Ronny Olsen "ronnanol"

Huff. Selvfølgelig helt jævlig om selger faktisk er en scammer, Breitlingsaken er jo ikke en bra greie.

Kan jo tenkes at selger her har gått inn i "dette er en ræva scam men jeg må ha cash" modus og da er som regel alt håp ute da folk begynner å gjøre ekstremt dumme ting.

Så er jo kanskje spørsmålet om denne identiteten faktisk finnes... Noen som har vært der?
 
Siste utvikling i saken er at ronnanol også skal ha solgt PAM 312en til en kjøper nr 2, som har betalt med 1300USD + sin egen PAM (som er sendt til selger!!).

For jævlig om dette stemmer. Vil gjerne ha ronnanols forklaring på alle disse tre sakene...

Fool me once....

:evil:
 
Hvis denne saken viser seg å være scam fra ende til annen, noe mye peker på akkurat nå, hvilke muligheter har f.eks. en tredjepart når det gjelder å anmelde forholdet til norsk politi? Ettersom det sikkert er en vanskelig sak for fornermede i denne saken...
 
Virker som det er er ronnanol som er den uærlige part i dette. Et raskt google-søk viser jo at denne personen faktisk står oppført i skattelistene og dermed har personnummer.

Et mer interessant spørsmål er om denne personen er den samme som har scammet. Kan jo godt hende at scammeren har "tatt" en annen identitet for en stund siden for å senere å lure til seg store summer og deretter forsvinne. Deretter står den faktisk Ronny igjen med politi på døra uten å skjønne noe. Det finnes smarte scammere også, desverre
 
Uff...

Jeg finner det merkelig at ronnanol ikke har forsvart seg i denne tråden ? :S Jeg sjekket, og han var inne i går kveld. Den nye saken på breitlingsource har skremmende likhetstegn :S Så også tidligere poster av ronnanol, MANGE salg her inne i det siste.

Men jeg sier ikke at han er skyldig! Ikke i det hele tatt, finner det bare litt merkelig at vi ikke har hørt noe fra han
iallefall nå når den nye saken er kommet på banen.

Kanskje du skal ta kontakt med ham - høre hva som har skjedd?

Synes at forumet bør utvise litt tålmodighet og hensyn med tanke på "identifisering". Viser det seg at fakta er slik som det antydes bør det selvsagt komme klart frem, akkurat nå fremstår denne tråden som en moderne:

gapestokk.jpg
 
Redigert av en moderator:
Virker som det er er ronnanol som er den uærlige part i dette. Et raskt google-søk viser jo at denne personen faktisk står oppført i skattelistene og dermed har personnummer.

Et mer interessant spørsmål er om denne personen er den samme som har scammet. Kan jo godt hende at scammeren har "tatt" en annen identitet for en stund siden for å senere å lure til seg store summer og deretter forsvinne. Deretter står den faktisk Ronny igjen med politi på døra uten å skjønne noe. Det finnes smarte scammere også, desverre

Tja. Virker ikke særlig sannsynlig det siste, iom annonsen for Avengeren som ronnanol solgte på TS, og linket til finn.no annonse i eget navn...med tlf registrert på oppgitte adresse osv.

Man skal være forsiktig med å konkludere før alle sider av en sak er belyst/hørt, men foreløpig synes jeg dette stinker av scam fra TS-medlemmet. Dette er dog bare min subjektive mening, og vedkommendes forklaring er utbedt.
 
Kanskje du skal ta kontakt med ham - høre hva som har skjedd?

Synes at forumet bør utvise litt tålmodighet og hensyn med tanke på "identifisering". Viser det seg at fakta er slik som det antydes bør det selvsagt komme klart frem, akkurat nå fremstår denne tråden som en moderne:

gapestokk.jpg

Jeg sier jo at jeg finner det merkelig og ikke ser på han som skyldig? Jeg oppfordrer han til en forklaring, om han folkarer seg til meg på PM. Hva har det og si for resten av tråden? skal jeg liksom gå "go" for han om han sender meg en PM?
 
Redigert av en moderator:
Breitlingen solgt her i fjor av Ronny hadde vel samme nr i papirene som den som hadde "forsvunnet"? Eller så jeg feil...?
 
Jeg synes absolutt forumet her viser den ytterste tålmodighet, føler at saken har blitt håndtert uten å ta forhastede konklusjoner, og bare et ønske om å komme til bunns i saken. Ingen som har kommet med trusler eller ukvemsord. Det må være lov til å diskutere potensielle situasjoner og drive litt detektivarbeide når det er snakk om slike verdier, og ikke minst at vi alle er del av et community som i 99% av tilfellene har ekstremt oppegående og ærlige mennesker bak tastaturene.
 
