Sliter med dårlig komfort....

Jeg har fem links fra kl. seks og syv fra kl. tolv på Daytonaen og fem - seks på Seadwelleren. Har aldri tenkt på noen av dem som ukomfortable. Daytona lenka er helt klart bedre men ikke misfornøyd med den "gamle" heller.

Jeg har aldri tenkt tanken en gang om å ha den på "din" side av knoken, mine sitter løst og vandrer lett frem og tilbake over knoken, hår har jeg nesten ikke så det er i hvertfall ikke noe problem.

Du har mye hår og en knoke som ser ut til å være knekt en gang, så vi har nok ikke samme problem. No offence vedr. min mistanke om knekt håndledd :D
 
Verdt et forsøk ja! Jeg synes i hvert fall det er mer komfortabelt og at klokken ligger penere på armen majoriteten av tiden :)

Ah................................................ Det var deilig, nå slipper endelig klokken bli dratt til siden da jeg går med den, og gnage på "kulen".

Et bilde sier mere en tusen ord!
sweetjesus.jpg

Evig takknemmelig!
 
Men for min del må det nok bli en skikkelig raus skinnreim som tåler saltvann. Anonimo og Panerai får det til, så da bør det vel finnes noe aftermarked for standard 20mm også.

Simona straps har lærremmer som tåler saltvann. Og for noen myke og herlige remmer. Det er custom remmenes Rolls Royce i mine øyner. De lager etter ordre/dine mål.


Meeeeeen, så var det dette med Submariner på lær da. Blir jo som å bruke hvite tennissokker til smokingen. Each to his own ;)
 
Jeg har nå strammet lærreima, slik at den ikke glir ned til håndleddet. Veldig uvant, men komforten er gjenopprettet :) :) :) :)
Reima er såpass stram nå, at jeg er lite fristet til å legge om til oysterlenka igjen. Bedre med noe som puster, når den blir så stram.

En ting er lær på sub, en helt annen ting er lær på Hulk! Her er det å trø veldig forsiktig. Ser at sort går greit til den grønne klumpen. Skal sjekke ut vannbestandige reimer...
 
Kansje noe lignende håndlaget som dette kunne vært noe? :)



DSC04390.jpg

DSC04383.jpg

DSC04385.jpg

DSC02811.jpg

Hvem har laget disse? Lightingii postet ett av de bildene i tråden for Sub og lær... Minner om reima jeg hadde på min første Citizen da jeg gikk på barneskolen, men den var i blå lakk og med maljer rund baut :D Veldig komfy!

EDIT: AHA OrijinWorks Takk MM :)
 
Redigert:
Milde Himmel!! Her var det mye snop ja Rubber B | Rubber Strap for Rolex Watches

Kan definitivt anbefales! Jeg har vært svært fornøyd med min RubberB. Den løfter lugsene litt opp slik at gummien ligger inntil hånda. Hvis du er Oslo-basert så kan du gjerne prøve min før det ryker noen tusen på en gummireim.


....og, ja: går man med Sub til smoking så kan du like godt ha hvite tennissokker....og tennissko....og Hawaii-skjorte ...og...
 
Hva er galt med sub til smoking egentlig? :p

Nå er ikke jeg så veldig stilbevisst, men...
 
Sub til dress synes jeg er ok.
Sub til smoking... Det blir som å integrere svømmeføtter som en del av antrekket... Du er da ikke på kostymeball?
 
Sub til dress synes jeg er ok.
Sub til smoking... Det blir som å integrere svømmeføtter som en del av antrekket... Du er da ikke på kostymeball?

Tja, kjennes ofte litt sånn ut i smoking, ja? :p

Tror til og med det eksisterer noe bilde av meg i smoking med en orange PO på armen.... :p
 
Kan definitivt anbefales! Jeg har vært svært fornøyd med min RubberB. Den løfter lugsene litt opp slik at gummien ligger inntil hånda. Hvis du er Oslo-basert så kan du gjerne prøve min før det ryker noen tusen på en gummireim.


....og, ja: går man med Sub til smoking så kan du like godt ha hvite tennissokker....og tennissko....og Hawaii-skjorte ...og...

Skulle gjerne ha prøvd den, men jeg er stavangerbasert. Hvis Rubber B er i nærheten like komfy som Omega sine gummi-remmer, må jeg selge unna noe og kjøpe en Rubber B! Men hvilken farge?? Kona mener rød. Jeg mener sort OG rød ;)

Synd ikke glidelock-claspen passer....

BTW: Til smoking går jeg uten ur på armen. Et diskret lommeur kommer til sin rett da :)
 
Redigert: