Ser at mange sliter med å finne den riktige passformen.
De siste ti årene har min torso endret form og tyngdepunket er noe lavere nå enn tidligere. Har imidlertid aldri hatt problemer med passformen de siste tyve årene, da jeg kjøper mine skjorter hos en rimelig flink skredder på Savile Row. Da får jeg også byttet snipper og mansjetter på de som fortsatt passer, og skjortene kan brukes i mange år.
Kjøper alltid klassisk snitt og velger stoff/mønster som sjelden går av moten.
Det er ikke spesielt kostbart heller, da jeg alltid bestiller såpass mange hver gang jeg er over og tar mål. Det blir dyrt med en Londontur om man bare bestiller en eller to skjorter.
Kjøpes helst på Heathrow til tax free pris.
Skal mellomlande der i slutten av mai og røske med et par skjorter.
Et lite spørsmål ang skjorte-etiquette:
Er det "lov" å gå med french-cuffs (med mansjett i) uten å bruke slips?
Synes nesten det ser ut som mannen på profilbildet ditt også kjører den stilen jeg .
Da var skjorten min fra tailorstore kommet. Ble ikke helt perfekt, av en eller annen grunn var armene litt korte?
Men i disse sommerdager er ikke det noen kjempekrise da jeg i all hovedsak ruller opp ermene uansett.
Utover det var kvaliteten på stoff og arbeid meget bra, med litt finpuss er jo strengt tatt dette fryktelig mye skjorte for pengene. Jeg er meget imponert!
Hehe, du sier noe der, men vanlige dødelige mennesker som meg selv har ikke den samme "artistic freedom" som kjendiser har
Ha, akkurat det samme skjedde meg! Skjorten hadde for korte ermer.
Sært da. Neste får bli med en cm eller to ekstra i ermene.
Sendte dem en mail og nevnte dette, de ba om bilder slik at de kunne hjelpe meg å justere målene til neste skjorten i hvert fall. Skal forsøke å få sendt dem bildene ila helgen slik at jeg kan få bestilt noe nytt snart... var moro dette