Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Heisann! Fått kloa i en flott 16610, og er veldig fornøyd. Den trenger dog bytte av pakninger, men ingen ytterligere service. Hvor pleier folk her å dra for å få dette gjort? Må man til Bjerke?
 
Bjerke er ikke så dumt. Pass på å si ifra om du vil/vil ikke ha polering eller ikke bytte av enkelte deler. Johnny, Brilliant ur og Gull eller noen her på forumet er også flinke.

8
 
Bjerke er ikke så dumt. Pass på å si ifra om du vil/vil ikke ha polering eller ikke bytte av enkelte deler. Johnny, Brilliant ur og Gull eller noen her på forumet er også flinke.

8
Takk for svar. Sendte de en mail, de skulle ha 1200 for trykktest og bytte av pakninger. Regner med at det er en grei pris. Så prøver det alternativet :)
 
Er det bare meg eller er markedet litt dårlig mtp two tone Datejust?
Mangel på kjøpere eller etterspørsel? Er litt redd for førstnevnte her..
 
DJ TT er, til tross for å være en av de største klassikerne til Rolex, for spesielt interesserte.

Det merkes nok på bruktmarkedet ja.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tek
DJ TT er, til tross for å være en av de største klassikerne til Rolex, for spesielt interesserte.

Det merkes nok på bruktmarkedet ja.

Sant.
Vingler frem og tilbake om noe annet skal inn og da må nok dessverre denne ryke ut.
Kanskje bare la "skjebnen" bestemme når neste WTB kommer :p
 
Det er veldig rart, mener nå jeg, men TT er ofte for "litt mer spesielle mennesker". Derimot mener nå jeg at de er lekre!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: EspenK
Jeg er på jakt etter en TT DJ,men det må være en 66 model. Noen som har eller vet av noen som har så er det bare å gi en lyd.:)
 
En '66 modell! Det var spesielt målrettet @tudor.
BirthYear?
Spørs om du må internationalt for å finne noe slikt. I alle fall kan det vel være greit å utvide sirkelen for søk...

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Timewarp
Helt klart @tudor!
Det ville vært en flott gave. Min Frue fikk en gammel Tudor. Tror jeg liker den best!

Jeg hadde i mange år en nesten Birthyear bil! Den var første gang registrert på min et års dag! selvfølgelig hadde den navnet Lillebror. Barna døpte den Lille PappaBil.

8

Ps:
Som dame vil hun kanskje sette mest pris på en Dame Modell av DJ? Eller liker hun litt større klokker? En herre modell fra den tiden er hva vi vil kalle liten og damer litt stor.
 
  • Liker
Reaksjoner: tudor
Ingen damemodel nei. JEG liker damer med "store" klokker. Jeg/hun har en 34mm Tudor DJ TT og den liker hun godt.
Jeg liker også Tudor,men hadde sett for meg en Rolex i 36mm. Men det er ikke lett å finne så vi får se hva det blir. :)
Jeg kan ingen ting om gamle Rolexer så jeg vet ikke om jeg tør å handle internasjonalt. :oops:
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Konas 36 mm, brukt hver dag i snart 3 år. Perfekt til både dame og herre.
null_zps29318b5d.jpg
 
Tudor lager mye fint for tiden. Men vet noen hvorfor Tudor har så rare (nesten teite) modellnavn. Black bay? Hvilken Bay og hva er historien bak navnet? Hvorfor ikke bare kalle Tudor Submariner som den het før selv om Rolex også bruker det. North Flag, hvilket flagg? Hmmm..
 
  • Liker
Reaksjoner: Tutto
Jeg må si det....Hvem idiot var det som fant ut at de skulle ha fake patina (som er helt greit) på skiva, men at lume dot skulle være helt hvit!!? Og den idioten må jo ha en sjef som syns det var en sykt bra idé:mad::mad: Hæshjtægg PatinaMissMatch fra helvette...