Sjulis ur

Subben var ikke i fokus, men like fullt hyggelig med et lite familiebilde :)
iphonebackupbilder2419.jpg

Fantastisk samling :eek: akkurat etter in smak, "liten" men kvalitet i alle ledd (minus homagen ;) )

Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Greit med et fellesbilde av urene man besitter på et gitt tidspunkt.

Fantastisk samling :eek: akkurat etter in smak, "liten" men kvalitet i alle ledd (minus homagen ;) )

Sant nok ikke så mange klokkene jeg har, det kunne vært flere klokker i stedet for de mer "kostbare". Men så har jeg egentlig kommet til at jeg ikke trenger så mange flere. Det er sikkert en fase jeg er inne i, for akkurat nå har jeg en indre stemme som sier meg at jeg har for mange allerede :???:

Homagen kjøpte jeg bare på utseendet, mye WT har den ikke fått ;)

Nice and clean, sjuli!
Flotte eksemplarer av arten det der. Blir spennende å følge utviklingen. :D

Ja, jeg synes det blir like spennende som deg å se hva fremtiden bringer ;)

Som nevnt til Mikke har jeg fått det for meg at jeg har for mange ur, og da kom innfallet om å bytte inn i en dyrere variant - ref nevnte gullgmt.
Flere ganger har jeg vurdert å forhøre meg om Nautilusen som ligger på finn, den kostbare av dem. Jonny hadde en 5712R for salg for et par år siden til 199k, den brukte han lang tid på å selge. Antar derfor at prisen på 250 er for stiv. Dessverre måtte alle klokker jeg nå besitter, minus sub, selges for å få råd til denne - i tillegg til velvilje fra selger. Uaktuelt uansett, tror jeg..!

Ellers synes jeg kanskje Nautilusen passer best med stålkasse og lenke, din er mao perfekt, men den er lekker med gull og skinnrem da :cool:

Som du skjønner litt i villrede om dagen. Det er vel da man virkelig skal inta en passiv holdning, unngå forhastede handlinger og kose seg med det man har!

Utrolig bra, Sjuli!
Men - er DJII solgt?
Det fikk ikke jeg med meg...
Samlingen din er utrolig flott.
En av sonens fremste, så absolutt!:cool:

Også Bregueten, da - nam!

Ja, jeg synes det blir like spennende som deg å se hva fremtiden bringer ;)

Som nevnt til Mikke har jeg fått det for meg at jeg har for mange ur, og da kom innfallet om å bytte inn i en dyrere variant - ref nevnte gullgmt. ;);)
Flere ganger har jeg vurdert å forhøre meg om Nautilusen som ligger på finn, den kostbare av dem. Jonny hadde en 5712R for salg for et par år siden til 199k, den brukte han lang tid på å selge. Antar derfor at prisen på 250 er for stiv. Dessverre måtte alle klokker jeg nå besitter, minus sub, selges for å få råd til denne - i tillegg til velvilje fra selger. Uaktuelt uansett, tror jeg..!

Ellers synes jeg kanskje Nautilusen passer best med stålkasse og lenke, din er mao perfekt, men den er lekker med gull og skinnrem da :cool:

Som du skjønner litt i villrede om dagen. Det er vel da man virkelig skal inta en passiv holdning, unngå forhastede handlinger og kose seg med det man har!

Det er nok best å telle til ti innimellom, når det gjelder denne hobbyen.....;)

Heldigvis går jo "engasjementet" og interessen litt i sykluser, og noen ganger er kjøpevibbene større enn andre. Godt er det.
En 5712/R er et flott ur, men jeg har tilgode å prøve det. Den er jo et superb alternativ innenfor RG-sjiktet, men du verden så mye annen moro man kan få for det prissjiktet.
Synes du har en utmerket rød tråd i samlingen, og kanskje er det ikke lenge før et edelt metall finner veien i en eller annen variant...
:cool:

Utrolig bra, Sjuli!
Men - er DJII solgt?
Det fikk ikke jeg med meg...
Samlingen din er utrolig flott.
En av sonens fremste, så absolutt!:cool:

Også Bregueten, da - nam!

Hehe...DJII gikk ut til fordel for breguet! Synes det var fornuftig, det er en lekkerbisken :)
Apropos - på tide å møtes. PM sendt!

Det er nok best å telle til ti innimellom, når det gjelder denne hobbyen.....;)

Heldigvis går jo "engasjementet" og interessen litt i sykluser, og noen ganger er kjøpevibbene større enn andre. Godt er det.
En 5712/R er et flott ur, men jeg har tilgode å prøve det. Den er jo et superb alternativ innenfor RG-sjiktet, men du verden så mye annen moro man kan få for det prissjiktet.
Synes du har en utmerket rød tråd i samlingen, og kanskje er det ikke lenge før et edelt metall finner veien i en eller annen variant...
:cool:

Ja, du har et godt poeng, moore!
Jeg blir selvfølgelig inspirert av mine daglige besøk på ymse klokkesider, det er et hinsides stort utvalg flotte ur der ute. Skjønner at selv du sliter med å velge neste ur inn ;)

Vi får se hva jeg til slutt lander på. Helst skulle jeg beholdt de klokkene jeg har og kun added til et stykk ur av edelt metall, men familiesitsen tilsier ikke det nå.
Men å ta en pust i bakken først er viktig, i alle fall for en med forholdsvis lav impulskontroll, forhastede beslutninger fører sjelden til noe godt - selv om det i klokkeverden er forholdvis enkelt å få tak i evt solgte objekter igjen :)

En liten update 22.06.12

En liten løypemelding fra mitt klokkeliv.
Min kjære Daytona er solgt. Det samme ble Bregueten. I hele tre uker eide jeg en nydelig AP ROC, men den ble videresolgt til ChristianN da jeg synes den ble for lik AP15300 (merkelig nok..hallo genta :D), og sistnevnte selger jeg ikke :)

I stedet har jeg kjøpt meg to butikknye klokker, en iwc portu 5001 og en breitling SO42 Lim edition. I tillegg hadde jeg jonny innom jobben for personlig leveranse av en ett år gammel, lite brukt iwc3717.

Resultatet ser dere under. Beklager bildekvaliteten, men jeg har aldri lagt sjelen min i bilder av klokker. Jeg skulle gjerne ha gjort det, speilrefleks og linser har jeg jo, men med trillinger er tiden en knapp ressurs. Mobilen har jeg derimot alltid med meg.

IMAG0695.jpg

IMHO en fint balansert samling som vil se lik ut i en lang periode fremover. Jeg er fornøyd, og har heller ikke noe valg. Alt av cash pluss pluss kommer til å gå med til innkjøp ifm nytt hus. Helt greit i grunn. En familie på fem trenger mye tumleplass. Og det får vi definitivt. Det skal bli deilig. Å få litt pusterom når barna leker og hoier som verst :D

Veldig flott samling med ur, kunne gjerne sett disse i min egen samling:) Dog er ikke min på et slikt nivå på en stund vil jeg tro, men kanskje en gang:p

En liten løypemelding fra mitt klokkeliv.
Min kjære Daytona er solgt. Det samme ble Bregueten. I hele tre uker eide jeg en nydelig AP ROC, men den ble videresolgt til ChristianN da jeg synes den ble for lik AP15300 (merkelig nok..hallo genta :D), og sistnevnte selger jeg ikke :)

I stedet har jeg kjøpt meg to butikknye klokker, en iwc portu 5001 og en breitling SO42 Lim edition. I tillegg hadde jeg jonny innom jobben for personlig leveranse av en ett år gammel, lite brukt iwc3717.

Resultatet ser dere under. Beklager bildekvaliteten, men jeg har aldri lagt sjelen min i bilder av klokker. Jeg skulle gjerne ha gjort det, speilrefleks og linser har jeg jo, men med trillinger er tiden en knapp ressurs. Mobilen har jeg derimot alltid med meg.

IMAG0695.jpg

IMHO en fint balansert samling som vil se lik ut i en lang periode fremover. Jeg er fornøyd, og har heller ikke noe valg. Alt av cash pluss pluss kommer til å gå med til innkjøp ifm nytt hus. Helt greit i grunn. En familie på fem trenger mye tumleplass. Og det får vi definitivt. Det skal bli deilig. Å få litt pusterom når barna leker og hoier som verst :D

Denne samlingen har alt en trenger imho!! Smarte moves den siste tiden, hvertfall ifht min smak. Gratulerer med nytt Sjuli, og ikke minst huskjøp! Ur kan det bli fler av seinere..

Utsøkt samling, Sjuli!
Det er alltid morsomt med justeringer og nye suppleringer. Du har en beundringsverdig innretning hva gjelder valg av ur, og det blir interessant å følge utviklingen videre.

Og ja, ny bolig må vel kunne sies å utkonkurrere den lekne småflørt med snertne klokkebabes....;)
Grattis, forresten!

Skal si du har svingt deg, Sjuli!
Lekkert!
Liker spesielt godt IWC tilføyelsene!
Strålende!!

Veldig hyggelig med slike tilbakemeldinger :p

Retningen på klokkefronten har vært sterkt sprikende. I mange år har jeg hatt fokus på rolex. Jo flere, jo bedre. Men så slo lynet ned fra klar himmel, det jeg satt på av ur ble for kjedelig. De var altfor like hverandre. Jeg begynte å flørte med andre merker. Mye har krysset min vei, det meste - om ikke alt - har forsvunnet ut igjen.

Sub er en anvendelig klokke som enhver "samling" bør ha. Kermiten skulle jeg egentlig beholde. Helt til jeg fikk prøve 116610. Da var jeg solgt. Daytonaen var også en keeper, og jeg må nevne at jeg hadde problemer med å selge den. Men suget etter iwc sin syvdagers ble for stort. På et eller annet tidspunkt kommer det nok inn en daytona igjen.

Bregueten visste jeg vel innerst inne at ikke ville bli noen keeper. Urverket var rått. Å trekke opp klokken er som kniv i smør - silkemykt. Men det var noe jeg ikke fikk taket på. Hva er jeg usikker på. Han som kjøpte klokken fikk den i alle fall til en meget hyggelig pris. Og salget bidro med ekstra kapital til kjøpet av iwc 5001.

AP ROC var jeg egentlig veldig fornøyd med å ha skaffet. Det er klokken sin det!! Men in the end ble den for lik AP RO-en, som jeg ikke planlegger å selge. Ved å kvitte meg med ROC kunne jeg kjøpe meg litt annen moro.

Og det har jeg, som dere vet, gjort. I IWC 3717 og Breitling SO. Resultatet er en IMHO fin balanse som gjør at jeg har en klokke til nærmest hva som helst.
Nå blir det pause fra klokkekjøret. I stedet skal jeg kose meg med de siste tilskuddene, sommer og ferie. Det blir ikke vanskelig :cool::cool::cool: