Fikk den forvokste RC-bilen i går
Gratulerer, @Tore
Hvor godt tåler disse batteriene vann? Tenker på den regnskuren som kom i Bergen i går.
Ca. Like bra som elektronikken i alle andre biler vil jeg tro. De er i et tett rom, men man bør ikke leke Land-Rover.
Det første jeg gjorde etter henting (ca 500m) var å kjøre gjennom en elv. Hevet bilen tll max høyde, men fikk litt panikk og ga gass for å komme kjapt gjennom og dermed senket bilen seg ned igjen midt i elven. Omtrent her, men litt før disse bildene ble tatt:
- Jeg har ikke sett så mye vann før - Bergens Tidende
Tror det så verre ut enn det egentlig var. Den går enda i alle fall.
Til slutt så fikk jeg også prøvd denne bilen
Oppsummerer her min opplevelse (andre kan gjerne oppleve noe helt annet - bilen er definitivt verdt prøvekjøring).
Pluss :
-motoren er helt vanvittig utrolig. Jeg har i løpet av årene kjørt en del artige biler på bane - dette her er rett og slett vanvittig Plutselig så er jeg tilhenger av el-bil
-morsomt med stor skjerm. Tipper vi kommer til å se varianter av denne i mange biler fremover.
-dette er en revolusjon når det gjelder bilutvikling! Grattis til Tesla!
Minus :
-setene. Hallo? Hjelper ikke med sterk motor når rumpa glir ut i svingen og man desperat holder seg igjen i rattet
-det er ikke en premium-bil. Dette var kanskje største skuffelsen for meg - til 800' så forventer jeg premiumfølelse. Bilen støyer(?!!) og gir vesentlig mindre premiumfølelse enn en rimelige utgaver av c-klasse/A4/3-serie.
Konklusjon (for min del)
-håper at BMW/MB/Audi skjønner at de må lage tilsvarende bil med sin velkjente premiumfølelse. Jeg venter med å kjøpe elbil til de har gjort det....
Men om vann og drifts-batterier skulle møtes?
Skal ta bilder onsdag når nye hjul, foliering, toning, lakkering osv er på plass
Omnomnom...
@Fosen Skal ligge en i Sandnes ifølge hjemmesiden: Stavanger | Tesla Store Locations | Tesla MotorsEr det slik at det også er kommet en Tesla-foretning i Stavanger/Sandnes også nå? Noen som har vært, og vet hvor det ligger?
@Fosen Skal ligge en i Sandnes ifølge hjemmesiden: Stavanger | Tesla Store Locations | Tesla Motors
Se der ja, takker! Veldig lite info, noen som vet om det er mulighet for prøvekjøring der? Vanskelig å nå gjennom på telefon hos dem. Skal til Stavanger i morgen, hadde vært artig å fått prøvd en slik