Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Det er det drøyeste jeg har hørt om.
Vet at Daytona var litt vanskelig å få tak i en periode, men dette toppet det hele.
Nå var det vel bedre muligheter på gråmarkedet den gang, men da til en høyere pris.

Det drøyeste?? Åneida, laaangt ifra... Har vært i tenkeboksen en stund ikveld, men velger å fortelle, siden det har gått så mange år, og jeg vet at personen jeg handlet med måtte gå fra Bjerke A/S for mange år siden...
Joda: Ankom Karl Johan butikken i februar 2002, hadde fått telefon dagen før om at nå var det min tur, etter ca. 8 år på "ventelisten" deres. Daytona med hvit skive på disken, opp med Visakortet, og var rimelig klar for å trykke OK for trekk på 55.000,- ....? ( Det var veil pris i 2002..) Åneida - damen bak disken smilte bredt, og sa vi må nok ha 70´- for det er nok av folk i køen som betaler det, hvis jeg ikke aksepterte. Jeg betalte de 70`, tok Bjerkeposen og gikk litt slukøret ut for å kjøre 20 mil hjem i snøslapset. Men moro var det lell - jeg brukte klokken i to år, og solgte den igjen for de samme 70.000,- ... Jepp - dette er faktisk helt sant.
 
Redigert:
Det drøyeste?? Åneida, laaangt ifra... Har vært i tenkeboksen en stund ikveld, men velger å fortelle, siden det har gått så mange år, og jeg vet at personen jeg handlet med måtte gå fra Bjerke A/S for mange år siden...
Joda: Ankom Karl Johan butikken i februar 2002, hadde fått telefon dagen før om at nå var det min tur, etter ca. 8 år på
"ventelisten" listen deres. Daytona med hvit skive på disken, opp med Visakortet, og var rimelig klar for å trykke OK for trekk på 55.000,- ....? ( Det var veil pris i 2002..) Åneida - damen bak disken smilte bredt, og sa vi må nok ha 70´- for det er nok av folk i køen som betaler det, hvis jeg ikke aksepterte. Jeg betalte de 70`, tok Bjerkeposen og gikk litt slukøret ut for å kjøre 20 mil hjem i snøslapset. Men moro var det lell - jeg brukte klokken i to år, og solgte den igjen for de samme 70.000,- Jepp - dette er faktisk helt sant.
Fy f... mitt inntrykk er at det er mer seriøst i dag.
 
Det drøyeste?? Åneida, laaangt ifra... Har vært i tenkeboksen en stund ikveld, men velger å fortelle, siden det har gått så mange år, og jeg vet at personen jeg handlet med måtte gå fra Bjerke A/S for mange år siden...
Joda: Ankom Karl Johan butikken i februar 2002, hadde fått telefon dagen før om at nå var det min tur, etter ca. 8 år på "ventelisten" deres. Daytona med hvit skive på disken, opp med Visakortet, og var rimelig klar for å trykke OK for trekk på 55.000,- ....? ( Det var veil pris i 2002..) Åneida - damen bak disken smilte bredt, og sa vi må nok ha 70´- for det er nok av folk i køen som betaler det, hvis jeg ikke aksepterte. Jeg betalte de 70`, tok Bjerkeposen og gikk litt slukøret ut for å kjøre 20 mil hjem i snøslapset. Men moro var det lell - jeg brukte klokken i to år, og solgte den igjen for de samme 70.000,- ... Jepp - dette er faktisk helt sant.

Oi den var drøy, du nevner at han måtte gå ? Var det ekspeditøren som stakk av med de 15000,- eller var dette praksisen fra butikken ? Jeg kjøpte ganske mange Daytonaer i denne perioden å opplevde aldri det samme. Ingen av de ble dog kjøpt hos Bjerke.
 
Oi den var drøy, du nevner at han måtte gå ? Var det ekspeditøren som stakk av med de 15000,- eller var dette praksisen fra butikken ? Jeg kjøpte ganske mange Daytonaer i denne perioden å opplevde aldri det samme. Ingen av de ble dog kjøpt hos Bjerke.

Ikke en han, det var en hun - og ja, hun måtte gå etter en tid.. Grunnen til det vet jeg ikke, men hun var ikke videre
populær skjønte jeg to tre år etter, da jeg brukte henne som referanse for en handel ved B. avd. Prinsensgt..
Husker blikkene de sendte hverandre, og merkbar kjøligere tone etterpå..
Jeg fikk ordentlig kvittering på 70000 skrevet på Bjerkes flotte A4, samt signatur, så selgeren var nok ærlig.
Tror helt sikkert dette var butikkens praksis den gang.
 
Ikke en han, det var en hun - og ja, hun måtte gå etter en tid.. Grunnen til det vet jeg ikke, men hun var ikke videre
populær skjønte jeg to tre år etter, da jeg brukte henne som referanse for en handel ved B. avd. Prinsensgt..
Husker blikkene de sendte hverandre, og merkbar kjøligere tone etterpå..
Jeg fikk ordentlig kvittering på 70000 skrevet på Bjerkes flotte A4, samt signatur, så selgeren var nok ærlig.
Tror helt sikkert dette var butikkens praksis den gang.

Drøyt!
 
Flå mens de kunne.
Vet ikke om Rolex visste om denne praksisen. Hm.
Ikke en han, det var en hun - og ja, hun måtte gå etter en tid.. Grunnen til det vet jeg ikke, men hun var ikke videre
populær skjønte jeg to tre år etter, da jeg brukte henne som referanse for en handel ved B. avd. Prinsensgt..
Husker blikkene de sendte hverandre, og merkbar kjøligere tone etterpå..
Jeg fikk ordentlig kvittering på 70000 skrevet på Bjerkes flotte A4, samt signatur, så selgeren var nok ærlig.
Tror helt sikkert dette var butikkens praksis den gang.
 
Beklager dårlig ordlegging @Ceramic, den er i aller høyeste grad symmetrisk.
En bedre beskrivelse er vel at den gjør skiva litt topptung, eller ubalansert om du vil. Dette er er selvsagt kun min mening, og derfor synes jeg den uten chrono ser best ut.

Det som derimot imponerer meg er at de har laget en chrono som ikke er en brøkdel tykkere enn versjonen uten chrono.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Ceramic
Ingen fara det @Thomas84. Enig i att den blir mer clean utan chrono. Men samtidigt lite mer spännande med chono ;)

Angående tjockleken så var/-är väl f.piguet verket det tunnaste automatiska chrono verket på marknaden.

Men nog om det, beklagar spam i Rolex tråden :(.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84