Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Har et spørsmål angående endeleddene på min 78360 lenke. Det er 501B ledd. Disse har en viss slarke, som gjør at endeleddene beveger seg opp og ned mot kassen. Det ser ut som at det kan være tilstrekkelig å klemme leddene mot hverandre for å danne mer press mot kassen.. Noen som har noen formening om dette?:confused:
 
Har et spørsmål angående endeleddene på min 78360 lenke. Det er 501B ledd. Disse har en viss slarke, som gjør at endeleddene beveger seg opp og ned mot kassen. Det ser ut som at det kan være tilstrekkelig å klemme leddene mot hverandre for å danne mer press mot kassen.. Noen som har noen formening om dette?:confused:

Sjekk at du har baretter som "fyller" endeleddene ordentlig.
 
@Minuteman kan dette stemme? Har hørt at barettene på lugs med lug-holes skal være uten "stoppere"..
Ser også at en av barettene ikke er 100% rett, men dette skal jo ikke ha noe å si endeleddene for begge sidene:confused:

image_zpsf91e7160.jpg

image_zps96b6664b.jpg
 
Redigert av en moderator:
Til en explorer 2 denne lenka? Min har hvertfall samme endeledd på samme lenke og har ikke "stoppere" på barettene. Går også da lengre inn i kassa siden den har lug holes.
 
Til en explorer 2 denne lenka? Min har hvertfall samme endeledd på samme lenke og har ikke "stoppere" på barettene. Går også da lengre inn i kassa siden den har lug holes.


Dette er på en 16700.
Finnes det muligheter for å oppdrive originale baretter på nett? Eller ta kontakt med Bjerke evt?
 
@Minuteman kan dette stemme? Har hørt at barettene på lugs med lug-holes skal være uten "stoppere"..
Ser også at en av barettene ikke er 100% rett, men dette skal jo ikke ha noe å si endeleddene for begge sidene:confused:

image_zpsf91e7160.jpg

]

Det er lenge siden jeg hadde lenken av på min Rolex, men jeg mener de hadde slike stoppere. Det jeg husker best var at de var av en betydelig tykkere og bedre kvalitet enn hva jeg har vært borte i tidligere...

:cool:
 
Redigert av en moderator:
Dette er på en 16700.
Finnes det muligheter for å oppdrive originale baretter på nett? Eller ta kontakt med Bjerke evt?

Snakk med forhandler om å få nye. De koster noen hundrelapper (600-ish ?). End links vil alltid etter en tid miste fasongen sin.
En urmaker vil muligens klare å bøye de til noe, men tviler på at det blir 100%.

Kan også legge til at jeg på et tidspunkt bestilte en håndfull no-name Oysterlenker på ebay for å prøve ut til en slikk og ingenting. Ingen av de passet særlig godt. Endelenkene var merket 501B... Sier ikke at din stammer derfra men :confused:
 
Redigert:
@Minuteman kan dette stemme? Har hørt at barettene på lugs med lug-holes skal være uten "stoppere"..
Ser også at en av barettene ikke er 100% rett, men dette skal jo ikke ha noe å si endeleddene for begge sidene:confused:

image_zpsf91e7160.jpg

image_zps96b6664b.jpg

Endeleddet ser legit ut, men barettene er feil. De skal passe helt uten slakk i "hylsene"
 
Redigert av en moderator:
Noe nytt ?

Hei trenger litt synsing fra andre Rolex fantaster, syns 116610LN aka Hulken er veldig kul å lurer på om Mr. Lervik skal sende en til meg men, ser det er mange som flipper disse etter en stund.
Blir det for mye grønt ? Er den innafor?
Har GMT 116710LN fra før så vanlig sub er ikke aktuelt.

Kjør detbatt.
 
Redigert:
Hei trenger litt synsing fra andre Rolex fantaster, syns 116610LN aka Hulken er veldig kul å lurer på om Mr. Lervik skal sende en til meg men, ser det er mange som flipper disse etter en stund.
Blir det for mye grønt ? Er den innafor?
Har GMT 116710LN fra før så vanlig sub er ikke aktuelt.

Kjør detbatt.

@jeprex: Jeg har aldri hatt 116610LN, men to stk 116610LV (hvor den siste er kjøpt ny av meg hos Lervik). Den første forsvant ut da andre klokker fristet, ikke fordi jeg ikke likte den. Men savnet var enormt! Jeg ville ikke kjøpt Hulken hvis jeg ikke hadde hatt et svart alternativ. Grønt går til mer klær enn jeg trodde, men ikke til alt, så av og til blir det for mye grønt. Den er også ganske "pynta" så jeg syns ikke den fungerer som en sportsmodell. For meg er Hulken er kontorklokke også bruker jeg 14060m/16600 i de røffe situasjonene. Fargen er rett og slett utrolig! 116610LN kommer jeg aldri til å kjøpe. Syns ikke kasseformen ift lenke er suksess (som på gamle Rolexer, 216570, 116600, etc). Men Hulken har jo samme kasse og lenke? Joa, men grønnfargen stjeler oppmerksomheten og klokka ser rett og slett ikke så firkanta og rar ut som 116610LN. Oppsummert: KJØP HULK! :)
 
Redigert av en moderator:
Hei trenger litt synsing fra andre Rolex fantaster, syns 116610LN aka Hulken er veldig kul å lurer på om Mr. Lervik skal sende en til meg men, ser det er mange som flipper disse etter en stund.
Blir det for mye grønt ? Er den innafor?
Har GMT 116710LN fra før så vanlig sub er ikke aktuelt.

Kjør detbatt.

Har eid begge og Hulken er soleklar favoritt!
 
Finnes diverse baretter på ebay og lignende som er Rolex. Men de som koster 10 kr for 100 stykker er nok ikke ekte rolex baretter ;)
@Tobydobi

Edit: ser noen har funnet direkte link til noen som ser bra ut.
 
Redigert av en moderator: