Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Er det noen som kan bekrefte om det er hold i disse ryktene vedrørende prisøkningen hos Rolex på hele 8 % ? Når kan man eventuelt forvente at norske forhandlere tilpasser seg denne prisøkningen? Er det vanlig at Rolex kommer med nye priser allerede 01.01.2016?
Snakket med både Lervik og Bjerke idag. Ingen av disse hadde hørt noe om dette, men kunne da ikke si noe sikkert da mye kan skje i nærmeste fremtid som valutakurs.
Så foreløpig står prisene som de er :)
 
  • Liker
Reaksjoner: trollsen90
Veldig mange som har flere SS Sub/SD'er, Vintage + nyere C etc.

Er det noen flere SS Daytonaer da? F.eks. Svart og hvit, eller Zenith-4030 og 4130 etc...?
 
Er på jakt etter en 16610 eller ev. en 14060. Men markedet virker å være svært tørt her til lands. Må jeg se til utlandet? Og hvis så, noen som har noen råd/tips om fornuftige forhandlere eller sider der ute. Eller gjør den svake kronen at det er umulig å gjøre en grei handel fra utlandet?
 
mock up

2rmr1ft.png
 
Fikk liksom ikke helt de store følelsene da jeg hadde den sistt. Mulig det var fordi jeg var helt oppslukt i gullsub´en.
Blir det bedre neste gang??

Det er neimen ikke godt å svare på.. Klokka gir i allefall meg en veldig godfølelse dag etter dag.. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Vurderer å kjøpe en 116613LN som er gjort om til LB.

Kjøpt på Bjerke. Bezel og skive er skiftet fra sort til sunburst hos Lervik. Ryddig og greit. To års garanti fra Lervik på jobben.

Men! Vil dette påvirke pris klokkens attraktivitet?
 
Vurderer å kjøpe en 116613LN som er gjort om til LB.

Kjøpt på Bjerke. Bezel og skive er skiftet fra sort til sunburst hos Lervik. Ryddig og greit. To års garanti fra Lervik på jobben.

Men! Vil dette påvirke pris klokkens attraktivitet?

Nei, IMHO bør det ikke påvirke prisen så lenge byttet kan dokumenteres skikkelig. Det er jo ikke uvanlig å bytte skive, og for så vidt heller ikke bezel (insert) på andre modeller.....
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta