Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Vurderer å supplere utvalget av boots med Meermin siden jeg har lest mye bra om pris/kvalitet ratio forskjellige steder. Hvordan er det med størrelser? Bruker 8.5 i Grenson G fit og noen boots jeg har fra Loake, men må opp i 9 med f.esk Grenson Declan i posten rett over her da den er en F fit.

Noen som vet hva denne Meermin skoen tilsvarer:

MEERMIN - Classic Collection > BOOTS > 101487 - TAN COUNTRY CALF

545_med.jpg
 
Meermin

Vurderer å supplere utvalget av boots med Meermin siden jeg har lest mye bra om pris/kvalitet ratio forskjellige steder. Hvordan er det med størrelser? Bruker 8.5 i Grenson G fit og noen boots jeg har fra Loake, men må opp i 9 med f.esk Grenson Declan i posten rett over her da den er en F fit.

Noen som vet hva denne Meermin skoen tilsvarer:

MEERMIN - Classic Collection > BOOTS > 101487 - TAN COUNTRY CALF

545_med.jpg

Venter skoen i posten om et par dager så kan gi info da. Send mg en privatmail. For øvrig sykt lang ventetid på leveransen. Bestilte i slutten av oktober, og kommer som sagt forhåpentlig fdenne uka.
 
Venter skoen i posten om et par dager så kan gi info da. Send mg en privatmail. For øvrig sykt lang ventetid på leveransen. Bestilte i slutten av oktober, og kommer som sagt forhåpentlig fdenne uka.

Har du mulighet til å si noen ord om disse skoene? Hvordan er størrelsen, kvalitet, komfort etc. Har kikket litt på dem, og lurer på å bestille meg et par jeg også... :)
 
Meermin

Har du mulighet til å si noen ord om disse skoene? Hvordan er størrelsen, kvalitet, komfort etc. Har kikket litt på dem, og lurer på å bestille meg et par jeg også... :)

Fikk skoene fredag, og gått noen km i de siden. For det første vil jeg si det er første gang i mitt liv jeg har kjøpt et par sko, hvor jeg får komplimenter uansett hvor jeg går. Både fra menn og kvinner. Det er en ganske spesiell, men selvfølgelig hyggelig følelse. Nå har det kanskje noe med at menn generelt går i begredelig sko, og disse naturligvis lyser opp, siden de er ganske "dressy", og kan saktens brukes til en casual suit, hvis man skulle ønske å spice opp antrekket. Jeg bruker de foreløpig til jeans.

Sett vekk fra leveranse-tiden, vil jeg si at jeg 100% fornøyd. Kvaliteten virker LANGT over mine Paul Smith dress sko til 2500,- (altså rundt 700 kroner mer), og helt på høyde med boots fra mer anerkjente (og langt dyrere merker). De formelig oser av kvalitet, noe som også merkes (og luktes) på skinnet. Jeg kjøpte med en hel drøss av Saphire skoprodukter, som skal være det beste av det beste. Har så vidt prøvd dette ut på skoene, og det virker fornuftig å investere i dette også, skal man først opp i denne prisklassen. Passformen virker å være noenlunde normal, jeg kjøpte hvert fall i strl jeg alltid bruker (UK 7), og de virker å være i denne strl sammenlignet med 4-5 andre sko jeg har (både dress og alminnelige). Akkurat på disse skoene er det gummisåle, noe som jeg personlig ikke syns er like komfortabelt som lær. Men selvfølgelig for meg er dette en høst/vinter-sko, og følgelig er gummisåle mer og foretrekke. De virker også til være SVÆRT komfortable og gå langt i, selv om jeg naturligvis har fått gnagsår på hælen da jeg skal gå de inn.

Men alt i alt, har jeg ingen problemer overhodet å anbefale Meermin, og kommer garantert til å kjøpe herfra neste gang jeg skal kjøpe sko. Kan man leve med leveringstiden, tror jeg man skal lete lenge etter bedre "bang for buck". Har man venner i DK eller Sverige, sparer man samtidig toll og avgifter, noe som selvfølgelig er forlokkende ;)
 
Jeg kjøpte for et års tid siden et par Allen Edmonds Dalton støvler. Er veldig fornøyd med dem - de er av høy kvalitet, de er behagelige og de er meget pene.

Når de en gang blir utslitt kan de sendes tilbake til AE som bytter såle, innersåle etc. så de blir nesten som nye igjen.

De er litt spesielle ift. passform, så det er nok greit å prøve dem før man kjøper dem. Jeg tror dessverre ikke de selges utenfor USA, så man må evt. kjøpe dem når man er der.

allenedmonds_shoes_dalton_walnut_l.jpg
 
Bestilte akkurat et par bluchers fra meermin. Spennende å se om jeg treffer på størrelsen. Fint at de heller ikke ber om betaling før ordren er sendt, i motsetning til endel andre nettsjapper. :)
 
Hei! Er på jakt etter et par monkstraps i brunt gjerne patinert/distressed lær. Gjør ingenting om de er "røffe" og ikke for spiss tupp da jeg vil bruke dem til jeans. De trenger heller ikke være veldig dyre da her er en fattig student:) Noen som har forslag?
 
Jeg ville gått for / kommer til å gå for brune monkstraps fra MEERMIN - Home .
Tror ikke de har distressed leather da.

Har to par der ifra som jeg er meget fornøyd med!
 
Hei! :)

Hijacker denne litt, mye av det samme som olando, bare chelsea boots. Ikke for spiss tupp, ikke veldig dyre, da jeg og er student :p Enten svart eller brunt. De skal brukes til våren/sommeren/høsten

Takk for hjelpen!
 
Ser Meermin får gode skussmål. Jeg har to par Loake 1880 fra før, men vurderer å prøve noe herfra. Prisene er oppgitt med MVA, men kutter de denne når de sender til Norge?

Edit: Beklager nok en MVA-diskusjon på forumet :)
 
Redigert:
Ser Meermin får gode skussmål. Jeg har to par Loake 1880 fra før, men vurderer å prøve noe herfra. Prisene er oppgitt med MVA, men kutter de denne når de sender til Norge?

Edit: Beklager nok en MVA-diskusjon på forumet :)

Haha, en litt annen MVA-diskusjon da. Ja de kutter den når du velger at den skal sendes til Norge.