Støvler

Som de fleste her inne har fått erfare så kan dette forumet føre til at man får lyst på det ene og det andre og når jeg så alle de fine støvlene i denne tråden så måtte jeg ha ett par selv. Har siden i høst lett etter et par som passer meg, men de fleste har vært for små eller utsolgt. Gleden var stor da jeg tilfeldigvis fant en butikk rett ved der jeg bodde i London som hadde ett par Red Wing Beckman i fargen jeg ønsket inne.

Har fått gått med de noen dager nå og må si at de er utrolig gode å gå i!

Red-wing-boots.jpg
 
Diemme var saker. Gode og varme, veldig komfortable og ordentlig håndverk. Endte opp med city-modellen i mørkebrunt, semsket skinn.
 
Jeg investerte nettopp i et par støvler med snøring i "lys mørke-rødbrunt" grained leather og solide Vibram såler fra den italienske produsenten Silvano Sassetti. En forholdsvis anonym produsent som definitivt lager noen av de bedre RTW skoene Italia har å by på. S.S. har blant annet produsert sko for Purple Label linjen til Ralph Lauren og du får vel neppe noe særlig bedre kvalitetsstempel enn det!!! Det kan neves at S.S. i tillegg til å lage tradisjonelle Goodyear og Norwegese konstruksjoner har utviklet sin egen Goodyear Flex konstruksjon som vistnok gir enda mer komfortable sko.

Det jeg elsker med de støvlene er at de i tillegg til å ha solide såler og solid grained leather faktisk er så nette og elegant konstruert at de kan brukes til dress!
 
Jeg hadde egentlig tenkt å legge opp noen bilder av de som jeg fant på nettet, men er ganske retardet på tekniske ting. hvordan fikser jeg det?

:confused:
 
Her må det bilder til ja, høres fine ut. Hvis du har chrome, firefox eller opera og bildet ligger på nett, så høyreklikkker du på bildet og velger kopier bildeadresse, så trykker du på Insert image knappen her på forumet og limer inn adressen i ruten som kommer opp. Hvis det ikke ligger på nett så kan du feks laste det opp til photobucket.
 
Her må det bilder til ja, høres fine ut. Hvis du har chrome, firefox eller opera og bildet ligger på nett, så høyreklikkker du på bildet og velger kopier bildeadresse, så trykker du på Insert image knappen her på forumet og limer inn adressen i ruten som kommer opp. Hvis det ikke ligger på nett så kan du feks laste det opp til photobucket.


THNX:D

Her er noen bilder jeg fant av støvlene på en netthandel. I Norge kjøpes de (selvfølgelig) hos Skomaker Dagestad i Josefines gate i Oslo...

http://cdnc.lystit.com/photos/2011/...lace-up-boot-product-1-1860647-538228260.jpeg


http://cdnd.lystit.com/photos/2011/...lace-up-boot-product-3-1860647-557259567.jpeg


http://cdnc.lystit.com/photos/2011/...lace-up-boot-product-6-1860647-556395365.jpeg


Sånn! Håper det ble riktig.....
 
THNX:D

Her er noen bilder jeg fant av støvlene på en netthandel. I Norge kjøpes de (selvfølgelig) hos Skomaker Dagestad i Josefines gate i Oslo...

silvano-sassetti-brown-lace-up-boot-product-1-1860647-538228260.jpeg



silvano-sassetti-brown-lace-up-boot-product-3-1860647-557259567.jpeg



silvano-sassetti-brown-lace-up-boot-product-6-1860647-556395365.jpeg



Sånn! Håper det ble riktig.....

Nesten :) Spørs om du trykket på link-knappen og ikke bildeknappen.

Flotte støvler!
 
Brukererfaring: Wolverine 1000 mile vs Montgomery

Ok, nå har jeg testet begge støvlene fra Wolverine i 14 mnd+. Lærsåle og combatsåle. USA vs. Kina. Endte opp med begge etter å ha lest om Wolverine her inne og syns det var fint med innspill fra andre brukere. Skulle nesten tro at importøren av Wolverine har vært her inne og infiltrert støvelsiden.

1000 mile: Solid kvalitet, flott skinn som virkelig blir finere ved bruk, men jeg behandler dem bra. Disse bruker jeg ofte og syns de er ganske komfortable selv etter å trasket rundt med dem en hel dag. Pleier å bruke skofett. Festet gummisåle på dem med en gang, men disse løsnet enten på grunn av dårlig feste eller at lærsålen utvidet seg. Bør nok brukes litt før man limer på såle, evt. at man finner en såle der man ikke limer ut helt til kanten. Jeg komme nok til å droppe såle i fremtiden.

Men's 1000 Mile Boot - W05301 - Vintage Boots

Montgomery: Skikkelig såle og høyt skaft. Skinnet er fint, men kvaliteten oppleves ikke som like bra som 1000 mile varianten. Denne er laget i Kina og er ca. 1000 kroner rimeligere enn broren. Ganske lite fornøyd med kvaliteten da sålen løsner fra læret, noe jeg syns er ganske kjedelig når støvlene koster nærmere 2000. Har blitt tipset om at jeg burde dynke mellomsålen(det tynne laget med lær som er festet til gummisålen) med masse kollalolje før bruk. Dette skal hindre vannet å trenge inn i lærsålen og bidra til at limet holder seg bedre. Ikke helt fornøyd med å få denne beskjeden to måneder etter en hard Trondheimsvinter. Nå blir skoene også våte da vannet trekker inn i mellomrommet som oppstår mellom sålen og lærpartiet. Disse ryker ganske snart, men til støvlenes forsvar så er vinteren i Trondheim ganske brutal.

