Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Min første automatiske klokke var en kliss ny 16610. Rett og slett fordi det er en tidløs klassiker fra Rolex :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen
Bare et moment om såkalte stick dials på 16710.

I en egen tråd på TRF sies det at enkelte 16710 så lang tilbake som Y-seiern (2002/2003), så finnes det eksempler på 16710 som har fått byttet ut urskiven de originalt hadde til - ja, nettopp - service dial. Og enkelte av disse service dials er såkalte stick dials. Årsaken til at de har fått service dial er legitim, men merk at det kan være at enkelte stick dials ikke er så sjeldne som enkelte vil ha det til...

Moralen? Ikke betal premium for en 16710 med såkalt stick dial. Selv om en 16710 har 3186 innabords, så ville jeg personlig aldri betalt noe premium pga. det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Da er en Steinhart Vintage military et mye rimeligere alternativ. Homage er homage, selv om Bamfords er basert på en original Rolex.
Ja disse Bamford er custom Rolex hele veien: for rolexofiler som vil a noe unik.
Man får mye klokke for pengene med en Steinhart MilSub og det er ikke noe galt med et 2824-2 ETA urverk heller.
Alt handler om prisen man er villig til å betale...
 
Bare et moment om såkalte stick dials på 16710.

I en egen tråd på TRF sies det at enkelte 16710 så lang tilbake som Y-seiern (2002/2003), så finnes det eksempler på 16710 som har fått byttet ut urskiven de originalt hadde til - ja, nettopp - service dial. Og enkelte av disse service dials er såkalte stick dials. Årsaken til at de har fått service dial er legitim, men merk at det kan være at enkelte stick dials ikke er så sjeldne som enkelte vil ha det til...

Moralen? Ikke betal premium for en 16710 med såkalt stick dial. Selv om en 16710 har 3186 innabords, så ville jeg personlig aldri betalt noe premium pga. det.


+1
 
Linker til et spørsmål jeg har lagt inn om 6634 på Vintage-forumet.
http://www.tidssonen.no/forum/threads/spm-om-rolex-6634-golden-egg.39280/

Regner med at du har googlet livet av deg. Ser ut til at det har vært en for salg tidligere, men antar at det er her du har funnet bildene også? http://www.juwelierburger.com/EN/webshop/watches/rolex/73-8344/oyster-perpetual-precision.html

Det er en fin variant du hadde funnet der. Særlig likte jeg å se at Tudor ikke har funnet på "rotor- self winding" helt av seg selv, men at det er forankret dypt i slekten.
 
  • Liker
Reaksjoner: Erehwon
Har en 1680 red med serienr. 391xxxx. Er også risset inn Alf Lie 102xxx eller L02xxx. Er det noen som kan fortelle meg hvor jeg skal henvende meg for å få info mhp AL nr.?