Tesla Model S

Eh.. har ikke fått tatt bilder ennå, men så er ikke bilen ferdig heller. Har bare dette mobilbildet etter en liten lokal snøstorm her om dagen + felger på kjøkkenbenken :) Stooor vektforskjell selv om de er større.

bilde1-1_zps8f2ac791.jpg

felg_zpse4d29552.jpg

Redigert av en moderator:
Hvor stor er disse ? @Tore

Eh.. har ikke fått tatt bilder ennå, men så er ikke bilen ferdig heller. Har bare dette mobilbildet etter en liten lokal snøstorm her om dagen + felger på kjøkkenbenken :) Stooor vektforskjell selv om de er større.

bilde1-1_zps8f2ac791.jpg

felg_zpse4d29552.jpg

Som beboer i Oslo har jeg spottet en hel del med Teslas og jeg liker de, men hvordan har de vist seg å være på vinterføre? Er de "sleder" eller er det bra?

Hvor stor er disse ? @Tore

9x21, ET30, 245/35 og 10,5x21, ET40, 285/30

Som beboer i Oslo har jeg spottet en hel del med Teslas og jeg liker de, men hvordan har de vist seg å være på vinterføre? Er de "sleder" eller er det bra?

Rapporter til nå tyder på at det er så bra som det blir med tohjulsdrift. Har ikke fått testet skikkelig selv ennå.

:cool:@tore jeg gikk for 22x9 og 22x10 255 og 285
Så nå er det bare og vente til Mars :rolleyes:

9x21, ET30, 245/35 og 10,5x21, ET40, 285/30

Rapporter til nå tyder på at det er så bra som det blir med tohjulsdrift. Har ikke fått testet skikkelig selv ennå.

:cool:@tore jeg gikk for 22x9 og 22x10 255 og 285
Så nå er det bare og vente til Mars :rolleyes:

Det blir heftig :) Fin dimensjon det, synes mine er på kanten til dekkstrekk, dine vil bli perfekt (men lite gummi da...)

Hvilken innpress har du? Nå har jeg forsket på dette til milimeteren og har full kontroll :cool:

Her er et par bilder til, nå med skiboks. Fikk til og med et glimt av soloppgang inn i mellom all grauten her. Lett å se på disse bildene at krommen MÅ vekk. Men det blir ikke sort, alt for kjedelig. Antrasitt gloss metallic eller børstet stål, vi får se...

DSC_3351_zps126ae5e5.jpg

DSC_3347_zps94ed90c8.jpg

Helt perfekt. Mine er litt langt ut bak (ikke utenfor, men visuelt helt på grensen), og litt lenger ute enn foran. Her kommer du 4mm inn bak og samme foran ift mine, så dette blir bra!

Jeg har fått på folie nå, blank sort og matt sort på detaljene som skulle forsvinne, og børstet stål (en slags blålig antrasittgrå kan du også kalle det) på pyntelistene. Dørhåndtak skal lakkeres i bilens farge, men slengte på litt folie her også inntil videre. Kom seg veldig når alle de tullete kromlistene forsvant, spesielt de nede. Dårlige telefonbilder, men gir et visst inntrykk:

bilde5_zps20bf7641.jpg

bilde2-1_zpsf7d71351.jpg

bilde1_zps3c33003a.jpg

Tore, det ble j... bra.
Men, skjønner ikke hvorfor du vil lakkere håndtakene. :confused: Lakken pleier å sitte ganske dårlig på krom, Du risikerer å ødelegge håndtak. Jeg hadde beholdt folien på de, man ser ikke hele håndtaket allikevel. Dessuten er det mye enklere å ombestemme seg med folie enn med lakken.:mrgreen:
Synd du ikke helfolierte bilen. En sånn bil er verdt det.
Her er en i "bronze";):

Tenkte lenge på helfoliering, men ble så glad i den blanke blåfargen :) Et par lakkerere jeg har snakket med mener du med rette grunningen skal få det til å sitte. Må gruble litt mer på det.

Tore, det ble j... bra.
Men, skjønner ikke hvorfor du vil lakkere håndtakene. :confused: Lakken pleier å sitte ganske dårlig på krom, Du risikerer å ødelegge håndtak. Jeg hadde beholdt folien på de, man ser ikke hele håndtaket allikevel. Dessuten er det mye enklere å ombestemme seg med folie enn med lakken.:mrgreen:
Synd du ikke helfolierte bilen. En sånn bil er verdt det.
Her er en i "bronze";):

Offtopic: jeg har den folien på min oljebrenner - er dritfornøyd, og får mye komplimenter på fargen:)

Enda enda mer offtopic: hvor mye koster det å få folien av igjen og er lakken under like fin?

Jeg har hatt folie på de 4 siste bilene mine og har alltid brukt samme leverandør. Koster ca 20k, avhengig av biltype, hvis du skal ha jobben gjort skikkelig. Det er STOR forskjell på kvalitet på monteringen.

lakken er som ny under folien:)