Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Fant en artig side her. Spesielt skjendingen av 1680 var interessant. Vet ikke helt hva jeg skal si, men vel gjennomført i alle fall.
 
Virker spennende - snakker vi 8 eller 10-dagers power reserve? Skal bli gøy når dette blir offentliggjort:D

jeg tror ikke jeg ser noe som har med power reserve å gjøre men en form for kronograf-funksjon med dobbel display.

,
 
Redigert:
Hvis jeg forstår søknaden riktig, så er det en retrograde chrono, hvor retrograde viseren skifter mellom å fungere som viser for chronografen når den er aktiv og som vanlig tidsviser når chronoen ikke er aktiv. Er også en mekanisme som viser 24t når kronen blir trukket ut for å stille tiden, mens når kronen er inne så er det vanlig 12t-visning. Men det kan hende jeg tolker ting feil.... Er heller ikke sikkert vi ser noe slikt med det første, Rolex kommer med ørten patenter i året hvor bare et fåtall blir til noe vi ser...
 
attachment.php
 
Er det fortsatt mulig å få tak i DateJust til ~15k fremdeles? Tenker da selvsagt litt eldre. 80-tallet?
 
Er det fortsatt mulig å få tak i DateJust til ~15k fremdeles? Tenker da selvsagt litt eldre. 80-tallet?

Jeg tror det. Mistenker at eldre DJs ikke tar del i prisgaloppen som preges av sportsmodellene til Rolex. Jeg solgte en eldre DJ ila. 2014. Solgte den for 14k, inkludert en ny Rapport winder.
 
Takk for svar begge to. Kunne jo bare tatt et søk på sist solgte på marked for å sjekke, men det tenkte jeg jo ikke på. Ser at det ble solgt noen siste halvår for 14k-18k. Den til Monkey Island (Guybrush) var jo meget pen.

Vurderer som dere sikkert skjønner muligens en DateJust. Får se om det dukker opp noen. Synes denne er veldig pen. Flott skive!
http://www.finn.no/finn/torget/anno...&searchclickthrough=true&searchQuery=datejust

Dog, litt mer enn jeg har tenkt til å bruke i denne omgang :)
 
Er det fortsatt mulig å få tak i DateJust til ~15k fremdeles? Tenker da selvsagt litt eldre. 80-tallet?

Det skal være mulig, men jeg synes prisnivået har gått litt opp det siste året. De jeg kommer på i farten har vel blitt plassert mellom 16-19, men den følger heldigvis ikke den samme prisutviklingen som sportsmodellene. Er man heldig kommer man over en tidlig 1601/1603 u.b&p til ca 15, men ville nok regnet med å legge ut marginalt mer.
 
Rubber B

Har både SubC, BLNR og sort Expl2.
Testet billig sort gummireim på SubC og Expl2, og det falt i smak, så tenkte å gå for Rubber B som er litt bedre kvalitet og mer behagelig. Trenger litt hjelp til å velge variant(er).

Usikker på om jeg "tør" satse på Orange til Expl2, den kledde veldig fint sort gummi, så jeg tror det blir det.. (Men hvorfor ikke begge deler etter hvert?).

Og usikker på om jeg går for en sort til SubC/BLNR (regner med de går om hverandre???), tror heller det blir en sort med blå stripe som matcher BLNR (og trolig funker på Sub også).

Og jeg tror det blir med Rubber B spenne, så jeg slipper å skifte (og slite ut) originalspenner.
Noen erfaringer/innspill?
 
Har både SubC, BLNR og sort Expl2.
Testet billig sort gummireim på SubC og Expl2, og det falt i smak, så tenkte å gå for Rubber B som er litt bedre kvalitet og mer behagelig. Trenger litt hjelp til å velge variant(er).

Usikker på om jeg "tør" satse på Orange til Expl2, den kledde veldig fint sort gummi, så jeg tror det blir det.. (Men hvorfor ikke begge deler etter hvert?).

Og usikker på om jeg går for en sort til SubC/BLNR (regner med de går om hverandre???), tror heller det blir en sort med blå stripe som matcher BLNR (og trolig funker på Sub også).

Og jeg tror det blir med Rubber B spenne, så jeg slipper å skifte (og slite ut) originalspenner.
Noen erfaringer/innspill?

Har ikke eid noen Rubber B remmer, men mitt førsteinntrykk er at det er god kvalitet og robuste remmer. Tror sort med blå stripe blir en veldig bra kombinasjon med BLNR. :)
Ps. Personlig ville jeg gått for sort til Explorer'en. :mrgreen:
 
Redigert:
@Zawatch - orange ville vel kanskje gjort seg best til hvit Exp2 og badebukser på stranden. Redd du uansett kan gå lei det fort, kanskje Sort RubberB og komplettere med generisk billig-gummi i oransje /evt Nato.
 
Redigert av en moderator:
Har både SubC, BLNR og sort Expl2.
Testet billig sort gummireim på SubC og Expl2, og det falt i smak, så tenkte å gå for Rubber B som er litt bedre kvalitet og mer behagelig. Trenger litt hjelp til å velge variant(er).

Usikker på om jeg "tør" satse på Orange til Expl2, den kledde veldig fint sort gummi, så jeg tror det blir det.. (Men hvorfor ikke begge deler etter hvert?).

Og usikker på om jeg går for en sort til SubC/BLNR (regner med de går om hverandre???), tror heller det blir en sort med blå stripe som matcher BLNR (og trolig funker på Sub også).

Og jeg tror det blir med Rubber B spenne, så jeg slipper å skifte (og slite ut) originalspenner.
Noen erfaringer/innspill?

Halla Zawatch!

Jeg har hatt tre stk RubberB:
- Sort til 14060m m/original lås - syns det var litt kjedelig.
- Rød til 116660 m/RubberB sin spenne - ei tung klokke ble meget behagelig, og litt morsom.
- Oransje til 216570 Polar m/original lås - perfekt combo!

DSC_0253_zpsbec18ff0.jpg

IMG_2014_zpsa1add953.jpg




Oppsummert: jeg syns RubberB har høy kvalitet, men er litt kjedelige. Bortsett fra oransje mot de oransje fargene i 216570 (både sort og hvit). RubberB spenna er, IMHO, kjønnsløs. Litt skruing til Rolex´lås er verdt det! Også er det en ganske koselig jobb:)
 
Redigert:
Takk for innspill.
Kan hende det blir Orange når solen skinner mer, men har i første omgang bestilt sort med blå stripe til GMT (med spenne) og svart til Explorer II (for originalspenne da det var eneste option). Og så ba jeg de lage en sort med orange stripe til Explorer II, det hadde vært knall tror jeg!

:D