Støvler

Jeg fikk ett par Swims "John" støvler i julepressang i år.
Kanskje ikke noe for enhver smak, men digger de. Superkomfortable, vantette men ikke veldig varme. Så en ullsokk om vinteren er å anbefale :)
Swims_premium_boots_.jpg
 
Tja, går gjerne med oppbrettet bukse hvis jeg bruker skinnstøvler etc. Selv om det har blitt populært igjen med hipster-greia så stammer det jo fra slutten av 1800-tallet. Levi's solgte jo også denim som arbeidsbukser til gruvearbeidere til å begynne med. Da var det gjerne en litt større oppbrett en rullinga vi ser idag riktignok. :)
 
brett på noen jeans, på andre ikke. Aldri slik som på første bildet du postet. Likte mye bedre bilde nummer 2.
 
Til info: Svean på Paleet har/hadde brune Wolverine 1000 Mile Boots i brunt med 40% avslag for øyeblikket fra kr. 3000 til 1800 (mao litt i underkant av listepris i U.S.A.). Jeg kjøpte utstillingsmodellen i størrelse 12 (har vurdert å bestille et par en stund, i tillegg til de jeg har i sort), usikker på hvilke andre størrelser og evt farger de har inne. Men hadde også 721 LTD-modellen, tror i samme størrelse (ut fra at ekspeditøren prøvde å friste meg med dem), også med 40% avslag.
 
Hva er listepris på 721LTD her til lands? Har tilgode å se de i norske butikker.

-V


Til info: Svean på Paleet har/hadde brune Wolverine 1000 Mile Boots i brunt med 40% avslag for øyeblikket fra kr. 3000 til 1800 (mao litt i underkant av listepris i U.S.A.). Jeg kjøpte utstillingsmodellen i størrelse 12 (har vurdert å bestille et par en stund, i tillegg til de jeg har i sort), usikker på hvilke andre størrelser og evt farger de har inne. Men hadde også 721 LTD-modellen, tror i samme størrelse (ut fra at ekspeditøren prøvde å friste meg med dem), også med 40% avslag.
 
Hva er listepris på 721LTD her til lands? Har tilgode å se de i norske butikker.

-V

Tja, såvidt jeg vet er de jævli dyre, også i USA. Retail price på 750$ eller noe i den duren. Sikkert en del her i Norge med andre ord. :)
 
Hva er listepris på 721LTD her til lands? Har tilgode å se de i norske butikker.

-V

Husker jeg rett var normalpris hos Svean 7000, nå satt ned til 4200. De var ikke utstilt, men han jeg snakket med sa de hadde dem på lager (vil vel holde dem mest mulig uskadde). Tror man må snakke med mannen som jobber der, det virket ikke som om damene hadde oversikt over hvilke herresko/støvler som var på tilbud annet enn hvor de sto i hyllene. Vurderer å stikke innom igjen til uka, se om det er mulig å overtale et par R.M. Wiiliams type Chelsea Boots på tilbud (er i utgangspunktet ikke satt ned).
 
Jeg har en tendens til å gå med løse støvler, så da legger buksen seg automatisk oppå eller gjerne litt nedi bootsen.
Litt sånn som dette:

mens-fashion-combat-boots.jpg
 
Hm...Spiselig pris det. Har ikke funnet gode dealer på nett heller. Thanx!

-V

Husker jeg rett var normalpris hos Svean 7000, nå satt ned til 4200. De var ikke utstilt, men han jeg snakket med sa de hadde dem på lager (vil vel holde dem mest mulig uskadde). Tror man må snakke med mannen som jobber der, det virket ikke som om damene hadde oversikt over hvilke herresko/støvler som var på tilbud annet enn hvor de sto i hyllene. Vurderer å stikke innom igjen til uka, se om det er mulig å overtale et par R.M. Wiiliams type Chelsea Boots på tilbud (er i utgangspunktet ikke satt ned).
 
Det har blitt disse på meg den siste tiden:

Uggs:

Uggs.jpg


Sorel:

F09_NM1000_238_f.jpg


Så nå er jeg god & varm på bena!:cool:
 
Såpass fornøyd med Diemme-støvlene mine at da jeg fant disse fra Diemme/StoneIsland på salg ble det et par :roll: Det jeg egentlig trenger er færre semskede støvler og heller et par av Frodos Sorel-støvler for saltslapset i Oslo ...

stone-island-diemme-hiking-boot-fall-2011-mens-italy-2.jpeg
 
Wolverine i Trondheim?

Hei, er det noen her som vet om det er mulig å kjøpe 1000 mile skoene i Trondheim? Har lyst til å prøve dem før jeg kjøper er litt usikker på størrelsen.
 
Liker skoene, men har ikke funnet dem i en fysisk butikk enda:( Hvor kjøpte du dine, og hva betalte du?

Jeg var å prøvde dem på grensen sko, der har de den midt i trappen ned til underetasjen :) Der koster de 3400, men anbefaler deg heller å kjøpe fra Uggs sin hjemmeside(www.uggaustralia.com), der koster de 240$. Så med moms og frakt endte jeg opp med å betale rundt 1800.
 
Liker Diemme-støvlene dine Anders, har du kjøpt de på nett?

Nei, begge på Paleet i Oslo, hhv Kiman (brune) og Svean (blå). Har vel ellers sett dem på Sandvika Storsenter (husker ikke butikken), Tatler, Sole Service, Eger, Ferner Jacobsen ++

Flere modeller på http://www.diemmefootwear.com. Norske Blender Agency har agenturet, de vet sikkert mer om hvor de kan kjøpes.

Edit: Fant forresten denne nettbutikken: http://caliroots.se/c-store/search.asp?manuid=444