Rolexcafé – løst og fast om Rolex

image.png
 
Håper på hjelp! Hva tenker folk om denne? For mine utrente øyne ser alt legit ut, men syntes prisen er svært høy selv med alt som følger med. Det er uansett ikke aktuelt å kjøpe den ink jubilee, så det må evt bli en deal uten den. Hva tenker dere er fair pris?

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=87462029

Setter virkelig pris på hjelp og tips. Jeg vet ikke om selger er bruker her.
 
Håper på hjelp! Hva tenker folk om denne? For mine utrente øyne ser alt legit ut, men syntes prisen er svært høy selv med alt som følger med. Det er uansett ikke aktuelt å kjøpe den ink jubilee, så det må evt bli en deal uten den. Hva tenker dere er fair pris?

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=87462029

Setter virkelig pris på hjelp og tips. Jeg vet ikke om selger er bruker her.

Var det du som kjøpte denne eller?
 
Hei!
Jeg er i ferd med å kjøpe meg en klokke, og trenger litt hjelp da det er første gang jeg evt. skal kjøpe brukt. Selger sier; "...har flere ulike referanser i klokkeverdenen å henvise til.", men jeg finner ikke noen annonse eller bruker her inne eller på Klokkeriet.
Er noen av dere i stand til å se fra de få bildene og den sparsomme informasjonen om dette uret er verdt pengene, eller har vært borti selger før?

Takk for hjelpen!

https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=87318563&ref=conversation&fks=87318563

Steinar
 
Hei alle!

Håper dette er riktig tråd å stille dumme nybegynnerspørsmål i.... Jeg lurer på hvilket ur som kan betegnes som Rolex' signaturmodell? Dvs. hvilket ur er "typisk Rolex"?
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og Bezel
Hei alle!

Håper dette er riktig tråd å stille dumme nybegynnerspørsmål i.... Jeg lurer på hvilket ur som kan betegnes som Rolex' signaturmodell? Dvs. hvilket ur er "typisk Rolex"?
Et meget godt spørsmål dette.

1. Datejust
2. Submariner
3. Daytona

Og et veldig godt svar. Nr 3 kunne vært GMT Master, men den er antakelig for lik Submariner, eller Day-date, men den er for lik Date-just. Men, hva med Explorer - litt for nisjepreget til å nå helt opp?

Uansett kunne dette spørsmålet vært stilt om de fleste merker - og svarene kunne antakelig fyllt en hel tråd før en kom til en entydig konklusjon.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Tror nok Submariner er den modellen de fleste vil gjenkjenne som en Rolex.:)

Ellers er jeg sikker på at det hadde blitt en finfin diskusjon rundt hvilke modeller som definerer de forskjellige merkene.
Noen som tar ansvar for en tråd?;)
 
Tror nok Submariner er den modellen de fleste vil gjenkjenne som en Rolex.:)

Ellers er jeg sikker på at det hadde blitt en finfin diskusjon rundt hvilke modeller som definerer de forskjellige merkene.
Noen som tar ansvar for en tråd?;)

Iverksatt - under klokkediskusjon - med henvisning til spørsmålets opphavsmann, men så langt uten bilder...
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
En kollega som lurte på noe ang sin Rolex 114060 kjøpt ny hos Lervik ur i 2016 med grønn tag. Han er 2. eier, og han kjøpte den av gg her inne.
Den lasergraverte Rolex logoen som er i glasset er ikke plassert kl 6, men kl 8 i glasset ! Er dette normalt da ? Han har solgt klokken, og den nye kunden klager nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Barry2812
En kollega som lurte på noe ang sin Rolex 114060 kjøpt ny hos Lervik ur i 2016 med grønn tag. Han er 2. eier, og han kjøpte den av gg her inne.
Den lasergraverte Rolex logoen som er i glasset er ikke plassert kl 6, men kl 8 i glasset ! Er dette normalt da ? Han har solgt klokken, og den nye kunden klager nå.

Den skal normalt sitte klokken 6.
Men, du skal ha et rimelig høyt nivå av OCD i kroppen for å ville heve kjøpet på bakgrunn av noe sånt.:eek:o_O
 
  • Liker
Reaksjoner: TomB og Phenix
Det skal vel litt til for at den lasergraverte krona ikke er plassert kl 6 på en Rolex med cyclop? En Rolex uten cyclop så kan vel dette skje dersom de har slurvet litt ved montering av glasset.