Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Going Where Few Have Gone Before – Inside All Four Rolex Manufacturing Facilities: http://www.hodinkee.com/blog/inside-rolex

Rolex startet å åpne skikkelig dørene siden 2012: På sin ny manufakture hvor alt er samlet.
Før det hadde de en del bygninger og delenes produksjon var mye mer atskilt: Da eide de en del underleverandør også.
Og enda før det også var de "delt" mellom noen firmer som jobbet sammen med andre underleverandører.
http://www.wempe.com/fascination-wempe/magazine/rolex-watch-production-of-the-future.html

http://rolexblog.blogspot.no/2012/10/inside-rolex-rolex-manufacturing.html
 
Jeg synes flere av disse graverte Rolexene var direkte nydelige. Denne for eksempel:

MadeWorn-Engraved-Rolex-watch-1.jpg
 
$12K for den er da ikke gærnt? Med tanke på antall timer som ligger bak.. Eller?

Temmelig sikker på at den skiva er et fantasiprodukt, så 12K høres dyrt ut uansett timeantall. Oyster Royal i den konfigurasjonen har aldri eksistert.
 
Redigert:
Noen som vet hvor jeg kan få tak i verktøy for å fjerne lenkeledd på milgauss lenke?
Prøvde med en flattrekker men denne bøyde seg uten å rikke på skruen.

Da denne klokken er ny håper jeg dere forstår at tålmodigheten ikke er tilstrekkelig for å bestille noe fra nett..
 
Med en ny klokke og en skrue som sitter @€#%& så ville jeg gått til AD'en...

:cool:
 
Rolex bruker SVJV loctite på skruene sine. Antar at det vil hjelpe med litt velrettet varme.

(Disclaimer: har ikke prøvd og så videre :) )
 
Har gjort det som blir beskrevet over, varme opp på gjengesiden, og skru ut skruen med en skrutrekker som passer. Det siste er veldig viktig! Skruesporet er veldig grunt, så skrutrekkeren kan glippe fort.
 
Takk for alle innspill.

Det var nok verktøyet som var problemet.
Leste i en annen tråd her inne at trekkeren som følger med paneraiklokkene funker, så jeg lånte en slikt og det funket bra

Når det er sagt trenger jeg mitt eget verktøy.
Noen som har erfaring med Beco og eller Bergeon fra TS shoppen og vet om disse er flate i enden?
 
Hadde samme problem på Min GMT.
Løsning varm opp leddet og skru forsiktig ikke bruk makt:mad: du må nok over 100 grader jeg brukte en liten sigar tenner :cool:

Når du sette inn skruen igjen bør du ha på nytt lim
 
Takk for alle innspill.

Det var nok verktøyet som var problemet.
Leste i en annen tråd her inne at trekkeren som følger med paneraiklokkene funker, så jeg lånte en slikt og det funket bra

Når det er sagt trenger jeg mitt eget verktøy.
Noen som har erfaring med Beco og eller Bergeon fra TS shoppen og vet om disse er flate i enden?

Min erfaring med Bergeon er at de funker når skruene ikke sitter så fast. Mistenker at de er utviklet for finere arbeid en grovarbeidet til en lenkeskrue med lim.

Selv kjøpte jeg et skrujern fra en liten jernevarehandel (husker ikke hva den heter, og tror egentlig den har mest B2B kunder og ikke noe særlig fokus på sånne som oss) ca 150m ovenfor Artciboy sin urmakerbutikk. Skrujernet har flere ender til ulike tykkelser og er solid. Kostet en drøy hundrelapp. Ble tipset av Articboy. Superfornøyd!
 
Skal sjekkes ut.

Takk for tips.

Min erfaring med Bergeon er at de funker når skruene ikke sitter så fast. Mistenker at de er utviklet for finere arbeid en grovarbeidet til en lenkeskrue med lim.

Selv kjøpte jeg et skrujern fra en liten jernevarehandel (husker ikke hva den heter, og tror egentlig den har mest B2B kunder og ikke noe særlig fokus på sånne som oss) ca 150m ovenfor Artciboy sin urmakerbutikk. Skrujernet har flere ender til ulike tykkelser og er solid. Kostet en drøy hundrelapp. Ble tipset av Articboy. Superfornøyd!
 
Blar litt i ett Q-Magazine som låg slengt i hjemmet, ser plutselig den nye yachtmasteren, men dette bladet er jo fra januar 2014? Ikke vanskelig å se hvor Rolex fant inspirasjonen altså :rolleyes:
dennyeyachtmasteren_zpse821c212.jpg
 
@Lemen: Fiffig! Synd ikke Rolex også kopierte endene til gummireima... ble nettopp opplyst at den jo ikke følger kassa, hvilket absolutt alle andre lenker og reimer til Rolex gjør. Nedtur! Kred til Ice:)
 
Redigert av en moderator:
@Lemen: Fiffig! Synd ikke Rolex også kopierte endene til gummireima... ble nettopp opplyst at den jo ikke følger kassa, hvilket absolutt alle andre lenker og reimer til Rolex gjør. Nedtur! Kred til Ice:)

Haha, synd det ikke er kurvede endeledd på den. Må innrømme jeg synes den nye yachtmasteren er ganske lekker, men å ikke få til hva både Everest Bands og Rubber B får til synes jeg blir litt for dårlig ;)
 
Redigert av en moderator: