Sjulis ur

Subben var ikke i fokus, men like fullt hyggelig med et lite familiebilde :)
iphonebackupbilder2419.jpg

Snakk om å bytte ut samlingen :)

Ojsann, historien har hentet meg inn :)
AP RO er nå solgt, så det bildet viser kun tidligere eide klokker. Huff, det var jo egentlig en flott samling! Jeg skal selvfølgelig oppdatere tråden når jeg har landet de siste klokkene.

Flippekongen? Joda, det har vært hyfsig aktivitet på meg siste årene, men håper å finne roen nå.

Redigert:
Det er jo ikke uvanlig å endre litt på samlingen det er jo tross alt 10mnd siden det bildet.. du endrer det stadig mot det bedre i alle fall.

Redigert:
AP royal oak kjøpte jeg av et TS-medlem i høst. Å få den i mitt eie var en god følelse, Gentas design er IMHO latterlig kul. Dette er klokken min sønn skal arve (jadda, litt PP-svung over siste setning)!
20111122_104117.jpg

I hele tre uker eide jeg en nydelig AP ROC, men den ble videresolgt til ChristianN da jeg synes den ble for lik AP15300 (merkelig nok..hallo genta :D), og sistnevnte selger jeg ikke :)

Du er vel ikke den første som har bommet litt på dette området:cool:

Mange TSere som har hatt den Royal Oaken nå :) Jeg var nr 3 tror jeg, sjuli nr 4. Hvem blir nr 5?

Litt kvalitetstid alene mens fruen er borte gjorde at jeg begynte å titte rundt på gamle tråder. Min egen klokketråd hadde jeg helt glemt. Kanskje like greit med tanke på all flippingen som er gjort i 2012 og 2013. Det var faktisk underholdende å lese gjennom den.

Mange TSere som har hatt den Royal Oaken nå :) Jeg var nr 3 tror jeg, sjuli nr 4. Hvem blir nr 5?

Nr 5 ble @Minuteman, som solgte den videre til @rkjersem i fjor. Nå hører jeg rykter om at den er på vei ut igjen.. Hmm...ikkje bra!! Denne klokken er rå, et fantastisk håndverk og med en sinnsyk finish. Nesten så jeg må kjøpe den igjen.

Å ta for seg alle klokke jeg har hatt siden sist blir bare for dumt. Det har vært så altfor mange klokker innom.
For de spesielt interesserte finnes status for 2012 og 2013 på følgende lenker: http://www.tidssonen.no/forum/klokkediskusjon-7/%C5ret-som-gikk-2012-a-14146/ og http://www.tidssonen.no/forum/klokkediskusjon-7/%C5ret-som-gikk-2013-a-20425/index4.html

Oppsummert har fokuset vært på en del high-end ur, og det har kostet dyrt. At jeg tapte en ny sub - uten rabatter - på handlene i fjor er det ingen tvil om. På den annen side fikk jeg prøve en del hyfsige ur, så da er det vel greit :)

Hva er i boksen per i dag?
116718 - en klokke jeg har eid to ganger. Nå er den en keeper!!!

116613LB - med den nye sunburst dialen som ble lansert på basel i 2013 ;)

Tudor submariner 79090.

En finfin klokke, men er kanskje den som lever litt i fare fremover. Plexi er sexy, men i livssituasjonen jeg er i blir glasset ripete. Vurderer sterkt en 16610.

Omega De Ville Hour Vision.

Denne skal ut. Planlegger å kjøpe en Breitling Chronomat 44 (B01) da jeg trenger en bad ass klokke.

Perrelet Skeleton Chrono Dual Time

En småjålete klokke, men jeg likern.

Sinn 857 UTC - Beateren

..og i morgen kommer det en pakke fra lervik. Klokken har jeg hatt før, men nå med en litt annen config. JADDA!!

Redigert av en moderator:
Du trenger en bad ass klokke? My ass! Har du ikke nok av de?
Kongesamling, vær så snill å fortsett :D

Redigert:
Du trenger en bad ass klokke? My ass! Har du ikke nok av de?
Komgesamling, vær så snill å fortsett :D

Pokker ta de bildene dine av TT Sjuli! :)

Takk takk, gutter.
TT er bare helt rå, @TomB :)
Badassklokker skal jeg ikke kyte på meg nå, @Rød. Kunne gjort det om en ap roo fortsatt var i boksen. Imorgen kommer det i alle fall ikke noe hardcore inn. Men fikk prøve en bekjents breitling chronomat 44 - dæven, den var røff. Mørkeblå skive og sølvgrå subdials. Yummi.

Redigert av en moderator:
Fantastisk samling, og hyggelig lesing i post 1 fra 2010 også!

Vurdert å ta opp jakten på "første kjærligheten"?....

Det er kult når samlingen har vært rå på så mange forskjellige måter. Spent på det nye tilskuddet :)