Personlig ser jeg ikke poenget med folje bestil eller kjøp bilen i den fargen du liker ! Får ikke samme glans som med en nypolert bil.
Ser poenget mot steinsprut etc. Men man kjøper jo ikke bil så neste eier skal få fin lakk
Nå er det langt flere farger å velge på sammenlignet med utvalget av lakkfarger fra produsent. Dessuten gir folien mulighet til å "personalisere" litt, å få noe ikke alle andre har uten at det går hardt utover bruktverdien
Enda enda mer offtopic: hvor mye koster det å få folien av igjen og er lakken under like fin?
Personlig ser jeg ikke poenget med folje bestil eller kjøp bilen i den fargen du liker ! Får ikke samme glans som med en nypolert bil.
Ser poenget mot steinsprut etc. Men man kjøper jo ikke bil så neste eier skal få fin lakk
Det er mange som ikke ser poenget med dyre klokker.
Fargeutvalget er annerledes og det er ikke alle som vil ha en blank bil. Matt farger har vært in siste 3-4 år. Det er nesten som når du bytter rem på uret ditt, bare litt dyrere.
Nå er det langt flere farger å velge på sammenlignet med utvalget av lakkfarger fra produsent. Dessuten gir folien mulighet til å "personalisere" litt, å få noe ikke alle andre har uten at det går hardt utover bruktverdien
Bummer! Godt de har deg @Minuteman
Sånn av ren nysgjerrighet; du fikk ikke vite hvorvidt batteriet holdt det som var lovet dem mtp kjørelengde?
@mikkemus23
Tror nok at han tok en sjanse på at det skulle gå. Bilen hadde vært inne på et verksted og der hadde de glemt å lade den. Han håpet vel at den skulle gå en mil eller to lenger enn det bilen selv "sa" at den hadde igjen. Bommet altså med kun 3 km.
Når en Tesla er "fulladet" er det kun 80%, mener man måtte inn i menyen for å endre til 100%, manuelt hver gang tror jeg det var. Oppgitt rekkevidde er helt usannsynlig, mulig den kan oppnås med planke under pedalen, null radio, lys, varmetråder eller setevarme.
Viking på Brokelandsheia har tauet flere kjørende fra Oslo som ikke rakk lengre til ladestasjon har jeg hørt.
Verksted som har spesialisert seg på oppretting, var det i Drammen tro, må ha arbeider med sterkstrøm utdannelse for å kunne godkjennes.
Jeg liker Tesla, og kunne vurdert hvis det var nummer to bil som kun ble brukt lokalt, ikke som turbilen.
Oslo til Damtjern er jo knapt 180 km, så de skal vel klare det med god margin normalt...