Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Hei trenger litt synsing fra andre Rolex fantaster, syns 116610LN aka Hulken er veldig kul å lurer på om Mr. Lervik skal sende en til meg men, ser det er mange som flipper disse etter en stund.
Blir det for mye grønt ? Er den innafor?
Har GMT 116710LN fra før så vanlig sub er ikke aktuelt.

Kjør detbatt.


Har jeg skulle hatt en klokke så har den blitt sort fordi den går til alt og er den klassiske suben.
Har jeg skulle hatt en sub sammen med andre klokker så har det blitt Hulk så lenge jeg har hatt noe klassiskt ved siden.

Hulk går ikke til dress, det gjør sort sub etter min mening.
 
Hei trenger litt synsing fra andre Rolex fantaster, syns 116610LN aka Hulken er veldig kul å lurer på om Mr. Lervik skal sende en til meg men, ser det er mange som flipper disse etter en stund.
Blir det for mye grønt ? Er den innafor?
Har GMT 116710LN fra før så vanlig sub er ikke aktuelt.

Kjør detbatt.
Grønt blir en fin farve som vil stikke seg frem på en diskret måte. Litt Circus! Selv er jeg ikke i tvil med dine alternativer; Hulk!

Selv vurderte jeg LV mot 16613. Det ble 16613, kanskje litt for elegant for meg. Derimot har lysten på en LV aldri sluppet taket!

Go for Green!

:cool:
 
Hei trenger litt synsing fra andre Rolex fantaster, syns 116610LN aka Hulken er veldig kul å lurer på om Mr. Lervik skal sende en til meg men, ser det er mange som flipper disse etter en stund.
Blir det for mye grønt ? Er den innafor?
Har GMT 116710LN fra før så vanlig sub er ikke aktuelt.

Kjør detbatt.

Er du redd det blir for mye grønt så er jo Kermit et alternativ. Kanskje ikke så lett å få tak i...
 
Redigert:
Har jeg skulle hatt en klokke så har den blitt sort fordi den går til alt og er den klassiske suben.
Har jeg skulle hatt en sub sammen med andre klokker så har det blitt Hulk så lenge jeg har hatt noe klassiskt ved siden.

Hulk går ikke til dress, det gjør sort sub etter min mening.

Har som sagt GMT 116710LN som aldri skal flippes;)
 
Hei trenger litt synsing fra andre Rolex fantaster, syns 116610LN aka Hulken er veldig kul å lurer på om Mr. Lervik skal sende en til meg men, ser det er mange som flipper disse etter en stund.
Blir det for mye grønt ? Er den innafor?
Har GMT 116710LN fra før så vanlig sub er ikke aktuelt.

Kjør detbatt.

Med en svart GMT i hus fra før, ville dette vært en nobrainer for min del. 116610LV (som jeg regner med du mente) er en gladklokke! Om det er mange som flipper den skal jeg ikke mene for mye om, men kan, basert på uvitenskapelig synsing, si med temmelig høy grad av sikkerhet, at det har vært flere WTB-annonser enn FSOT når det gjelder denne klokka den siste tiden.
 
Er du redd det blir for mye grønt så er jo Kermit et alternativ. Kanskje ikke så lett å få tak i...

IMO kan ikke Kermit og Hulken sammenlignes. Kermit er forøvrig kjempefin, men kanskje mer spennende enn flott. Send Håk en PM, så kanskje det finnes en for salg? Selv valgte jeg Hulk foran Kermit.

Hulk går ikke til dress, det gjør sort sub etter min mening.

Absolutt feil etter min mening:p Bruker dress på jobb, og Hulken passer til svart, blå og grå dress. Men Hulken blir et ekstra fargeelement å ta hensyn til ift skjorte, slips og sko.
 
Hei trenger litt synsing fra andre Rolex fantaster, syns 116610LN aka Hulken er veldig kul å lurer på om Mr. Lervik skal sende en til meg men, ser det er mange som flipper disse etter en stund.
Blir det for mye grønt ? Er den innafor?
Har GMT 116710LN fra før så vanlig sub er ikke aktuelt.

Kjør detbatt.

Først vil jeg spørre om hvorfor det akkurat er en Rolex 116610LN du har lyst på når du allerede har en 116710LN? @jeprex
Det er jo for å være helt ærlig samme klokke:p
kSHUGV4.jpg


En 116610LV er hakket bedre
S6CtkHr.jpg


Men det er vel samme klokken det også, jeg synes GMTen til Rolex bærer bedre på hånden. Men skulle jeg hatt en av Sub alternativene hadde det uten tvil blitt Hulken. 116610LN er kjedelig, 114060 er faktisk bedre.
oZFxX5P.png


Hulk går ikke til dress, det gjør sort sub etter min mening.

