Rolexcafé – løst og fast om Rolex

@Preben Lidi - Vet ikke, bare ga ham et par tips og ba ham sende mere info om klokken hvis han ønsket å selge. Han ønsket den med bezelring før takst, derfor har jeg ikke spurt mer om den.
 
Redigert av en moderator:
Rart..... Hadde han visst hva han hadde så hadde han vært litt mere forsiktig og ikke surret bort bezelringen:mrgreen:

Med tanke på den nyere oysterlenka så bruker han den kanskje som en beater:confused:
 
Det er vel service dial m. visere på den også? Skal det ikke egentlig være "swiss" og ikke "swiss - t < 25" på de tidlige utgavene.
 
Huh. USD125.000

DSC00048_zps5706da2f.jpg
 
Virker som mitt første rolex-kjøp er nært forestående. Et kjapt spørsmål bare, har det vært noen forskjell i utviklingen til lenken på 214270?
 
Virker som mitt første rolex-kjøp er nært forestående. Et kjapt spørsmål bare, har det vært noen forskjell i utviklingen til lenken på 214270?
@Frederr
Her skjønner jeg ikke hva du spør om. Ellers:
Gratulerer med et av de mest allsidige og mest klassiske urene som finnes. :)
 
Redigert av en moderator:
Hehe, kanskje omformulere. Bestemt meg for at Explorer 1 i 39mm blir uret, men lurte på om den har blitt levert med forskjellige lenker opp gjennom tiden. Men det løste seg med litt googling, blandet selvfølgelig med 36mm :rolleyes:
 
God dag, sonen!
Jeg har lenge vært på utkikk etter en blå Tudor sub, og har nå endelig funnet en jeg har lyst til å slå til på. Problemet er at den befinner seg over dammen, og selger sier at han bare aksepterer bankoverføring. Jeg vet at dette spørsmålet er stilt utallige ganger før, men jeg spør igjen i håp om et klokt svar; for de av dere som har handlet inn fra utlandet, er det kun Paypal som gjelder? Eller har dere i noen tilfeller godtatt bankoverføring?

Det at selger ikke er villig til å ta imot Paypal sier kanskje nok, og at jeg heller burde la denne gå? Han har ellers vært behjelpelig med bilder og informasjon om den aktuelle klokken, og av de referansene jeg klarte å finne om han, virker han grei.

Håper noen her kan dele erfaring og råd, og guide kjøpefoten min i riktig retning :)
 
God dag, sonen!
Jeg har lenge vært på utkikk etter en blå Tudor sub, og har nå endelig funnet en jeg har lyst til å slå til på. Problemet er at den befinner seg over dammen, og selger sier at han bare aksepterer bankoverføring. Jeg vet at dette spørsmålet er stilt utallige ganger før, men jeg spør igjen i håp om et klokt svar; for de av dere som har handlet inn fra utlandet, er det kun Paypal som gjelder? Eller har dere i noen tilfeller godtatt bankoverføring?

Det at selger ikke er villig til å ta imot Paypal sier kanskje nok, og at jeg heller burde la denne gå? Han har ellers vært behjelpelig med bilder og informasjon om den aktuelle klokken, og av de referansene jeg klarte å finne om han, virker han grei.

Håper noen her kan dele erfaring og råd, og guide kjøpefoten min i riktig retning :)

Det er bare å vurdere hvis selgeren har en feilfri fortid på tidligere salg og at du får full navn&adresse med tlf nummer før noen transfer.
Jeg anbefaler at du ringer han da og snakker for å teste temperaturen.
Jeg kjenner ikke din sak og kan bare gi anbefaling hvis du vil gjennomføre dealen..
En del folk misliker Paypal pga disse fees Paypal tar for en transaksjon.
Spørs om hvis du er villig å betale disse "fees" for han.
Hvis han nekter å gi deg hva som helst, bare la det være...
 
Har selv forskuddsbetalt med bankoverføring når jeg kjøpte en klokke fra USA. Eneste grunn til at jeg tok sjansen var at dette var en selger med et meget godt rykte på et internasjonalt forum. Og selv da var det en liten stemme i bakhodet som sa at dette er galskap. Det gikk helt fint, veldig ryddig kommunikasjon hele veien fra selger.

Må rett og slett gjøre nok bakgrunnsjekk på selger til at det føles greit.