Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Både Jørgensen og Lervik yter god service ved klokkekjøp. Oppfølging ved kjøp av remmer, endeledd eller andre "småtterier" får jeg dårlig respons på, hos begge. Kanskje Bjerke er best likevel da...? :cool::rolleyes:

(Tidligere) Air-King-eiere, hva er inntrykket deres av 116900? :)

Jeg er fan av det meste ved Milgauss'en, men den polerte kassen og PCL kan bli litt for mye av det gode, derav litt interesse for AK. Men klart, skiven tar sikkert litt tid å venne seg til. Må si at Rolex har priset den aggressivt inn til 55k.....18k mindre enn Milgauss!

@Rød @fredde1972

zw-111396w.jpg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Null problem med skiven, @havarduf.
Skiven var grunnen til at jeg kjøpte den.
Jeg er inne i en «teste ut litt periode» og la den derfor ut for salg, da jeg kan få tak i den igjen på rimelig kort tid.

Jeg liker alle detaljene på skiven og du skal ikke se bort i fra at jeg kjøper en igjen en gang.

Air-king er reservert i snart tre uker og har bare fått ett forskudd på 10K, så jeg tar den frem i nye og ne på kveldstid og liker den fortsatt ;)

Grunnen til at jeg ønsker å teste litt, er at jeg kun har lyst til å bruke Daytona om dagen.

Air-King er en undervurdert rakker :)

• Liker
Reaksjoner: Grendel og havarduf
(Tidligere) Air-King-eiere, hva er inntrykket deres av 116900? :)

Jeg er fan av det meste ved Milgauss'en, men den polerte kassen og PCL kan bli litt for mye av det gode, derav litt interesse for AK. Men klart, skiven tar sikkert litt tid å venne seg til. Må si at Rolex har priset den aggressivt inn til 55k.....18k mindre enn Milgauss!

@Rød @fredde1972

zw-111396w.jpg

Ekstremt fornøyd med Milgauss og avstandsforelsket i nye Air King. Mye for pengene!

• Liker
Reaksjoner: Rød og havarduf
Ekstremt fornøyd med Milgauss og avstandsforelsket i nye Air King. Mye for pengene!
Null problem med skiven, @havarduf.
Skiven var grunnen til at jeg kjøpte den.
Jeg er inne i en «teste ut litt periode» og la den derfor ut for salg, da jeg kan få tak i den igjen på rimelig kort tid.

Jeg liker alle detaljene på skiven og du skal ikke se bort i fra at jeg kjøper en igjen en gang.

Air-king er reservert i snart tre uker og har bare fått ett forskudd på 10K, så jeg tar den frem i nye og ne på kveldstid og liker den fortsatt ;)

Grunnen til at jeg ønsker å teste litt, er at jeg kun har lyst til å bruke Daytona om dagen.

Air-King er en undervurdert rakker :)

Herlig å høre! :)

• Liker
Reaksjoner: Rød
@havarduf nydelig klokke og veldig mye for pengene kontra milgauss som nevnt. Hos meg forsvant den ut da den fikk litt lite armtid. Den er vanskelig å plukke ut av boksen om du har andre Rolex`er i samlingen ;)

• Liker
Reaksjoner: havarduf
Sliter med et dilemma, jentelankene mine ønsker seg noe nytt, og jeg slites mellom BB36 og OP34 som har nærmest helt identisk størrelse. Litt redd for å gå på en smell på flippinga. Thoughts?

Ja takk, gjerne. Men om den bærer likt som OP36mm blir den faktisk hakket stor til meg.
Jeg så først nå at det sto OP34...
Har aldri prøvd exploreren i 36, men det set ut som det er en favoritt blandt folk med litt smale håndledd. Noen her kan sikkert vise til sammenligninger:)

Sliter med et dilemma, jentelankene mine ønsker seg noe nytt, og jeg slites mellom BB36 og OP34 som har nærmest helt identisk størrelse. Litt redd for å gå på en smell på flippinga. Thoughts?

Jeg har selv ikke voldsomt mandig proporsjonerte lanker, og er veldig gla i 36mm. BB36 har surret i hodet på meg, og jeg fikk prøvd en forrige uke. Den svarte til forventningene, føltes absolutt ut som et pent lite solid ur med klare explorer-relasjoner. Hadde trodd at kronen ble litt voldsom, men merket ikke mye av den. Rent økonomisk tror jeg ikke det er det beste uret å ta ut nytt fra AD, taper nok 3-5 lapper når man går ut døra. Å vente på at det dukker opp et pent brukt eksemplar på bruktmarkedet kan nok lønne seg.

• Liker
Reaksjoner: Lilac og bragemann
Jeg har selv ikke voldsomt mandig proporsjonerte lanker, og er veldig gla i 36mm. BB36 har surret i hodet på meg, og jeg fikk prøvd en forrige uke. Den svarte til forventningene, føltes absolutt ut som et pent lite solid ur med klare explorer-relasjoner. Hadde trodd at kronen ble litt voldsom, men merket ikke mye av den. Rent økonomisk tror jeg ikke det er det beste uret å ta ut nytt fra AD, taper nok 3-5 lapper når man går ut døra. Å vente på at det dukker opp et pent brukt eksemplar på bruktmarkedet kan nok lønne seg.

Ser den. Tror at tapet i kroner blir større om jeg kjøper OP 34 som igjen er vanskelig å finne brukt.

Hatt både 114270 og BB36. Synes Explorer 1 var mer komfortabel, mulig pga. slankere / spinklere lenke. Både BB36 og Explorer 1 er 44mm i "lengde" eller lug-til-lug. Uansett, veldig bra klokker du vurderer. Et brukttips fra siden (andre får kommentere polering osv): OysterQuartz.

• Liker
Reaksjoner: Lilac
Har kassen på OP blitt større enn da explorer 1 var å få på 36mm? Mener at OP 36'en min ikke bare hadde (i relativ forstand) svær kasse, men også lengre lug til lug enn 44mm.

Fant bildet på watchuseek. Mener den til venstre er OP36 og den til høyre er OP34 Det ser da fryktelig likt ut.
Rolex.jpg

Hei, hvor mye har boksen og grønntagen å si? Jeg har GMT`en og sertifikatet, men ser ut til at jeg kan ha rotet vekk boksen og tag`en og må bare spørre for å roe meg ned...

mvh

Vetle

Har kassen på OP blitt større enn da explorer 1 var å få på 36mm? Mener at OP 36'en min ikke bare hadde (i relativ forstand) svær kasse, men også lengre lug til lug enn 44mm.

Fant bildet på watchuseek. Mener den til venstre er OP36 og den til høyre er OP34 Det ser da fryktelig likt ut.Vis vedlegg 69670

Begge er 34 mm. Såvidt jeg vet får man ikke grønn skive til OP 36. Jeg tror OP 34 har mer puteformet kasse og kraftigere lugs enn Explorer 1 14270/114270, som er mer klassisk i formen. Er forøvrig litt i samme marked som deg, og har veldig lyst på en mindre klokke. Øverst på ønskelista står en 36 mm Explorer, men de er blitt sjeldne i det norske markedet. Tenkte uansett ta meg en tur på Bjerke og prøve BB36 og en av de mindre OP'ene.

• Liker
Reaksjoner: Lilac