Meermin
Har du mulighet til å si noen ord om disse skoene? Hvordan er størrelsen, kvalitet, komfort etc. Har kikket litt på dem, og lurer på å bestille meg et par jeg også...
Fikk skoene fredag, og gått noen km i de siden. For det første vil jeg si det er første gang i mitt liv jeg har kjøpt et par sko, hvor jeg får komplimenter uansett hvor jeg går. Både fra menn og kvinner. Det er en ganske spesiell, men selvfølgelig hyggelig følelse. Nå har det kanskje noe med at menn generelt går i begredelig sko, og disse naturligvis lyser opp, siden de er ganske "dressy", og kan saktens brukes til en casual suit, hvis man skulle ønske å spice opp antrekket. Jeg bruker de foreløpig til jeans.
Sett vekk fra leveranse-tiden, vil jeg si at jeg 100% fornøyd. Kvaliteten virker LANGT over mine Paul Smith dress sko til 2500,- (altså rundt 700 kroner mer), og helt på høyde med boots fra mer anerkjente (og langt dyrere merker). De formelig oser av kvalitet, noe som også merkes (og luktes) på skinnet. Jeg kjøpte med en hel drøss av Saphire skoprodukter, som skal være det beste av det beste. Har så vidt prøvd dette ut på skoene, og det virker fornuftig å investere i dette også, skal man først opp i denne prisklassen. Passformen virker å være noenlunde normal, jeg kjøpte hvert fall i strl jeg alltid bruker (UK 7), og de virker å være i denne strl sammenlignet med 4-5 andre sko jeg har (både dress og alminnelige). Akkurat på disse skoene er det gummisåle, noe som jeg personlig ikke syns er like komfortabelt som lær. Men selvfølgelig for meg er dette en høst/vinter-sko, og følgelig er gummisåle mer og foretrekke. De virker også til være SVÆRT komfortable og gå langt i, selv om jeg naturligvis har fått gnagsår på hælen da jeg skal gå de inn.
Men alt i alt, har jeg ingen problemer overhodet å anbefale Meermin, og kommer garantert til å kjøpe herfra neste gang jeg skal kjøpe sko. Kan man leve med leveringstiden, tror jeg man skal lete lenge etter bedre "bang for buck". Har man venner i DK eller Sverige, sparer man samtidig toll og avgifter, noe som selvfølgelig er forlokkende