Jeg våkner opp og blir helt kvalm i magen.

Jeg har på onsdag sendt 5000 + min IWC Aquatimer 3548 oppover til ronnanol og venter på å motta hans IWC Aquatimer 3568.

All korrespondanse i prosessen har hittil vært meget god. Da er det bare å vente og se hva pakken jeg mottar inneholder.
Etter sporingsnummeret å regne, ankommer pakken på mandag!
 
Jeg våkner opp og blir helt kvalm i magen.

Jeg har på onsdag sendt 5000 + min IWC Aquatimer 3548 oppover til ronnanol og venter på å motta hans IWC Aquatimer 3568.

All korrespondanse i prosessen har hittil vært meget god. Da er det bare å vente og se hva pakken jeg mottar inneholder.
Etter sporingsnummeret å regne, ankommer pakken på mandag!

Krysser fingrene for deg! Jeg har to pakker på vei i posten og begynner selv å bli nervøs, selv om de ikke har noe med denne saken å gjøre :)
 
Jeg våkner opp og blir helt kvalm i magen.

Jeg har på onsdag sendt 5000 + min IWC Aquatimer 3548 oppover til ronnanol og venter på å motta hans IWC Aquatimer 3568.

All korrespondanse i prosessen har hittil vært meget god. Da er det bare å vente og se hva pakken jeg mottar inneholder.
Etter sporingsnummeret å regne, ankommer pakken på mandag!

Yikes, kan jo se ut som det er er forsøk på å pulle off storeslem her. I forhold til sakens natur, må det vel være en mulighet for deg til å få stoppet pakken som er på vei? Ta kontakt med postens svindelavdeling? Bedre føre var tenker jeg...
 
Det er en tragisk sak, håper de finner ut av det. Det er uansett en fin advarsel til alle som kjøper klokker til dyre summer og sender se verden over på et løfte fra en ukjent. Kjenner jeg skjelver litt med tanken.
 
Nå har jeg ikke lest igjennom linkene til andre forum, men min første reaksjon da jeg leste første posten var at jeg synes det var merkelig å selge en klokke til US et par tusen billigere enn han enkelt kunne fått i Norge. Når klokken i tillegg ikke er annonsert her smaker det litt rart. Jeg har som sagt ikke lest noe annet om saken og trekker ingen konklusjoner; men det er noe med det gamle ordtaket "Hvis det ser ut som dritt og smaker som dritt.."...
 
Jeg våkner opp og blir helt kvalm i magen.

Jeg har på onsdag sendt 5000 + min IWC Aquatimer 3548 oppover til ronnanol og venter på å motta hans IWC Aquatimer 3568.

All korrespondanse i prosessen har hittil vært meget god. Da er det bare å vente og se hva pakken jeg mottar inneholder.
Etter sporingsnummeret å regne, ankommer pakken på mandag!

Hei Rovers.

Skulle det vise seg at du blir lurt(men regner med at dette går greit) så har du min fulle sympati som da evt vil matrialisere seg i form av 250 kr til deg fra meg.
Tenker da at er vi mange nok som følger opp,samt starter en tråd der vi legger inn bidragsyterene som ønsker og bidra i en slik spesiel sak som denne.

Motto: Koster "ingen" ting for meg,men gull verd for deg.

Mvh
Timebandit;)
 
Ekkelt.. Kanskje derfor jeg kvier meg for å kjøpe dyre varer fra utlandet uten 100% sikkerhet for at man virkelig får det man har betalt for. Som selger kan man vel heller ikke garantere seg for at kjøper er 100% ærlig.

eBay er greit siden man kan sjekke feedback og tidligere solgte varer hos selger. Men, PayPal er også skummelt. Har lest om flere selgere som har fått trukket penger tilbake fra siden konto siden uærlige kjøpere har sendt complaint om at "varen ikke lå i esken" når den ankom. All slik handel innebærer en risiko for kjøper og selger. Face to face er vel det beste...
 
Herregud Rovers. Jeg håper dette ordner seg for deg.
Jeg har observert denne saken fra sidelinjen.
Vi skal være litt forsiktige med å felle dom over denne saken og aktørene.

Først og fremst får vi håpe dette ikke rammer deg Rovers. Det er det viktigste.
Så får vi observere utfallet av saken med Paneraien før vi bannlyser noen.

For min egen del viser dette bare fordelen med f2f handel. Mye hyggeligere er det også!:D