Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Sub´n er en sportsklokke, ikke noe dressklokke: Den har aldri sett ut som noen dressklokke.
Det er james Bond som har "konverterte" den som klokke til alt mulig.
Fordi han kommer seg i kveldens mørke på noen oppdrag gjennom sjøen og dukker opp i full dykkerdrakt med en "tørr" tuxedo rett under, klar til festen...:rolleyes:
Selvfølgelig, bytter han ikke klokke for anledning.
[video=youtube_share;NVg23yjKl1g]http://youtu.be/NVg23yjKl1g[/video]
 
Sub´n er en sportsklokke, ikke noe dressklokke: Den har aldri sett ut som noen dressklokke.
Det er james Bond som har "konverterte" den som klokke til alt mulig.
Fordi han kommer seg i kveldens mørke på noen oppdrag gjennom sjøen og dukker opp i full dykkerdrakt med en "tørr" tuxedo rett under, klar til festen...:rolleyes:
Selvfølgelig, bytter han ikke klokke for anledning.
[video=youtube_share;NVg23yjKl1g]http://youtu.be/NVg23yjKl1g[/video]

Dude! It's a movie.....;)
 
Byttet nylig fra 16610ln til 116610lv og vil påstå at det er to helt forskjellige klokker. Den sorte utgaven er (som nevnt over) langt mer anvendelig, både til hverdags og i kombinasjon med diverse remmer. Hulken er mye mer dressy og passer nok ikke like godt til alt. Skal det være den eneste kloken er Hulken for meg en "no go", men i kombinasjon med annet er det absolutt en bølletøff klokke. Så sammen med en GMT 116710LN hadde jeg ikke vært i tvil. DO IT:D:D:D
 
En knall grønn klokke mer dressy?

Dressy er kanskje ikke helt riktig ord, men den knallgrønne skiven gjør den langt mer "pyntet" enn sort sub. På samme måte som BLNR er mer "pyntet" enn sin helsorte tvilling.
 
You got me @Hammerfjord...Men han burde jo hatt en klokke ;)

Ja og da burde han hatt en grønn Sub...
Eller synes jeg at den klokke passer ikke til noen andre med "dress

En Patek, Glashutte, Lange, Vacheron, Breguet etc blir bra på full dress antrekk.
Men en klokke med 60mnt bezel: Nei.
 
Redigert av en moderator:
Var det i år du skulle kjøpe bunadsklokke?

Rolex med akantusgravering - helligbrøde eller i pakt med god, norsk bygdetradisjon?


MadeWorn-Engraved-Rolex-watch-15.jpg


MadeWorn-Engraved-Rolex-watch-9.jpg


Mer her: http://www.ablogtowatch.com/madeworn-american-hand-engraved-rolex-watches/
 
Hadde vært kult å ha til bunad, men tviler på at jeg ville klart å gå med den de resterende 364 dagene av året. Tror jeg ville opplevd det som litt voldsomt til hverdagsbruk. Men for all del - veldig imponerende!
 
Et bezelbytte på Black Bay hadde gjort seg :cool: Eller hva sier du @Tore?

attachment.php


Den hadde ikke vært dum i sort heller..

attachment.php

eller grønn, ha ha!

attachment.php


Bilder fra WUS.
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Hmmm tja.. Ikke de to første i alle fall. Nr tre ikke så verst, og kanskje fire. Aller helst kunne jeg tenkte meg det jeg etterspør her
 
@Callahan - sort bezel på den røde var knallrått!
På den blå ville det vel vært å snubble inn i Pelagos sitt domene?
 
Redigert av en moderator:
Tudor har mye pent - bortsett fra én detalj; den timeviseren (og delvis sekundvisreren). Aaaargh. Kunne ikke hatt en Tudor med en slik viser. :mad::eek: