Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Tror dere Explorer 2 kommer med keramisk besel?
I og med at explorer II har 50-års jubileum i år kan man vel forvente at den får en liten facelift. Jeg tror den kommer med keramisk bezel, og jeg tror den blir helt fantastisk med det. I beste fall kanskje den blir krympet en mm til 41 også. I så tilfelle er den på ønskelisten min :)

• Liker
Reaksjoner: Heftos
Alltid likt klokken veldig godt, men den har aldri vært aktuell ettersom jeg har to andre Rolex jeg liker bedre. Og jeg syntes tre blir litt mye. Nå kjente jeg derimot at jeg ble litt stresset dersom de bytter ut stålbeselen... o_O

Alltid likt klokken veldig godt, men den har aldri vært aktuell ettersom jeg har to andre Rolex jeg liker bedre. Og jeg syntes tre blir litt mye. Nå kjente jeg derimot at jeg ble litt stresset dersom de bytter ut stålbeselen... o_O
Det blir aldri for mye av det gode ;)

• Elsker
Reaksjoner: Heftos
Enig med deg. Har også to, og tenker at tre Rolex i samlingen blir litt lite oppfinnsomt. Det er jo så sykt mye annet fint! Når det er sagt, heller jeg mot at Explorer bør ha stålbezel. Synes den ser feil ut med keramisk bezel. Det ødelegger uttrykket på klokken, særlig på Polaren :)

• Liker
Reaksjoner: lumer og Heftos
+1 for stål, må ikke ødelegge det som gjør det til en explorer.

Kan noen fortelle meg hvorfor i huleste jeg solgte min? Fatter det ikke....

scdt7F4.jpg

Har sett noen salgsannonser for diverse lenker ( oyster, superjubilee e.l.) i det siste som er priset over det jeg trodde var veiledende hos AD. Har det vært en kraftig økning de siste ukene? For alt jeg vet kan disse lenkene bestilles hos AD med veldig kort leveringstid. Jeg sikter ikke til en bestemt annonse og har ingen eksempler men jeg lot meg overraske over det jeg så ( på FB tror jeg men husker ikke om det var klokkeriet eller rolexforum).

• Liker
Reaksjoner: Seieduda
Er dette en oppgradering da mtp. skiva med hvit skrift kontra gullskrift på den gamle?
Hvilken tanker lå til grunn da denne beslutningen ble tatt av Rolex?
Tanker?

Den nye med hvit skrift.

1612873894222.png

Den gamle med gullskrift.

1612874345410.png

Er den? Så bare på bilde du postet @Phenix og der ser den ikke mye gull ut ;) men det er mye mulig den fortsatt er i gull, har ikke studert den så nøye. For øvrig så likte jeg den bedre med gull-tekst på skiven :)

• Liker
Reaksjoner: BigT
Slett/flytt innlegget om det er i feil kategori.

Er det flere en meg som liker å synse i hvordan utsiktene til Gmt master 2 i full everose og two tone ser ut i fremtiden? Misforstå meg rett, jeg elsker klokkene som de er i dag :) Jeg spør her fordi jeg har en genuin klokkeinteresse, har heller ikke så mange venner/familie på privaten jeg kan diskutere klokkerelaterte ting med. Har et inntrykk av når man nevner Rolex på klokkeriet, så er majoriteten av svar negative. Det er ikke en slik diskusjon jeg ønsker.

Jeg er fullstendig klar over ingen kan se inn i fremtiden, men jeg finner det interessant å mikse og trikse med ideer:)

Gmt’n har 70 års jubileum i 2025, prøv å se for dere desse godbitene;
-Stål & roségull / Full roségull med jubilee lenke, og en lignendes ‘sjokolade skive’ som Yacht master 40 i stål & rosé blir levert med. Blir spinnvill tanken. :love:

Legger ved bilder av skiven og lenken som et eksempel, bildene er tjuvlånt fra nett.

Hva tenker dere? :giggle:
C0CF67D6-9A78-4171-993E-74A75EBA07B2.png
42E9A7D5-BF87-478D-92F0-A6ECD5C9D688.png

Klikket meg litt videre fra denne artikkelen og fant en annen interessant artikkel:

Artikkelen referer til Rolex sin offisielle serviceside hvor det står: “Any intervention by a non-Rolex-authorised third party or the addition of any non-Rolex-manufactured parts or accessories will void the Service Guarantee.” Kanskje ikke så overraskende for noen, men har likevel inntrykk av at det relativt vanlig å f.eks. bytte bezel. Tanker? Har tatt det som en selvfølge at det er uproblematisk å bytte lenke, men om man legger vrangviljen til så kan det jo tenkes at Rolex ville hevdet motsatt...