Tidssonen Passaround

Morsomt å høre! Gleder meg til å se action-bilder fra litt mer ekstreme elementer enn matteboka :) Er det snart på tide å tenke på neste passaround forresten? Hvis utlodning blir i oktober er det jo fremdeles litt ventetid før det blir en vinner.

Så bra, klokken er godt og vel over halvveis nå, og Østlandsregionen er tilbakelagt. Det betyr at den snart setter ut på Norgesturné, og Jolu oppe i Arktis et sted er nestemann. Han kommer antagelig til å være verdens første polfarer med Stowa på armen, samt at den nok kommer til å få flekker av både reinblod og fiskeslo.

Det betyr også at etter Habbes er det ca tre måneders vandring igjen på klokka, eller litt i overkant av det. Utlodning blir dermed mest sannsynlig i oktober.

Oh, There Will Be Blood. Bare synd den ikke har cyclops over datoen. :D

Stowa in da house

Da er klokka i havn i Skien, og må si at jeg er veldig positivt overrasket! Synes faktisk at designet er mye tøffere enn det fremstår på bilder. Kassa er massiv men ikke for massiv, skrånende lugs er tøft og en ganske bra lume er det også.
Enig med dem som sier at bezelet er litt slarkete, men det er kanskje noe som kan strammes opp?

Så etter et par dagers bruk konkluderer jeg med at jeg ikke ville hatt noe imot å eie denne :)

Om et par dager sender jeg den videre til deg, JoLu...

Har klokka gjort reisen nordover nå?

JoLu har lovet blod, så han er nok opptatt med å sikre actionbilder av Stowaen. Skal vi tippe fotos fra ekstremaktiviteter som fjellklatring, isbjørnwrestling, fangst av Trådlett Polarsnadderand, bestilling av Ringnesøl på Rorbua, samedameflørting eller havnepromenade iført "Sea Shepherd" t-skjorte?:)

Stowa på farta

Stowa'en er underveis - dere må huske at det en laaang reise den er på nå...;)

Stowaen ankommet. Synes den ser riktig bra ut. En tanke stor kanskje, men så er man jo smått vant. Kosmetisk er den såpass at folk knapt kan ha hatt den på, denne tør jeg ikke ta med ut i elementene. :)
Derimot skal jeg sjekke om den har noen dragende effekt under
samedameflørting

Noen kjappe bilder:

bw1.jpg

IMG_7928.jpg

IMG_7925.jpg

IMG_7921x.jpg

IMG_7929.jpg

IMG_7923.jpg

Fine bilder, ja. Men den ser veldig stor ut sammenliknet med Exploreren. Jeg kommer til å være blek på hele underarmen etter en uke med den.

Derimot skal jeg sjekke om den har noen dragende effekt under

samedameflørting

Hvis du trenger litt inspirasjon, kan du jo lytte til denne gripende melodien - bare erstatt annenhver "samme" med "same" i teksten, så er du klar for en spennende kveld.

[video=youtube;jbjoL9BY4Ow]http://www.youtube.com/watch?v=jbjoL9BY4Ow[/video]

Næh. Fortsatt ikke interessert.

stowanjet.jpg

Den funker altså ikke i nord, men kanskje den kan lokke Toppløs Svabergsrype tilbake til kjerneområdene i sør? Hopalong, lykke til. :p

Fantastisk JoLu! Regner med at samen følger klokken videre på turen?

For en som synes det er for mange folk på fjellet hvis jeg har skimtet et annet menneske i løpet av en dag, er lørdag formiddag i den overbefolkede sommerferiebyen rene skjærsilden. Heldigvis hang det en gulerot i enden av en svett handlerunde; en pakke fra det høye nord. Jeg ble litt vonbroten over manglende samedameinnhold, men synet av en PP Nautilus i køen foran meg, samt de de solbrune pikelårene ved ostedisken bidro effektivt til å dempe skuffelsen.

Klokken ble pakket ut og tatt i bruk med en gang. Førsteinntrykket er: Litt for stor, men penere enn forventet. Jeg lover å bruke den hver dag i en uke og dokumentere med bilder. Første bilde fra båtturen tilbake til hytten:

P7161133.jpg