Sub går ikke til dress. PUNKTUM.:p
 
Redigert av en moderator:
Sub går ikke til dress. PUNKTUM.:p

Sier som jeg har sagt mange ganger før. Det er forskjell på dress og dress.

Sub går ikke til formelle anledninger hvor det er invitert med antrekk mørk dress. Hvor man da har hvit skjorte og slips.

Sub går derimot veldig bra til "hverdagsdress". Vi som bruker dress på jobb, uten slips. Skjorten er gjerne rutete,stripete, blå, hvit, whatever. Man tar ofte også av seg jakken. I en slik setting syns jeg Sub funker helt fint. Og mye bedre enn alle disse pulsklokkene man ser rundt omkring.
 
@Wangensten: Det der må da være innafor???

Jeg stakk ikke hodet midt inn i Rolex-tråden for å starte en krangel...
Hvis det er i sosial sammenheng og blazeren er på så går det vel til og med med nato, men når jeg hører ordet dress, er det en som jobber på kontor og han har skinnreim på uret sitt. @Genta ;)

Sier som jeg har sagt mange ganger før. Det er forskjell på dress og dress.

Sub går ikke til formelle anledninger hvor det er invitert med antrekk mørk dress. Hvor man da har hvit skjorte og slips.

Sub går derimot bra til "hverdagsdress". Vi som bruker dress på jobb, uten slips. Skjorten er gjerne rutete,stripete, blå, hvit, whatever. Man tar ofte også av seg jakken. I en slik setting syns jeg Sub funker helt fint. Og mye bedre enn alle disse pulsklokkene man ser rundt omkring.

98% enig i dette @Lyngutt
 
Redigert av en moderator:
Jeg stakk ikke hodet midt inn i Rolex-tråden for å starte en krangel...
Hvis det er i sosial sammenheng og blazeren er på så går det vel til og med med nato, men når jeg hører ordet dress, er det en som jobber på kontor og han har skinnreim på uret sitt. @Genta ;)



98% enig i dette @Lyngutt

Litt ordkløyveri og meningsutveksling er ikke en krangel:) Beklager, mente ikke den brutale tonen i mitt spm.

Faktisk syns jeg en Rolex sub går til alt dressbruk på jobb. Til smoking er jeg enig at den ikke er riktig, men jeg bruker den gjerne til det også, fordi jeg syns klokka er viktigere enn antrekket som helhet:) Selv bruker jeg dress m/hvit skjorte og slips flere dager i uken. Og trives godt med min sub da også.

Hvit skjorte, slips, jakka på (dog ikke sort dress), nato og sub:

 
Redigert av en moderator:
Litt ordkløyveri og meningsutveksling er ikke en krangel:) Beklager, mente ikke den brutale tonen i mitt spm.

Faktisk syns jeg en Rolex sub går til alt dressbruk på jobb. Til smoking er jeg enig at den ikke er riktig, men jeg bruker den gjerne til det også, fordi jeg syns klokka er viktigere enn antrekket som helhet:) Selv bruker jeg dress m/hvit skjorte og slips flere dager i uken. Og trives godt med min sub da også.

Hvit skjorte, slips, jakka på (dog ikke sort dress), nato og sub:


Litt vanskelig å tolke ansiktsuttrykket til Gro :p
 
Sier som jeg har sagt mange ganger før. Det er forskjell på dress og dress.

Sub går ikke til formelle anledninger hvor det er invitert med antrekk mørk dress. Hvor man da har hvit skjorte og slips.

Sub går derimot veldig bra til "hverdagsdress". Vi som bruker dress på jobb, uten slips. Skjorten er gjerne rutete,stripete, blå, hvit, whatever. Man tar ofte også av seg jakken. I en slik setting syns jeg Sub funker helt fint. Og mye bedre enn alle disse pulsklokkene man ser rundt omkring.

Jeg giftet meg i Sub jeg. Ser ikke problemet :p

Nå hører det til historien at jeg hadde tenkt til å kjøpe en skikkelig dressklokke, men budsjettet strakk ikke til noe som var "bra nok". Så da ble det sub.
 
Litt vanskelig å tolke ansiktsuttrykket til Gro :p

Hun har hengt med meg de siste 5-6 årene, ment som en oppstrammer når diskusjonene tar av i useriøse retninger. Jeg blir fort en liten gutt og litt redd når hun i sin majestetiske positur kikker ned/bort på meg:)
 
Hun har hengt med meg de siste 5-6 årene, ment som en oppstrammer når diskusjonene tar av i useriøse retninger. Jeg blir fort en liten gutt og litt redd når hun i sin majestetiske positur kikker ned/bort på meg:)

Tror jeg hadde mistet selvtilliten med Landsmoderen skuende over skulderen ;)