Super Compressor hommage - fellesbestilling

Hei dere!

Hadde jeg ikke hatt en allerede, hadde jeg slengt meg på jeg også.
Når det gjelder verket, er det min oppfatning at den lavere frekvensen gir uret en litt mer vintage feel, om dere skjønner. Selv om en Sellita eller Eta kvalitativt ville være å foretrekke.
Faktisk er jeg litt fan av Miyota verket, i sin ujålete robusthet.

Jeg håper dette prosjektet kommer i mål!:D
 
Jeg kunne tenkt meg en.

Er det mulig å få et ETA verk og plexi glass istede for safir?
Kort svar: nei.

Lengre svar: det øker for det første kostnaden med minst én tusenlapp. For det andre har jeg innhentet pris på et byggesett med et Miyotaverk, og jeg er usikker på om dette settet i det hele tatt kan bruke ETA (eller om selger kan levere det). Det finnes andre sett der ute for ETA, men jeg kommer aldri i livet til å orke å administrere et prosjekt med flere alternative valgmuligheter og en masse surrehuer som omnbestemmer seg osv....:) Ikke for det at ikke ETA hadde vært kult, men her tenker jeg vi holder oss til Miyotaverket, som for øvrig er et godt, stabilt og driftsikkert verk som jeg har hørt nevnt i samme åndedrag som Seiko 6R15.

Jeg er med! Som Sponon sier hadde det vært artig med ETA, men jeg er med uansett:) fantastisk initiativ krille!

Ikke fått PM fra deg, men jeg har jo essensiell info fra før, skal jeg bare sette deg opp?

ohhh, dette frister! Når er siste mulighet til å slenge seg på? Må gjøre plass til litt midler skjønner jeg.. :D

Tror jeg setter foreløpig påmeldingsfrist til ut mandag, det vil si at jeg setter hjulene i bevegelse tirsdag morgen. Forutsatt at vi kommer i mål med minst 10 påmeldinger, noe vi er på meget god vei mot nå. Har foreløpig ikke satt noe tak på antall påmeldte, så det er bare å hive seg med!
 
Glemte for øvrig å skrive at jeg gjerne vil ha en mailadresse i PM-en, da jeg synes det er fint å sende ut fellesinfo på mail. De av dere som har sendt PM allerede: de som er med på Passaround trenger ikke bekymre dere, resten kan gjerne sende med mailadressen på PM.
 
Kort svar: nei.

Lengre svar: det øker for det første kostnaden med minst én tusenlapp. For det andre har jeg innhentet pris på et byggesett med et Miyotaverk, og jeg er usikker på om dette settet i det hele tatt kan bruke ETA (eller om selger kan levere det). Det finnes andre sett der ute for ETA, men jeg kommer aldri i livet til å orke å administrere et prosjekt med flere alternative valgmuligheter og en masse surrehuer som omnbestemmer seg osv....:)

Jeg skjønner godt at det blir ekstra stress. Du skal ha ros for at du i det hele tatt tar deg tid til dette, krille :)
 
krille; skrev:
... vi holder oss til Miyotaverket, som for øvrig er et godt, stabilt og driftsikkert verk som jeg har hørt nevnt i samme åndedrag som Seiko 6R15.
Det er ikke riktig. 6R15 hacker, og er generelt et bedre verk etter hva jeg har lest. En bedre sammenligning er 7S26 eller 7S36.

Flott tiltak, og fristende, særlig fordi dia kun er 40mm, men midlene må reserveres for andre klokker.
 
Er det noen spesiell grunn til at man har valgt Ranchero hands og ikke de mer "riktige" enkle viserne?

Super compressor ser mye bedre ut med de enklere "JLC"-viserne :D

Flott tiltak, jeg må si jeg er meget fornøyd med min. Men jeg slenger meg nok ikke med på en til, gravert eller ei ;)
 
Når det gjelder remmer. Forsøke å få en tropical a la Singular! Det er både tidsriktig og komfortabelt :D Ikke bruk penger på en random skinnrem ihvertfall ...

svartgummi2.jpg
 
Er det noen spesiell grunn til at man har valgt Ranchero hands og ikke de mer "riktige" enkle viserne?

Jeg vet ikke, men en kvalifisert gjetning fra min side er at det er todelt. For å få designet litt bort fra komplett Polaris-ripoff, og fordi Ranchero-viserne er ganske tøffe, og gir klokken et spesielt utseende. Det var vel også et par merker som produserte Super Compressor-klokker som brukte noe som lignet veldig på disse hendene.

Super compressor ser mye bedre ut med de enklere "JLC"-viserne :D

Flott tiltak, jeg må si jeg er meget fornøyd med min. Men jeg slenger meg nok ikke med på en til, gravert eller ei ;)
Er ikke enig i at de enklere viserne ser bedre ut. Originalen er veldig, veldig kul, men jeg synes Ranchero-viserne funker meeeeget bra på en slik hommage.
 
Med tanke på tråden jeg startet for kort tid siden og at jeg ikke har fått ut fingeren og bestilt selv ennå, så er jeg garanter med. Stiller meg var Anders sitt forslag om singular-liknende rem, det hever klokkens utseende mine øyne. Ellers er jeg kanskje mest hypp på den enklere viserne, men det skal nok uansett gå bra:)

Gravering er ikke noe must, men om det blir heller jeg mot nr istedenfor ts.
 
Vi har for øvrig nådd kritisk masse i løpet av dagen, så dette ser ut til at det skjer!
 
Kjempetiltak krille!

Jeg blir desverre også nødt til å stå på sidelinjen denne runden, ettersom jeg bestillte nye klokke i går;) Gleder meg til å se klokken når den kommer. Den blir nok mega tøff!
 
Glimrende tiltak. Støtter virkelig initiativet. Velger å stå utenfor denne gang, men en årlig TS klokke burde da være mulig å få ordnet.