Sliter med dårlig komfort....

Her er en type reim som går under hornene. Kunne vel sikkert tilpasses en sub også.:eek:



Chronoswiss_straps_bracelets_montres.jpg





the watch straps, watchstraps, bands and watchbands from abp
Jeg simpelt hen digger de røffe remmene i skinn/lær. Panerai har jo også noen vanvittig råe skinnreimer. Skal sjekke ut den der også rattytdr!
 
Da var gummien fra RubberB på plass:


IMG_1463


IMG_1465


IMG_1466


IMG_1468


Synes det ble meget bra, og kvaliteten stiller til forventningene. Remmen er langt fra for lang for mitt håndledd, og spenna er så godt som sentrert uten noen som helst "modding". Jeg er veldig fornøyd :)
 
Hadde du giddet å måle den korte delen ?


Den måler ca 8 cm fra utkant av lugsene, og ca. 9 cm fra kassen og ut til ytterkant av spennen. Jeg tør påstå at det er nærmest standard, og når jeg måler en Alligator Decor jeg har liggende, har den nøyaktig samme mål på spenne-siden målt fra spring-pin.
På alle mine remmer er det spenne-delen som er kortest.
 
Synes den så råfet ut på RubberB jeg! Hvordan er komforten? Du sier du er fornøyd, så jeg går utifra at den er bra.

Bruker sort nato på suben min for øyeblikket. En sort RubberB som dette fristet veldig nå... ;)
 
Redigert:
Synes den så råfet ut på RubberB jeg! Hvordan er komforten? Du sier du er fornøyd, så jeg går utifra at den er bra.

Bruker sort nato på suben min for øyeblikket. En sort RubberB som dette fristet veldig nå... ;)

Jeg kan ikke annet enn å anbefale RubberB, i alle fall hvis nato er alternativet. Uret sitter som støpt. Ingen gnaging noe sted, og bredden passer meg perfekt. Dette er rett og slett stas :) :)
 
Fikk nettopp en pakke fra FedEx- blir den hellige gral 2.0. Bare så synd at jeg ikke kan beholde den.... La inn et bud på den på EBay etter litt vel mye god rødvin, og våknet opp utpå dagen etter med vinnerbudet. Får nyte den i noen dager før jeg legger den ut for salg:


IMG_1470

Brothers on arm...:


IMG_1471

Det jeg vet med sikkerhet er at en 16610 blir i mitt eie når kjøpet er litt mer velfundert og økonomien forsvarer det :)
 
Grattis med flott rem og ny Sub. Synd at du må la den gå igjen med en gang.

RubberB rykker fremover eller oppover i køen her om dagen. Har sett på et par fine skinnremmer, men vet at jeg føler meg mer komfortabel med gummi - har OEM gummi til 2254.50.
 
Grattis med RubberB - en særdeles flott reim.

Behagelig? Jepp!
Kul? Jepp!
Rimelig? Nei!

Men - 2 av 3 er jo ikke verst.
 
Grattis med flott rem og ny Sub. Synd at du må la den gå igjen med en gang.

RubberB rykker fremover eller oppover i køen her om dagen. Har sett på et par fine skinnremmer, men vet at jeg føler meg mer komfortabel med gummi - har OEM gummi til 2254.50.

Jeg har to gummiremmer til min PO, begge Omega sine- jeg har ikke brukt lenka på PO-en de siste årene, og for min del er det gummi som gjelder. Dykkerur kler gummi :cool:
 
Grattis med RubberB - en særdeles flott reim.

Behagelig? Jepp!
Kul? Jepp!
Rimelig? Nei!

Men - 2 av 3 er jo ikke verst.

Når det gjelder prisen, synes jeg rett og slett ikke RubberB er ille- endte opp på rundt 1500 med spenne, og hvis det dreier seg om gummi til en sub uten keramikk, blir den rimeligere. Da settes claspen fra lenka på gummien (og den har du jo fra før...?!)
Husker med gru prisen på gummiremmene til PO-en....mener å huske 4-5000...da riktignok med original clasp (hva heter det på norsk? Klemme?)

EDIT: Spenne heter det vel...(?)
 
Redigert:
Når det gjelder prisen, synes jeg rett og slett ikke RubberB er ille- endte opp på rundt 1500 med spenne, og hvis det dreier seg om gummi til en sub uten keramikk, blir den rimeligere. Da settes claspen fra lenka på gummien (og den har du jo fra før...?!)
Husker med gru prisen på gummiremmene til PO-en....mener å huske 4-5000...da riktignok med original clasp (hva heter det på norsk? Klemme?)

EDIT: Spenne heter det vel...(?)

Kan du ha glemt momsen i dette regnestykket?

Jeg er sannelig ikke sikker på hva alle disse delene heter på norsk, eller utenlandsk for den del. men din RubberB kommer på spenne og da tror jeg clasp kanskje kalles lås, muligens klemme, på norsk. Begge kan ikke hete spenne, vet du:p

Her må vi få bistand:confused:

BTW: Har du jobbet ved DNO?
 
Buckle: spenne
Deployant: foldespenne
Clasp: lås


?

Nei til fornorsking ;)