Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Det er en GMT 1675/8 Concorde og det finnes en her inne på TS. Forskjelller annet enn andre visere er jeg usikker på.
Sjelden sak.
Vis vedlegg 17921

Ja, men det er mangelen på crownguards som fikk meg til å stusse. Kombinert med at bezelen ser ut til å ha mindre rødt i seg enn den du har bilde av, men det kan jo like gjerne være lyset som spiller meg et puss
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Sikkert diskutert før men jeg har fått tilbud på en 16750 fra 1998 er det noe spess med disse? Er det klin umulig og få tak i jubeli lenke.
Hva med prisene på disse. Etc.
Takker for alle svar.
 
Solgte en 16750 fra 1988 (R-serie) tidligere i år. Du skal kunne få tak i jubilee, da denne modellen ble levert med enten oyster eller jubilee originalt.
 
Har denne uka prøvd @Zawatch sitt tips for å få ei klokke til å virkelig skinne og se splitt ny ut:

1) Skyll klokka
2) Sprøyt på litt Zalo
3) Gni såpa godt og skyll godt av
4) Ta et glass og tilsett 5-10 dråper glansemiddel for oppvaskmaskin og fyll det opp slik at det er 4-5 cm vann i glasset
5) Legg klokka nedi (påse at krona er tilskrudd)
6) Vent et par minutter og ta klokka ut og skyll den
7) Repeter punkt 5 og 6
8) Skyll av og la tørke

Nå ser klokka aldeles glinsende ut, så du bør jo gjøre dette på en modell som kler det: GMT Master II, TT Submariner, Daytona, o.l. Ville ikke gjort det på en vintage Submariner for å si det slik.
 
Redigert:
Ser en del annonser på klokker generelt hvor begrepet "klokken ligger i bankboks" eller "visning må planlegges da klokken ligger i bankboks"... altså.. hvor mange har bankboks egentlig?! hehe
 
  • Liker
Reaksjoner: Auto og holmby
tidligere hadde jeg diger boks i nordea, slik at jeg hadde et egnet sted for mine sjørøverbytter med kister breddfulle av smaragder & gulldubloner, men etterhvert krympet skattekammeret, og tilbake ble bare ymse skattekart; en dag fikk jeg - og alle andre - oppsigelse fra min kjære bank, som er glad i oss [våre penger/gjeld]. dette er flere år siden, og jeg trodde det for lengst var slutt på bankbokser i hele kongeriket. akk...
 
Har denne uka prøvd @Zawatch sitt tips for å få ei klokke til å virkelig skinne og se splitt ny ut:

1) Skyll klokka
2) Sprøyt på litt Zalo
3) Gni såpa godt og skyll godt av
4) Ta et glass og tilsett 5-10 dråper glansemiddel for oppvaskmaskin og fyll det opp slik at det er 4-5 cm vann i glasset
5) Legg klokka nedi (påse at krona er tilskrudd)
6) Vent et par minutter og ta klokka ut og skyll den
7) Repeter punkt 5 og 6
8) Skyll av og la tørke

Nå ser klokka aldeles glinsende ut, så du bør jo gjøre dette på en modell som kler det: GMT Master II, TT Submariner, Daytona, o.l. Ville ikke gjort det på en vintage Submariner for å si det slik.
Dette er alt for komplisert. Du dusjer selvfølgelig med klokka på, vasker denne og når du har vasket håret med sjampo, vasker du klokka også med sjampo - perfekt ren og glossy.
 
tidligere hadde jeg diger boks i nordea, slik at jeg hadde et egnet sted for mine sjørøverbytter med kister breddfulle av smaragder & gulldubloner, men etterhvert krympet skattekammeret, og tilbake ble bare ymse skattekart; en dag fikk jeg - og alle andre - oppsigelse fra min kjære bank, som er glad i oss [våre penger/gjeld]. dette er flere år siden, og jeg trodde det for lengst var slutt på bankbokser i hele kongeriket. akk...


I Bergen er det fortsatt 2-3 banker som tilbyr dette. Hvilke alternativer finnes hvis man for eksempel har klokker til en samlet verdi på 5-600' ? Hva er praksis?
 
nei, det finnes ingen spesielt fornuftige alternativer til bankboks, og jeg er fremdeles rasende fordi min ble tvangsoppsagt.

eneste levelige alternativ er et profesjonelt våpenskap av høyeste klasse (les: made in germany) som etter min mening bør plasseres fullstendig skjult.


I Bergen er det fortsatt 2-3 banker som tilbyr dette. Hvilke alternativer finnes hvis man for eksempel har klokker til en samlet verdi på 5-600' ? Hva er praksis?
 
Dette er alt for komplisert. Du dusjer selvfølgelig med klokka på, vasker denne og når du har vasket håret med sjampo, vasker du klokka også med sjampo - perfekt ren og glossy.
Jåla..;)

Hva bankboks angår, er jeg så heldig at jeg er kunde av en av disse siste 'dinosaurer' her i Bergen som tilbyr dette. Genialt spør du meg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
@Hopalong og @JoLu har svarene::)
IMG_6520.jpg
 
Poenget er ikke om man bruker såpe, gnir den mot ballene i dusjen eller spytter på klokka. Poenget er det lille belegget glansmiddelet til oppvaskmaskinen utgjør av forskjell. ;) Prøv.
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj og holmby