Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Noen erfaring med nbtimes?
Ser han får good-guy stempel noen steder, mens andre har hatt litt trøbbel.
Det jeg dog stusser litt over er at alle klokkene hans har tilnærmet perfekt patina?:confused:

@Tagliano , jeg er over middels interessert i vintage Rolex og prøver å holde meg oppdatert på hva som rører seg i markedet. Ut i fra det jeg har funnet vil jeg personlig holde meg fra å handle.
Tom
 
Redigert av en moderator:
@Tagliano - hvis du skal handle fra nbTimes, eller forsåvidt alle andre vintageselgere i utlandet, insister på å bruke PayPal. Da har du muligheten til å gjøre en ordentlig sjekk på klokken når den kommer, og sjansen for å bli lurt er betraktelig redusert. Når jeg kjøpte Snowflaken ville han i utgangspunktet ha bank wire, noe som var helt uaktuelt for meg. Etter noen runder fram og tilbake godtok han PayPal.


@Tom Henriksen - har du funnet noe konkrete saker med nbTimes, eller er det magefølelsen som sier "hold deg unna"? Rent sånn umiddelbart er han jo kanskje ikke den mest tillitsvekkende selgeren, men som sagt har jeg ennå tilgode å finne noe konkret på ham. Men jeg stoler jo heller ikke mer på ham, enn at jeg kun ville handlet med han via PayPal.
 
Redigert av en moderator:
Nbtimes er bannet fra VRF. Tror det var for å gi uriktige opplysninger i salgsannonser. Han har vært midtpunkt i uttalige laserwelder og hjemmelaget patina diskusjoner. Jeg så en redsub med fake insert med opprinnelse fra nbtimes bli diskutert på klocksnack.
 
Tusen takk for svar, jeg holder meg kloklig unna ;)
@runes - ingenting håndfast som jeg så, mere klokker som ikke var helt som beskrevet og gjerne hadde servicebehov :rolleyes:
 
Redigert av en moderator:
Hei alle sammen!
Jeg har i en liten stund vært på jakt etter en 116660 deepsea, men markedet har vært meget stille i det siste. Jeg hadde egentlig tenkt til å kjøpe en nyere brukt en, helt til jeg på impuls sendte noen tilbudsforespørsler til noen norske AD. Det beste tilbudet jeg fikk var på 79,9k, mot listeprisen på rundt 90k.

Hva tenker dere om å kjøpe denne ny? Er det galskap, eller kan det rettferdiggjøres mtp verditap og videresalg. Ser vel i utgansgspunktet for meg at dette er en keeper, men det sa jeg om suben også- og den gikk ut. Tips og råd mottas med et stort takk! :D
 
Jag har ikke noe input på om det er galskap eller ikke, men her finner du det til noen kronestykker mindre: http://www.urverket.no/rolex-sea-dweller-deep-sea-c-9_101.html

Har vært inne på tanken, men mtp at det er så lite å spare, synes jeg det er greit evt å betale 1000-lappen mer for norske papirer, samt støtte den norske næringen :)

Hva gjør 116600 bedre enn den du solgte? :)

Det er en 116660 jeg er på jakt etter, dessuten blir 1000ft blir litt i minste laget når jeg er ute og snorkler :mrgreen: Neida, med mine 192 på sokkelessen ser en sub/sea-dweller rett og slett for liten ut, så det er de 44mm som appellerer til meg :) Jeg har prøvd en 116600, som forøvrig også er en meget flott klokke, men synes den virket enda mindre enn suben. Den bygger høyere, men luggene er litt smalere, som får den til å føles mindre.

Matt skive og minuttmarkører rundt hele bezelen er hvertfall 2 ting som funker for meg ;)
+1, helt enig! :)
 
Matt skive og minuttmarkører rundt hele bezelen er hvertfall 2 ting som funker for meg ;)

Synes selv 116600 er flott, man det er en ting jeg ikke skjønner: Hvorfor mangler det 1 minuttmarkør hvert 5. minutt på 3/4 av bezelen? Rart. Men, kanskje de 3 prikkene kun er designelement og ikke minuttmarkeringer.
 
Synes selv 116600 er flott, man det er en ting jeg ikke skjønner: Hvorfor mangler det 1 minuttmarkør hvert 5. minutt på 3/4 av bezelen? Rart. Men, kanskje de 3 prikkene kun er designelement og ikke minuttmarkeringer.

Tja, tipper de har tatt det fra Milsub ;) @Loevhagen
 
Redigert av en moderator: