Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Hva synes dere?
Grå skinnreim på en relativt grå snowflake.
Yey or ney?
Tudor snowflake grey.jpg
 
Den matcher bra farven på skiven og bezel, @Trulle75. Skulle det vært noe, så kunne den godt hatt mindre brunt i seg.

Vel, men totalt vil jeg si at denne gjør seg bra!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Trulle75
Den matcher bra farven på skiven og bezel, @Trulle75. Skulle det vært noe, så kunne den godt hatt mindre brunt i seg.
Vel, men totalt vil jeg si at denne gjør seg bra!
8

Jeg er helt enig med deg der! Det som har gjort meg usikker, men ikke har vært mulig å sette fingeren på er brun-tonen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Mottatt Tudor BBB og det var en svært positiv overraskelse. Svært positivt. Den er ikke topptung i det hele tatt, slik jeg opplever den. Den er heller ikke for høy. Etter å ha lest en del om dette - på samme måte som SD4K - så er jeg igjen forundret over at en del konforme syn på ei klokke ikke stemmer med egen opplevelse av den. Rett og slett en kanonklokke denne her Tudoren. :)

Faktisk så er den komfortmessig praktisk talt lik som en 5-nummerserie Rolex. Årsaken kan være at jeg har flatt / søkk i håndleddet etter å ha gått ned noen kilo.
 
Mottatt Tudor BBB og det var en svært positiv overraskelse. Svært positivt. Den er ikke topptung i det hele tatt, slik jeg opplever den. Den er heller ikke for høy.
.

Gratulerer! Ifht bærekomforten så er det kanskje av betydning at du har skaffet deg ETA-versjonen med flatt baklokk og ikke inhouseversjonen som er tykkere med et baklokk som stikker opp.
 
Mottatt Tudor BBB og det var en svært positiv overraskelse. Svært positivt. Den er ikke topptung i det hele tatt, slik jeg opplever den. Den er heller ikke for høy. Etter å ha lest en del om dette - på samme måte som SD4K - så er jeg igjen forundret over at en del konforme syn på ei klokke ikke stemmer med egen opplevelse av den. Rett og slett en kanonklokke denne her Tudoren. :)

Faktisk så er den komfortmessig praktisk talt lik som en 5-nummerserie Rolex. Årsaken kan være at jeg har flatt / søkk i håndleddet etter å ha gått ned noen kilo.
Tudor-skryt fra den kresne kjenneren @Loevhagen ? Trodde jeg aldri jeg kom til å oppleve. Gratulerer så mye! :) Kommer det en unboxing? Gleder meg til masse bra bilder!
 
Er det sånn at 116505 kommer til å komme i oppdatert versjon med keramisk besel? Det er vel naturlig å tro, men hva tror dere?

God lørdag! :)
 
Etter 2-3 dager så holder fortsatt det initielle inntrykket seg. Tudoren MÅ være på lenke. Har prøvd den på den medfølgende "Natoreima" og urkassen blotter seg for mye mellom lugsa til at jeg kan gå med den avkledd slik. Blotting er straffbart. Men, med lenka på - er den perfekt - og påkledd og anstendig. :) Her er den påkledd i vinterkulda i går.

Bezel og insert er snappy og 100% sentrert - og det kuleste av alt; når man vrir moturs, så klikker den på plass litt ekstra når det røde trianglet igjen når 12-posisjonen. God detalj.

14717353_1675369672776163_7912381618197626880_n.jpg
 
Etter 2-3 dager så holder fortsatt det initielle inntrykket seg. Tudoren MÅ være på lenke. Har prøvd den på den medfølgende "Natoreima" og urkassen blotter seg for mye mellom lugsa til at jeg kan gå med den avkledd slik. Blotting er straffbart. Men, med lenka på - er den perfekt - og påkledd og anstendig. :) Her er den påkledd i vinterkulda i går.

Bezel og insert er snappy og 100% sentrert - og det kuleste av alt; når man vrir moturs, så klikker den på plass litt ekstra når det røde trianglet igjen når 12-posisjonen. God detalj.

14717353_1675369672776163_7912381618197626880_n.jpg

Nydelig klokke og nydelig bilde @Loevhagen! Det ekstra klikket kl12 er på Pelagos også. Skjønner ikke hvorfor Rolex ikke kan plukke opp noen av de små innovasjonene til datterao_O
 
Helt klart en elegant løsning med det ekstra klikket. Det er ikke sjeldent jeg må vri bezelen en ekstra gang rundt fordi jeg har bommet på 12. Jo, det er jo hyggelig det, men...

Helt klart en elegant løsning!

8