Jeg trenger et par sorte sko til dress relativt brennkvikt. Har nylig flyttet til Trondheim. Hvor bør jeg gå?
Jeg vil si at skoene er true to size, kanskje litt store. Lesten heter "Odeon".@Kochegar47 , kordan er Heschung skoa i størrelse /bredde ?
Det er forøvrig samme som bestselgeren deres Ginkgo.Jeg vil si at skoene er true to size, kanskje litt store. Lesten heter "Odeon".
Jeg innså at jeg hadde lyst på disse selv også, brukte denne siden: www.farfetch.com.
Eneste nettsted hvor jeg fant str 11. Kjøpte siste paret i str 11, så må bare beklage hvis du også er det...
Noen som vet av noen som resåler Loake sko i Oslo, og hva man må betale for en slik jobb?
HeiNoen som vet av noen som resåler Loake sko i Oslo, og hva man må betale for en slik jobb?
Er ikke det en av de positive tingene med Goodyear welted sko, at man kan resåle dem istedenfor å bare kaste dem...?Hei
Antar det koster rundt 1500 kr. Kan man også sende skoene til Loake fabrikk, det koster 80 GBP pluss frakt fram og tilbake.
Det finnes også Skomaker Gundersen i Sandvika og han kan bytte sålene så vidt jeg vet.
Er det egentlig lønnsomt å resåle Loakes? Man kan finne mange forskjellige modeller fra Loake hos Footway.no rundt 2000 kr. Er det ikke lettere å kjøpe et nytt par?
Om man vil slippe resoling - problematikken, kan man kjøpe Loake med Dainite, meget slitesterke sålene etter min erfaring.
Helt enig. Jeg har flere par sko, alt fra rimeligere modeller til dyre. Jeg har sålet om et par Herring Coltham, hvor prisen for et nytt par var 500,- mer enn omsålingen. Hvorfor gjorde jeg det? Fordi jeg har hatt dem i snart 10 år, og det paret har sin helt egen sjarm og historie. Noen merker og hakk her og der, men er ikke det hele fascinasjonen?Et par Loake 1880 koster omkring 3000 kroner. En såling koster normalt rundt 1/3 av prisen for et nytt par.
Jeg ser helt klart verdien i å såle om et par Loake, selv om prisen fort blir litt mer enn 1/3 grunnet frakt. Sko som er brukt før en helt egen sjarm og komfort som nye sko ikke kan måle seg med. Kanskje får de noen sår og skavanker, men det er en del av pakka.
De eneste skoene jeg ikke ser verdien i å såle om er sko du har gått lei av, eller som ikke passer godt lenger.
Selv har jeg sålet om noen Alden og Enzo Bonafè, men begynner etterhvert å få så mye at jeg er usikker på når behovet melder seg igjen. Kanskje Alden 990