Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Har en DJ 1601 som noget fort (ballpark +20-25 sek pr dag) - er det mindre justeringer som skal til, eller er det full service som står på agendaen?
 
Noen snille og kyndige her inne som kan hjelpe. Jeg leser meg til på nett at det er vanlig at Sea Dweller går på rødt på trykktest hos en "vanlig urmaker" pga HEV´en. Er det fler her inne som har opplevd det?
 
Noen snille og kyndige her inne som kan hjelpe. Jeg leser meg til på nett at det er vanlig at Sea Dweller går på rødt på trykktest hos en "vanlig urmaker" pga HEV´en. Er det fler her inne som har opplevd det?

@Toland85:

En urmaker her i byen trykktestet min til 100 meter og den besto med glans:) Vil anta denne urmakeren faller under kategorien "vanlige urmakere". Tviler sterkt på at hun har et slags spesialapparat laget for å trykkteste klokker med heliumhvelv.
 
Redigert av en moderator:
@Toland85:

En urmaker her i byen trykktestet min til 100 meter og den besto med glans:) Vil anta denne urmakeren faller under kategorien "vanlige urmakere". Tviler sterkt på at hun har et slags spesialapparat laget for å trykkteste klokker med heliumhvelv.


Ok, takk for svar :) Da skal jeg prøve hos en annen urmaker før jeg eventuelt må sende den videre.
 
Redigert av en moderator:
Kom Rolex Datejust 36mm med Oyster bracelet? Eller var det kun med Jubilee bracelet?

cdae70a9fe8f16eb0eaa8e1eca81a17d.jpg
 
Vet ikke om dette er beste sted å spørre, men tenker på ny klokke. Jeg har i utgangspunktet siklet på Daytona siden i fjor...men noe ehm..kamerautstyr hindret det :p

Det jeg lurte mest på er hvem som selger det "billigst" i Norge per nå? Jeg har bare Bjerke her jeg bor, og de skulle ha 87 000 for steel, 124 000 for two tone.
Går jeg på urverket.no så kan jeg få sistnevnte for 105 000 kr, og sannsynligvis prute mer, mens steelen må jeg dra til Sverige for å kjøpe av dem for 70 000 ish. Ergo - jeg er forvirret, jeg vil ha "the one" - og etter besøket hos Bjerke i går hvor jeg testet daytone two tone (gull og stål) med svart urskive, så var jeg egentlig solgt og hadde jeg ikke hatt noe fornuft i hodet og en samboer hjemme så hadde jeg kanskje bare kjøpt.

Noen som har anbefalinger på steder jeg kan se, eller evnt steder med bruktsalg utover K&S forumet her, samt finn hvor jeg kan finne muligheter? OG er Daytonaene jeg ser på noe bra? (Min far har date just og den har levd lengre enn meg (30 år ish) - så har jo inntrykk av at dette er ganske bra klokker om du bare tar vare på dem).

og to siste spørsmål: bytte av urskive hvis jeg angrer svart og vil ha grå, eller vil bytte reim, er det vanskelig/dyrt?
 
Ring Jørgensen eller Lervik.

Jeg valgte førstnevnte og angret ikke. Utrolig god service og pris. Rembytte skal gå fint, men tror du må kjøpe endlinks for å ikke få en stor glippe ved kassen. Dette googler du deg til, eventuelt venter noen minutter til resten av Rolex Mafian har våknet.

Skivebytte fikser hvertfall Lervik, tror Jørgensen også gjør det, men dette vet jeg ikke sikkert.

Lykke til!
 
Ring Jørgensen eller Lervik.

Jeg valgte førstnevnte og angret ikke. Utrolig god service og pris. Rembytte skal gå fint, men tror du må kjøpe endlinks for å ikke få en stor glippe ved kassen. Dette googler du deg til, eventuelt venter noen minutter til resten av Rolex Mafian har våknet.

Skivebytte fikser hvertfall Lervik, tror Jørgensen også gjør det, men dette vet jeg ikke sikkert.

Lykke til!

*litt dum nå* men hvem er Jørgensen? :)Jeg kjenner Lervik fra noen treff jeg hadde, men Jørgensen var ny for meg.
 
Hmm..jeg har da tilbud på 3 daytonaer

1. Er 2012 modell 82000 kr alle papirer
2. 2008-2009 modell alle papirer 65 000
3. 1998-2000 modell med zenith movement noe slitt..dvs jeg syns den så fin ut men en så jo den var brukt. Enten med diamond bezel 65000 eller med gull 55 000.
Den var uten papirer...siste to kommer fra bruktforhandler som har godt rykte her slik jeg leste på erfaringer.

Noen tanker? Det frister mest med den til 65 000 egentlig om fin..og deretter den til 55 000..ser jo at noen på finn bruker det som salgsargument.

Eventuelt kan jeg kjøpe helt ny til 100 000 kr via urverket.no
 
Jeg har hatt en 08 med hvit skive og den var lekker. Jeg syns Daytona generelt er pent. Gå for det du vil ha om det er two tone eller ss, Zenith eller Rolex sitt eget 4130 verk. Jeg personlig ville valgt stål av de to. Jeg syns det er kulere og mer lettsolgt igjen om det skulle skje. Eventuelt hel gull hvis man har budsjett til det. :eek: