Trenger hjelp til valg mellom disse to

Kohe321

Støttemedlem
Medlem
19. okt. 2011
Omega Speedmaster 3570.50 eller en brukt submariner (tenker da enten 14060 eller 16610). Tenkte å ikke bruke mer enn prisen på en ny speedmaster, altså maks 27k, som jeg har forstått også kan holde til en brukt sub.

Jeg skal ha begge disse to i samlingen min før eller siden, det er bare et spørsmål om hvilken som skal in først. Nå som Seiko Ananta klokka ble solgt så skulle jeg etter planen kjøpe speedmasteren først. Det var jo denne som i utgangspunktet fikk meg til å selge Seikoen. Men har i det siste begynt å bli gira på en rolex sub også.

Grunnen til at jeg spør om hjelp er rett og slett fordi dette kjøpet blir det eneste skikkelige klokkekjøpet mitt i 2012 (hurra for studentlivet og deltidsjobb lønn), og jeg klarer ikke å bestemme meg. Submariner kjøpet vil jo også stå og falle på om det finnes et pent brukt eksemplar å oppdrive fra en skikkelig selger som passer til budsjettet. Og det skjer jo som regel ikke akkurat på tidspunktet du vil kjøpe :roll: Speedmasteren er jo alltid lett å få tak i.

Det er ikke tilfeldigvis noen her som kunne vært interessert i å selge en brukt sub av modellene nevnt over til denne prisen?

Så hva sier folket? Hva skal bli 2012 klokken min? :)

Vanskelig problemsstilling. Både Speedmaster og Submariner er verdt å ha i enhver klokkesamling.

Tror jeg ville kjøpt en ny Speedmaster, og heller lagt inn 5k ekstra (32k-ish) når Submarineren skal kjøpes.

Jeg ville personlig gått for en pent brukt Omega Speedmaster 3570.50, og heller spart opp til en litt dyrere Sub i annen omgang;)

Edit: ...Så har du jo PO som er en pen dykker, så da trenger du jo en Speedmaster i samlingen din?:)

Mange gode argumenter for begge urene her. Vil 27000kr kunne kjøpe en fin sub av typen jeg er ute etter (14060/16610), eller må man som regel over 30k for å få en i god stand?

Sleng opp en poll, så kan vi stemme :p
Sub er mitt forslag. Nettopp på bakgrunn av dine egne argumenter.

Hvis du har bestemt deg for å kjøpe speedyen ny hadde jeg gått for den i denne omgang...

Her er et bilde av min da den bare var noen timer gammel! :)

2011-08-10193222.jpg

Prøvde å redigere første post for å lage en poll, men fant ikke ut hvordan?

PS: Boenna - nydelig bilde og klokke! Det er den med hesalitt glass, ikke sant?

Jeg ville heller valgt en strøken Speedmaster enn en shabby Sub.:)
For med 27k er dessverre dette alternativene du har å velge mellom.

Speedy er flott, men personlig tror jeg heller jeg vil anbefalle en pent brukt og så spart pengene til sub'en... :)

Som student hadde jeg gitt bæng i klokkene og tatt meg to uker på Maldivene...men som UJU sier, heller en strøken Speedy enn en shabby Sub...

Det er vel bare et spørsmål om tid før begge må inn i samlingen :) Personlig hadde jeg kjøpt en ny Speedy i stedet for en brukt Sub. Så får heller Suben bli neste prosjekt.

Jeg har titt og ofte fundert på ny speedy selv, men så ser man på bruktprisene for et bra eksemplar og da faller jeg helt av lasset for ny igjen.... :p