Takk det samme Maghas9, veldig god kaffe og morsom klokkeprat/sladder
Jeg har nå hatt klokken siden søndag og har brukt den i to dager nå. Det er veldig mye riktig med klokken, men også noe som er litt "feil".
Det første inntrykket jeg fikk av klokken var at den var mindre enn jeg hadde forventet, samtidig er den ikke for liten.
Om jeg skal skrive noen ord om de vitale delene vil det være naturlig å dele opp i kasse, skive, rem og visere.
Kassen:
Kassen virker med sin 40mm i diameter og 12mm høy kanskje noe høy. Dette inntrykker blir ytterligere forsterket av den enorme avstanden mellom glasset og skiven, det kommer jeg tilbake til. Kassen har polerte skiveflater og er børstet på oversiden av "ørene". Poleringen er fint utført, men ingen AP følelse av å se på kassen. Klokken har en glatt bezel som kanskje er mitt største ankepunkt på klokken. Bezelen er fin, men den er designet på en måte som skriker etter hakk. I mangel på ord slenger jeg opp en liten tegning fra paint.
Den røde pilene indikerer toppen på bezelen som er lagd på en slik måte at toppen er helt spiss, dette gjør at tykkelsen på toppen i teorien går mot 0 mm, det er ikke vanskelig å se for seg at dette ikke er veldig motstandsdyktig. Noe som dings klokken 17-18 er et klart tegn på.
Jeg er ikke sikker på stålkvaliteten på klokken, men jeg tipper det ikke er av dyreste kvalitet. Klokken har nemlig fått seg noen ganske synlige riper på både kasse og bezel. Om det er uforsiktige brukere eller stålet vet jeg dessverre ikke. Tenker det er en kombinasjon.
Rem:
Jeg har en ting å si om den orginale remmen, ÆSJ, for en lukt! Jeg kan dessverre ikke skrive noe om remmen da jeg ikke har våget å ta den ut av zip-posen Maghas9 puttet den i. Hva i alle dager den vanlijelukten er god for vet jeg ikke. Jeg fikk et lite blikk på låsen som virket fin, skal skrive litt om den om jeg våger og ta remmen ut av posen. Remmen som nå sitter på er god og myk. Ikke noe spesielt å si om den.
Skive:
Det er jo en ting som gjør BALL til BALL og det er jo lumen. På dagtid er den skuffende som få, men når jeg våkner midt på natten er det fantastisk at den lyser som et lite fyrtårn. Lume-rørene er i skiven senket ned slik at lyset ikke blir spredd utover. Dette gjør lesbarheten bedre enn på noen annen klokke i mørket.
De berømte lume-rørene gjør også at avstanden mellom skiven og glasset blir fryktelig lang. Slik jeg ser det kommer dette av at det ligger litt lume på hver viser, dette gjør av viserene trenger ekstra stor avstand slik at de ikke subber. Dette problemet kunne BALL ha løst ved å ha hule visere og lagt lumen "inni" slik de har gjort på skiva.
Visere:
Nå som lumen alt er nevnt føler jeg ikke det er så utrolig mye mer å si om viserne foruten at jeg liker de veldig godt. Om det er noe kunne BALL godt spart seg for den krussedullen på sekundviseren.
Om jeg mottar resten av foto utstyret jeg har kjøpt ila. uken skal jeg prøve og ta noen flere bilder.
Følger opp med noen hverdagsbilder av klokken
Først en fantastisk wok lagd med kalkunfilet
Så vanker det litt avslapping mens oppvasken på magisk vis gjør seg selv
Etter en kort natt med påfølgene forsovelse er klokken ute av døren og på vei inn på bussen rett etter klokken 0830