Wolverine 1000 Mile: Montgomery | BRANDOS.no

Konklusjon: gå for den dyreste selv om den koster mer. Den er laget for å vare med riktig stell. Den kinesiske varianten er grei, men til nesten 2 lapper finnes det ganske mange andre alternativer som oppleves både kvalitetsmessig og prismessig som bedre kjøp.

Siste tips: Kollalolje er flott til lærsåler. Da varer de mye lengre. Jeg har gått ned en str. fra vanlige sko. Da fikk jeg plass til ullsåler også, noe som er kjekt når gradestokken beveger seg mot minus 10.
 
Redigert:
Snart på tide å ta fram støvlene igjen, men tenkte jeg skulle investere i et par til for å ha litt å velge i mellom. Er det noen her inne som har erfaring med Blackstone? De ser veldig gode og varme ut med sauefor, men har en litt annen look en Red wingene jeg kjøpte i vinter

blackstone-1732460-1000x1000.jpg
 
Da kan høsten komme. Loake Bedale i "tan" kjøpt inn :). Alle bilder stjålet fra nett.

clothes_130314_4610.jpg


images


turn+up+denim+Bedale.png


Goodyear welted rubber soles :cool:
 
Mye tøffe boots i tråden her. Selv har jeg ikke veldig mye kunnskaper om sko, så da passer sånne tråder meg godt. Problemet er at det gir meg en trang til å kjøpe meg noe nytt :D

Det jeg søker er et par stilige boots som også passer bra til norske forhold med plutselig regn og kaldere dager. De bør også være egnet til glatt underlag, slik at jeg kan bruke de gjennom vinteren – men kun for bruk i landets hovedstad. Pris er mindre viktig. Hva foreslås?

Synes for øvrig Loake Bedale som postet over her traff bra for stilen (estetisk) jeg søker, men disse passer vel mindre bra på vinterstid?
 
Mye tøffe boots i tråden her. Selv har jeg ikke veldig mye kunnskaper om sko, så da passer sånne tråder meg godt. Problemet er at det gir meg en trang til å kjøpe meg noe nytt :D

Det jeg søker er et par stilige boots som også passer bra til norske forhold med plutselig regn og kaldere dager. De bør også være egnet til glatt underlag, slik at jeg kan bruke de gjennom vinteren – men kun for bruk i landets hovedstad. Pris er mindre viktig. Hva foreslås?

Synes for øvrig Loake Bedale som postet over her traff bra for stilen (estetisk) jeg søker, men disse passer vel mindre bra på vinterstid?

De har også en modell som heter Wolf som ser lik ut, men med pelsfor. Men det er klart at dette er jo ikke noe boots som passer til basing i snøen, dette er for bybruk høst/vinter. Og da vil de funke så lenge du behandler dem godt og evt bruker en tykk sokk. Men f.eks Timberland sine "standard" boots vil nok være varmere.
 
Jeg angrer litt på at jeg kjøpte meg vinterstøvler med "ullfor" for et par sesonger siden. Deilig når det er kaldt, men bruksområdet innsnevres mer enn jeg liker.
 
De har også en modell som heter Wolf som ser lik ut, men med pelsfor. Men det er klart at dette er jo ikke noe boots som passer til basing i snøen, dette er for bybruk høst/vinter. Og da vil de funke så lenge du behandler dem godt og evt bruker en tykk sokk. Men f.eks Timberland sine "standard" boots vil nok være varmere.

Hehe, neida, trenger ikke noe å base i snøen med. Wolf-modellen får, som påpekt over, muligens et litt snevrerer bruksområdet, så tror Bedale likevel er nærmere det jeg vil ha.

Men vil f.eks. Bedale være egnet til å bruke på dager med regn og sludd? Jeg har jo ofte med paraply når været er usikkert, så det er ikke sånn at jeg kommer til å få de gjennomvåte. I tillegg er det fint om de ikke er såpeglatte.

Mulig svaret på det jeg søker er opplagt, men vet egentlig lite om hva ulike materialer tåler og ikke. Ser at Bedale - i motsetning til den litt smalere versjonen, Burford - har gummisåle. Så vidt jeg vet tåler det vann bedre, men vil selve skoen ta skade av å bli brukt gjennom vinteren i Oslo? Vil det være dumt å bruke skoen på dager med mye regn? Bør jeg i så fall bruke kalosjer, eller er det kun forbeholdt pensko?

(Beklager mange spørsmål, men kjekt å vite om man først skal legge litt penger i noe).
 
Meermin vs Loake

Er også på utkikk etter nye, stilrene vinterboots. Sett på Loake, som har noen fine designs, men hører mye godt om Meermin.

Er Loake sammenlignbart, eller er Meermin vesentlig mer "bang for the buck?"

I prisklassen 1600-2200,-