Støvler

Uff ! ikke bra dette.
Jeg kjøpte et par lettere Wolverine i fjor som er fine men kvaliteten er en ( kinesisk) vits.
disse sømmene tåler alt ( Carolina boots anno 1995 brukt hver eneste vinter) :

axoh6r.jpg


2hmq1yb.jpg


detv9h.jpg



til denne vinteren har jeg funnet et par fra NDC ekstra lette, nydelig skinn ( og fint nok håndverk) :

o10sra.jpg
 
Jeg må ta noen vedlikeholds tips her, mine ser ikke så freshe ut etter en ganske salt vinter i fjor. Håper å få de flotte igjen, ellers så blir det et par 1000 miles. Tittet på de på lørdag og de er utrolig lekre.
 
en boot som frister enormt er Viberg sin Cordovan Service Boot men prisen er drøy.

1330001.jpg
:p

noen her inne som sitter på den lekkerbisken ?
 
Hrmpf. Ikke 100% fornøyd med kveldens avlevering til Grensen Skotøimagasin på CC Vest.

Selvsagt var ikke jeg i 100% topp humør (i all hovedsak fordi noen støvler til 2000,- gikk i stykker etter én dag), men dialogen var da som følger:

"Hei, jeg kjøpte disse på lørdag, brukte de én dag og nå har de gått opp i sømmen"

"åh, det var dumt, har du kvittering?"

"Ja, selvsagt"

*Viser kvittering*

"Ok, da må vi ta de inn da hun som kan se på reklamasjoner har gått for dagen"

"..... ok?"

"Esken her er så stor, kan du ta den med tilbake?"

"Nei, det kan jeg nok ikke."

"Skal jeg hive den da?"

"Nei, det skal du nok ikke. Jeg vil ha skoene tilbake i esken er du grei"

"...... ok?"

"Så, hvor lang tid tar dette her?"

"Ehh torsdag, kanskje fredag vil du høre noe?"

"..... ok....?"


Og der endte det vel.

Ikke akkurat noen krise og jeg la vel ikke opp til vm i god stemning, men dog..... vi får se hva de sier da :rolleyes:.
 
Kjipt, jeg kjøpte mine på Grændsen (eller hvordan de skriver det), leverte de tilbake to ganger for småplukk. De var veldig hyggelige og raske begge gangene. Fikk også med ekstra skolisser til et annet par jeg har med sko den andre gangen jeg var innom. Handler nok der igjen.
 
Godt å høre det da. Får se hvordan de håndterer det.

Jeg kjenner bare at terskelen min for produktdefekter etter en dags bruk er noe lavere enn hva jeg normalt sett vil akseptere :p.
 
Takker :)

Jeg må nok få en skomaker til å legge på en gummisåle for å tåle høst og vintervær.
 
Bestilte dette paret i helga. Regner med de dukker opp i posten før helga :)

Jeg kjøpte de samme i fjor - meget behagelige, vellagde og vedlikeholdsvennlige støvler som jeg har brukt mye. Men jeg har også satt gummisåle på - den vinterlige saltsørpa her i bibelbeltet tar knekken på lærsåler uansett hvor godt man oljer dem inn. Det lønner seg å få sålen montert før du begynner å bruke dem.
 
Forøvrig bruker jeg også disse fra Brunello Cucinelli:

brunello-cucinelli-brown-combat-boots-product-1-4023971-814558626_large_flex.jpeg


De har tynnere, men penere lær enn arbeidsstøvlene fra Wolverine.
 
Fikk støvlene idag. Gikk ned ca. 1 størrelse, og de sitter som et skudd :D

I morgen skal jeg ta en prat med en skomaker for å høre hva han anbefaler mtp gummisåle etc.

Nå jeg skulle hatt en Panerai.... Støvlene hadde vært et fint motiv sammen med en feit ammo :cool:
 
Det lønner seg å få sålen montert før du begynner å bruke dem.

Her har jeg blitt fortalt det motsatte av skomakere, man ønsker å "gå inn sko og såle" før man kler de med gummisåle. Dette grunnet at lærsålen vil utvides og forandre form etter noen mnd med bruk. Som igjen fører til at om man legger gummisåle på skoen før man har brukt dem så vil denne etter noen uker begynne å løsne. Arrester meg om dette er helt bak mål og all fornuft :confused:
 
Kjøpte disse i går for den latterlige sum av 695kr! Red Wing Boots, Irish Setter Wingshooter.

resampler.aspx


Må bare si at bildet ikke yter støvlene rettferdighet. Læret er i en nydelig, litt rødbrun farge, derav navnet Irish Setter. Støvlene virker meget robuste, god kvalitet på sømmene, og læret er ganske mykt til tross for at støvlene er bygget såpass kraftig. Til den prisen, i butikk i Norge, er de nærmest uslåelige. Mye billigere enn samme støvler kjøpt på internettet fra det store utland.