Støvler


Endelig i hus. Meget bra førsteinntrykk, stive(au!) og velbygd.

071c46c3.jpg
 
Fikk 30% på første ordre hos revolveclothing.com

Fikk tollgebyr i tillegg til momsen, men gratis frakt.

Totalt 1850kr.
 
Damn! Det var fra revolve? Superdeal! De sålene gir de virkelig en ekstra dimensjon! Etter 4 par RW er det eneste rådet jeg kan gi for vonde bein er å bruke skovoks og hårfønertrikset...Helst 2-3 ganger. Det gjør de mye mykere spesielt i skaftet.

-V
 
Ikkeno gardetriks ;) God kvalitets skovoks ( helst uten petroleumsprodukter), den er honningaktig i farge. Masker welten (randsyinga over sålen) så du beholder den fine hvite fargen i tråden. Peis på (trønderuttrykk for generøst) masse voks over støvelen eller deler som trenger oppmykning for deretter å varm den opp med hårføner...Da vil voksen trekke inn i skinnet som dugg for solen :) Gjentas som sagt helst 2-3 ganger. Deretter ut å gå.

-V
 
Supert, det skal jeg teste. Har du en god voks å anbefale?

Er helt grønn, andre vedlikeholdstips? Trønderværet kan jo være en prøvelse for noen og enhver :)
 
Jeg bruker Saphir som jeg kjøpte online, men vil tro de fleste skobutikker har matchende produkter. Ellers er det viktig å ta vare på lærsålen mellom gummidelene i sålen, disse må impregneres på samme vis som overdelen. Dette er kanskje den beste allroundstøvelen som er tilgjengelig på markedet.

Trøndertilværelsen er knallhard :D

-V
 
Siden Lillehammer har tendenser til å bli kald, hentet jeg i dag disse


skal tåle -40, blir det mer en det går jeg ikke ut!

sorel_concepts_mensbrown_21.jpg
 
De så kuule ut !

Hvordan er de i størrelsen, "store", "små" ?


De er store i størrelsen. Selv om jeg har 43 i alle andre sko må jeg ha ekstra ullsåler i disse for at jeg ikke skal svømme i dem. Men det er jo greit med plass til tjukke sokker når det blir kaldt...
 
Fine boots! Bortsett fra at læret er stivt, hvordan synest du de er på foten?

Jeg har et par RW og det er de minst komfortable skoene jeg har, mest pga sålen tror jeg. Har brukt dem en del så¨har heller ikke troen på at jeg bare må gå dem inn.

Vet bare ikke om alle RW boots er slik eller om det er modellen jeg har som er spess ukomfortabel.

Har en variant av disse:

3547-4-XL--450-auto.jpg
 
Noen med 1000miles her som har erfaring med hvordan disse er i sikkerhetskontroll på flyplasser ?
Bortsett fra til/i/fra USA der du må ta av skoene uansett har de vært uproblematiske på flyplasser i Japan, Indonesia og Thailand, aldri vært snakk om åta av/skanne separat. I Indonesia og Thailand kan det ha vært fordi de er litt avslappet til sikkerhetskontroll for åpenbart vestlige mennesker med forholdsvis god råd, men neppe i Japan (eneste stedet på to måneders rundreise nå nylig de ville se bagasjen min).
 
Jeg slo til på et par Diemme støvler for et par uker siden, og må si jeg er storfornøyd :D Meget komfortable. Mulig at hikingtrenden er kortvarig, og fargevalget litt vel festlig, men jeg er happy :cool: Som en bonus matcher sålene i dag POen min :D

14-12-2010_diemme_rocboot_oceana_large_1.jpg
 
Jeg likte dem!

Noen som vet om en nettbutikk som selger skokrem, børster og annet tilbehør? Gjerne en norsk en.

Har ikke troen på kvaliteten til produktene eurosko & co fører