Skjorter

Stemmer. Den T-micheal. Om han foretar tilpassinger og slikt aner jeg ikke.

Skjortekvaliteten er glimrende og å få målsøm hjelper meg veldig da jeg har en svært snodig kroppsfasong. Normalt må jeg ha bukser tilsvarende 42" over lårene, og 34" i livet. Noe som ikke alltid er like enkelt. Skjorter er enda verre.

Jeg skylder på gener etter en far som har 4 EM/VM medaljer i ting som er tunge og skal løftes

Litt samme problem her. Så hvor kjøper du bukser og skjorter? ;)
 
Jeg skal ikke skryte på meg at alle mine klær er fra t. Men skal en dressbukse, skjorte eller annet pentøy sitte greit er jeg avhengig av målsøm. Jeans og andre bukser blir det mye lee og levis sine litt baggy modeller. Når jeg gikk fra kjeledress til smart casual som arbeidstøy ble livet vanskeligere gitt
 
Bruker mest Gant, Lacoste og Paul & Shark. Gantskjorter er ekstremt slitesterke.
Roma er stedet for skjortekjøp. Der kan du fråtse i Paul & Shark. Har vært der 14 ganger. Det gjelder å ha stor koffert.
 
Bruker mest skjorter fra Charles tyrwitth jeg, ekstremt god kvalitet i forhold til prisen.
Når jeg skal flotte meg blir det Turnbull and Asser.
 
  • Eton skjorter har svært god kvalitet., men har litt gubbete passform hvis man ikke kjøper slim-fit.
  • Den samme erfaringen har jeg med Ralph Lauren. God kvalitet, men ofte litt posete hvis man ikke kjøper custom fit.
  • D&G har fantastisk passform, men har nok ikke samme kvaliteten.
  • h&m er et greit og billig alternativ til bruk og kast skjorter til hverdagsbruk, men skjortene ser fort slitt ut.
  • Filippa K har elendig kvalitet. Styr unna.
  • The Shirt Factory har god kvalitet og passform
  • Dressmann har fantastisk kvalitet på enkelte skjorter, men helt ufattelig dårlig passform.
 
  • Eton skjorter har svært god kvalitet., men har litt gubbete passform hvis man ikke kjøper slim-fit.

Dette er sikkert verdens kjedeligste alternativ, men jeg velger ofte Eton om jeg finner noen på salg. Slim fit passer meg fint, selv om jeg ikke er så slim :D Cutaway (med enkle mansjetter) ser bra ut uten slips, til litt mer festive anledninger liker jeg extreme cutaway og doble mansjetter.
 
Ser at mange sliter med å finne den riktige passformen.

De siste ti årene har min torso endret form og tyngdepunket er noe lavere nå enn tidligere. Har imidlertid aldri hatt problemer med passformen de siste tyve årene, da jeg kjøper mine skjorter hos en rimelig flink skredder på Savile Row. Da får jeg også byttet snipper og mansjetter på de som fortsatt passer, og skjortene kan brukes i mange år.

Kjøper alltid klassisk snitt og velger stoff/mønster som sjelden går av moten.

Det er ikke spesielt kostbart heller, da jeg alltid bestiller såpass mange hver gang jeg er over og tar mål. Det blir dyrt med en Londontur om man bare bestiller en eller to skjorter.
 
Eaton slim-fit til dress, god kvalitet.

Ellers liker jeg Merc, Fred Perry og Ben Sherman når jeg skal gå med skjorter uten dress:)
 
Doble mansjetter?

Er på utkikk etter skjorter med doble mansjetter. Har et par Stenstöms i Slimline med doble mansjetter som passer meg bra, men de får man kun i hvitt, noe som blir kjedelig i lengden :p

Noen som har noen å anbefale i Oslo-området som kan være behjelpelig med å fikse dette i løpet av påsken? :)

Takker for tips!
 
Er på utkikk etter skjorter med doble mansjetter. Har et par Stenstöms i Slimline med doble mansjetter som passer meg bra, men de får man kun i hvitt, noe som blir kjedelig i lengden :p

Noen som har noen å anbefale i Oslo-området som kan være behjelpelig med å fikse dette i løpet av påsken? :)

Takker for tips!

Du får kjøpt Stenströms Slimline med doble i andre farger på Gunnar Øye i Bogstadv.
Sist jeg var der hadde de både lyseblå, og hvit/blå-stripete versjoner...
 
Takk for tips!

Trenger forøvrig også ekstra lange armer på Stenstrømsene, så får svinge innom i morgen og sjekke opp :)
 
Bestilt min første skjorte fra tailorstore.no i dag, fikk et gavekort fra samboeren som jeg hadde ønsket meg siden jeg har vært nysgjerrig på disse lenge.

Veldig, veldig spent på hvordan passformen blir. Hverken jeg eller frøknen har noen erfaring med å leke skredder og måle opp ting og tang så dette blir spennende.

Ble definitivt en casual skjorte jeg satt sammen ;).
 
Basert på erfaringer fra bekjente burde du ikke forvente for mye! Er fort gjort at man måler noe feil og at man får en skjorte som absolutt ikke passer.
De fleste bestiller en testskjorte i billigste stoffet, justerer målene, sjekker neste skjorte (som da blir veldig brukbar) og så finjusterer de og hamstrer inn.

Uansett, du får ha lykke til, krysser fingrene for at det blir et bra resultat!
 
Jo takk, hehe. Kunne nok med en viss fornuft ha laget en supercheapo skjorte til å begynne med for å undersøke målene. Men men, får se hvordan det er når den kommer.