Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Kom inn en billig billig klokkerull. Vet ikke helt om det er etuiet jeg vil ha for klokkene.
image.jpeg

Hvilken bok om Sub (evt også rolex generelt) er å anbefale? Må ta seg av alle modeller og være proppet med bilder! Trenger inspirasjon til valget neste år. :)

Redigert:
LV:
2003 F series was a pure green (deep or rich) with a slight metallic look in the paint.
2005 D series also a deep green similar to the F
2006 Z series has some what a light green, almost a lime green look.
2007-08 M series has yet again a deep medium green with a non metallic look in the paint.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Har kjøpt meg en Black Bay fra 2014 brukt. Første døgnet på min hånd går uret ca. 20 sek sakte. Kan man anta at den trenger snarlig service?

Har kjøpt meg en Black Bay fra 2014 brukt. Første døgnet på min hånd går uret ca. 20 sek sakte. Kan man anta at den trenger snarlig service?
Jeg er ikke urmaker, men at den går 20 sekunder for sent MÅ ikke bety at den trenger service nå. Kanskje den kun skal reguleres.

20 sekunder er vel for mye ril at den "ligger feil". Ref dette med ulike stillinger for måling an hastighet. Det høres ut som det bare er snakk om en justering

8

Har prøvd å lest meg opp litt og det virker som klokker som går for fort skal reguleres og klokker som går for sakte trenger service
Fordelen er vel at de aller fleste kan foreta service på en ETA, så er det ikke så dyrt heller vil jeg tro. Better safe than sorry. Dessuten kan du jo prøve å la urmakeren regulere den først.

• Liker
Reaksjoner: Olando og Grendel
Takk for svar:) har ikke noen urmaker i nærheten som kan flikke på Tudor så da får jeg finne meg en annen klokke. Noen som vet hva veil. på de gamle black bayene er hvis man finner en? (På lenke)

@Loevhagen

Er det kun 16610LV som kommer originalt med kombinasjonen maxi dial og den "gamle kassen"? Det var vel kanskje større dots tidligere også? Men da med slankere visere...

Veldig fin kombinasjon.

Redigert:
Noen som vet om en god artikkel som beskriver forskjellene på Rolex Explorer 2 16570 S, Y, Z, M serie osv?

Blir ikke helt klok...