60 år siden? Godt vi alle er forskjellige....

Jeg ser poenget ditt - men mener klokka er en bruksgjenstand fremfor en samlegjenstand. Så den kan gjerne være 50-60 år gammel (jo eldre jo kulere synes jeg også) - men den kan jo ikke ha så mye "patina og vintagelook" at man ikke kan se hva klokka er.

Reprise: Merk de to tankene: "...det er mye jeg synes er pent - men når klokka går i oppløsning ..."
 
Redigert:
Enda en ting jeg lærte i dag om eldre bezeles. :) NÅ skjønner jeg bezelbevegelsen på min 16750.

DSCN1141.jpg
 
Redigert:
Rart det der med vintage, ja. :) Høres jo så flott ut. Patina, osv. Det er mye jeg synes er pent - men når klokka går i oppløsning slik bildet over viser, så er jeg ikke med lenger på vintage / patina. Da er den moden for seriøs fix.

F. eks. "spider dial" er jo bare en fornektende betegnelse på en urskive som er ødelagt og som har gått i oppløsning.

Er totalt uenig med deg, orginal vintage med patina er i mine øyne vakkert.
Tom