Støvler

Vet ikke om noen norske, men A Fine Pair of Shoes (afinepairofshoes.co.uk) fører Saphir, og har billig frakt. Bruk NOVAT når du sjekker ut, så slipper du britisk VAT, og så er det bare å fikse og trikse på bestillingene til de kommer under 200 kroner hver. Koster vel £5 i frakt, og tollgebyret med Posten er 110 kroner, så det lønner seg å dele opp på mindre bestillinger.
 
Ja vet at a fine pair of shoes har, fikk med en boks saphir gratis sist jeg kjøpte sko der. Men den jeg fikk er for å oppnå høy glans, jeg er mer hypp på de cremene og ikke polish som jeg fikk.

Du trenger egentlig ikke dele opp bestillingen.. bare send en mail før du handler.

Grunnen til at jeg ønsket en norsk forhandler var at jeg ville ha det raskere :) men får vel bare kjøpe hos a fine pair.

Noen som har ett hett tips for hvor man kan kjøpe slik trekasse til å oppbevare skokremen osv? Vet heppo har en fin en fra Loake. Men den er litt dyrere en jeg hadde tenkt meg.
 
Jeg har altid brukt kiwi.. Å kan ikke akkurat klage på det !=) Men har også bare hatt svarte sko ;)
 
etter latterlig mye regn i det siste i oslo så blir det en tur til follestad og hunter støvler på meg :)
 
etter latterlig mye regn i det siste i oslo så blir det en tur til follestad og hunter støvler på meg :)
Kan hende jeg er for sent ute nå, men Le Chameau ligger på cirka samme pris og er regnet for å være mye bedre. Lille Vinkel Sko fører ihvertfall Le Chameau, og de ligger vel på samme pris som Hunter.
 
Hva synes dere om disse?



Tommy Hillfiger..1900 Kr.

Mer info her

Jeg liker stilen, så om dere vet om noen andre bedre/billigere/tøffere sko i samme stil så kom gjerne med tips og triks ;)
 
@Leon: Ta en titt på Grenson. Ypperste kvalitet, håndlaget i UK, goodyear welt på samtlige modeller.

Jeg har selv Fred V. Strålende fornøyd, med unntak at det er på grensen til suecidalt å ta dem på seg når det er glatt eller snø ute.. Så glatt er de.. :p
 
LOT333 i Gågaten mot nordnes er eneste butikken jeg vet om som fører dem. Lot333 er en liten butikk som anbefales på det varmeste til alle som er mer interessert i kvalitet framfor merkenavn. Innehaveren er også en artig fyr som gjerne slår av en prat om klær og kvalitet. 8)

Ps.
Om du ser noen langs gaten med de skoene er sannsynligheten veldig stor for at det er meg. Han tar bare inn en håndfull sko når han tar inn, og tar alltid inn nye farger / modeller. Så du får ikke se mange med samme sko som deg. ;) Jeg har bare sett en med like sko som meg, og det er eieren av lot333.
 
I samme prisklasse som Grenson sine Fred V har du også Loake Litchfield. Mye penere såle på de imo, og de er av gummi, så jeg uroer meg aldri for om det er fuktig på bakken. Har vel postet bilde i denne tråden tidligere, men her kommer det igjen. De er dog noe mørkere da, uten at jeg ser på det som et minus.

web_4614971_grande.jpeg

http://www.afinepairofshoes.co.uk/collections/loake-1880/products/loake-litchfield

Faktisk et par hundrelapper billigere enn Grenson, og A Fine Pair of Shoes satt ned verdien på min pakke (spurte ikke om det), så gled rett gjennom tollen. Og naturligvis goodyear welted, og håndlagt i UK disse også.



Når det er virkelig drittvær bruker jeg disse:
41ilzVoQzuL._SY395_.jpg

L.L. Bean "Duck" Boots
 
LOT333 i Gågaten mot nordnes er eneste butikken jeg vet om som fører dem. Lot333 er en liten butikk som anbefales på det varmeste til alle som er mer interessert i kvalitet framfor merkenavn. Innehaveren er også en artig fyr som gjerne slår av en prat om klær og kvalitet. 8)

Ps.
Om du ser noen langs gaten med de skoene er sannsynligheten veldig stor for at det er meg. Han tar bare inn en håndfull sko når han tar inn, og tar alltid inn nye farger / modeller. Så du får ikke se mange med samme sko som deg. ;) Jeg har bare sett en med like sko som meg, og det er eieren av lot333.

+1 på at Lot333 er en flott butikk, hadde de tatt inn litt flere str av ting så hadde det vært storveis. De skal utvide nå (flytte) så det må jo gå ganske greit der.

Men kan ikke si meg helt enig i den kvalitet fremfor merkenavn.. Ikke at de selger varer av dårlig kvalitet, men er stort sett ganske kjente merkenavn / hipstermerker. (ikke at jeg synest det er dumt)

ps.
Grenson kjører ofte ganske bra salg i sin egen netshop, kan være noe å sjekke i januar!
 
+1 på at Lot333 er en flott butikk, hadde de tatt inn litt flere str av ting så hadde det vært storveis. De skal utvide nå (flytte) så det må jo gå ganske greit der.

Men kan ikke si meg helt enig i den kvalitet fremfor merkenavn.. Ikke at de selger varer av dårlig kvalitet, men er stort sett ganske kjente merkenavn / hipstermerker. (ikke at jeg synest det er dumt)

ps.
Grenson kjører ofte ganske bra salg i sin egen netshop, kan være noe å sjekke i januar!

Det er sikkert helt sant alt sammen. Men for oss (hvertfall meg) som ikke er så oppdatert på merkenavnene så er det plenty ukjent nok hos lot333. :p De flytter i nye lokaler tidlig til neste år, kan anbefale deg å følge med. Blir nok spennende ;)

I samme prisklasse som Grenson sine Fred V har du også Loake Litchfield. Mye penere såle på de imo, og de er av gummi, så jeg uroer meg aldri for om det er fuktig på bakken. Har vel postet bilde i denne tråden tidligere, men her kommer det igjen. De er dog noe mørkere da, uten at jeg ser på det som et minus.

web_4614971_grande.jpeg

http://www.afinepairofshoes.co.uk/c...//www.grenson.co.uk/en_gb/fred-1978"]Alfred C
 
Hvordan er denne typen sko å gå med? Jeg tenker at de SER ganske stive ut, men regner med at dette mykner seg litt opp etter bruk eller? Sitter de godt på foten og godt inntil ankelen?

Jeg har vert innom Lot333 sammen med dama, da hun skulle vise meg interiøret deres. Merket selv at de har er spennede utvalg av klær og sko. Gleder meg til å besøke de nye lokalene deres:)

Dette med såle er jo et godt poeng for oss som henger i Bergen.. Skal jeg kjøpe noen slike sko så vil jeg slippe å tenke på at det vanligste som finnes i Bergen alså vann, skal kunne ødelegge dem ;) Men jeg får se.

Takker alle for god respons og svar! Det kommer nok noen flere bilder etterhvert som det nermer seg et kjøp ;) Følj med!
 
Jeg syntes de er gode å gå med. Når de er helt nye er det litt "rull" i sålen, men det flater seg fort ut slik at det blir mer behagelig.
Jeg kjøpte mine i en litt stor størrelse slik at jeg kan ha et par tykke labber i dem på de kaldeste dagene. Har ikke noe stort problem med det når jeg går i tynnere sokker, bare snører ekstra godt igjen. Men, det skal jo sies, jeg har hatt mer behagelige sko å gå i. Jeg merker det hvertfall om jeg har gått mange timer i de skoene. Det kan være forsterket av at jeg valgte å gå for en litt stor størrelse slik at jeg kunne få tykke labber i dem.
 
Masse bra broguestøvler der ute. Grenson er et bra alternativ til god pris. Selv synes jeg kvaliteten er bedre på bl.a Trickers og Alfred Sargent. Til jul ble det dog disse fra Paul Smith....Freemont :) Trenger commandosåle på vinterføre.

paul-smith-freemont-1010685.jpg


-V
 
Dere som liker litt høye sko(ikke sålen), hvordan går dere med buksa iforhold til skoene? Lar dere buksa gå helt ned til foten, eller ligger dem å hviler på toppen av skoen?

Helt ned, slik:
IMG_4308.jpg


Eller lar dem hvile:
DSC_0157.JPG
 
Helt ned.
Men i all hemmelighet beundrer jeg de som har quirky nok stil til å kunne gå med buksen opprullet over skoen. Ser ganske kult ut på enkelte. (Og helt teit ut på andre :p )
 
Alle hipster alarmene går på full guff med opprullet bukse, men ser totaliteten i stilen noen av gutta kjører. Bare ikke helt meg ;).